وحدت رمز توسعه‌یافتگی است

وعده رئیس‌جمهور‌در‌خصوص رشد اقتصادی ۸درصدی

دنیای اقتصاد : چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور در سال جاری دیروز با سفر به استان آذربایجان غربی و بازدید از پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای شهرها‌ی مهاباد‌، پیرانشهر و ارومیه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیسی در جمع مردم مهاباد از رشد اقتصادی 8 درصدی سخن گفت و با بیان اینکه رشد اقتصادی 8 درصد با کمک مردم دور از انتظار نیست، گفت: باید از همه ظرفیت‌های استان و شهرستان در جهت رفع بیکاری بهره جست.

او همچنین با اشاره به اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم، تامین سلامت، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی را در زمره اصلی‌ترین اولویت‌های دولت عنوان کرده است.  به گفته رئیس‌جمهور، تولید دانش‌بنیان و علم‌پایه جزو برنامه‌های اصلی دولت است.

وی تاکید کرد: بومی‌گزینی و استفاده از نیرو‌های توانمند و شایسته از دغدغه‌های اصلی دولت است. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از کار‌های اصلی در شهرستان مهاباد، فعال کردن بازارچه‌های مرزی به صورت قانون‌مند است. مرز یک فرصت است، نه یک تهدید، بنابراین از این فرصت باید برای تبادل اقتصادی، تجاری و ایجاد زمینه برای تبادلات مرزی و فعال کردن تجارت استفاده کرد.

وحدت رمز توسعه‌یافتگی است

وی رمز توسعه‌یافتگی در عرصه‌های مختلف را «وحدت و انسجام ملی» عنوان کرد و گفت: اختلاف همه فرصت‌ها را می‌گیرد و همه باید در این مسیر گام ‌برداریم.

به گفته وی، مردم از دولت انتظار بحق دارند و آن رفع مشکلات فعلی از جمله اشتغال است که دولت با همه توان برای حل این مشکل فعال است.

تولید دانش‌بنیان و توسعه کشور

همچنین به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهور گفت: تولید دانش‌بنیان می‌تواند موجب توسعه شود. رئیس‌جمهور تاکید کرد که مساله تولید آن هم تولید برپایه علم و فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل از محورهای کاری دولت است، گفت: بومی‌گزینی و گزینش از نیروهای کار آمد بومی خود استان از اولویت‌های کاری دولت است.

بررسی روند احیای دریاچه ارومیه

ابراهیم رئیسی همچنین در مسیر سفر از ارومیه به مهاباد به صورت هوایی از روند احیای دریاچه ارومیه و اقدامات انجام شده در این طرح بازدید و دستورات لازم را برای تسریع در روند احیای این دریاچه صادر کرد.

قدردانی از مشارکت مردم

همچنین رئیس‌جمهور در جمع مردم مهاباد با قدردانی از مشارکت مردم در اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها گفت: هر تصمیم و اقدامی، هر قدر هم که کارشناسانه باشد، اگر با همراهی مردم توام نشود، موفق و کارگشا نخواهد بود.

وی اعلام کرد که در اقدامات اقتصادی دولت همکاری و مشارکت اقشار مختلف مردم باعث شد تا گام‌های بلندی در جهت رشد اقتصادی در کشور برداشته شود.  وی افزود: بنای دولت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشور به ویژه برای تولیدکنندگان است و در این راستا شبانه‌روز در تلاش است تا این مشکلات را رفع کند.

رئیس‌جمهور انتظارات مردم در حوزه‌های مختلف را کاملا برحق عنوان کرد و گفت: مساله اشتغال هم اینک در کشور از دغدغه‌های مردم به شمار رفته و آنها را رنج می‌دهد که همه سعی و تلاش دولت رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم است.

رئیسی پیش از حضور در مهاباد به شهرستان مرزی پیرانشهر سفر کرد و با بازدید از سد کانی سیب، وضعیت بازارچه‌های مرزی و روند صادرات کالا را در این منطقه نیز مورد بازدید قرار داد. رئیسی در بدو ورود به استان آذربایجان غربی در فرودگاه شهید باکری ارومیه نیز با تاکید بر اینکه پیش از سفر به استان اولویت‌ها و مسائل این منطقه شناسایی شده است، اظهار کرد: مسائل زیادی برای پیگیری در استان وجود دارد که در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور پیش از این به 20 استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد، البرز و قزوین سفر کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان