سوژه‌ای برای فیلم بعدی فرهادی، با ذوزنقه عشقی خفن و فضایی سیاسی، با عنوان دوسربرد دوسر باخت!

فیلمسازی که روزگاری سوژه‌های فیلمسازی‌اش را از دل صفحات روزنامه‌ها انتخاب می‌کرد بد نیست که سری به همان روزنامه‌ها بزند تا ببیند کسی که در کنارش عکس یادگاری می‌زند چگونه مال مردم را بالا می‌کشد؛ شاید سوژه فیلم بعدش‌اش را پیدا کرد.

به گزارش مشرق، احتمالاً در این روزها خبر دفاعیات اصغر فرهادی در جشنواره کن را درباره بی‌گناهی خود بر سر جنجال سرقت ادبی فیلم «قهرمان» شنیده‌اید. او در نشستی در این جشنواره که این روزها در شهر ساحلی کن کشور فرانسه اجرا می‌شود، گفته که داستان فیلمش را از صفحه یکی از روزنامه‌ها پیدا کرده بوده و این حق را داشته که درباره موضوع آن فیلمی بسازد. او می‌گوید که این ایده را قبلاً هم داشته و به سریال داستان شهر اشاره می‌کند که آن روزها نیز در صفحه حوادث روزنامه‌ها به دنبال حوادث و جرایم می‌گشته و با انتخاب سوژه مورد نظرش سناریو یک قسمت از آن مجموعه تلویزیونی را می‌ساخته است.

اما اتفاق دیگری هم بعد از این نشست افتاده است که در فضای مجازی واکنش‌های زیادی داشته و هواداران طرف مقابل فرهادی آن را غیرمستدل خوانده‌اند. انتشار تصویری که جای سؤال برای عموم مردم و علاقمندان هنر هفتم داشته است.

انتشار تصویری از اصغر فرهادی برنده اسکار و فیلمسازی که از او به عنوان فیلمسازی خاص یاد می‌شود با مدیر یکی از سایت‌های شرط‌بندی که از سوی مقامات قضایی ایران نیز تحت پیگرد قانونی است. پویان مختاری که حتی یکبار با همکاری پلیس اینترپل در اسپانیا دستگیر شد و یک ماه در زندان آنجا بود و جرایم مالی سنگینی را نیز پرداخت کرد.

سینما , جایزه های سینمایی ,

سایت‌های شرط‌بندی یکی از پدیده‌های غمبار و تلخ این روزهای کشور ما است. مردمی که طبق گزارشات بازه سنی 18 تا 30 سال را در بر می‌گیرد مال‌باختگان و ورشکستگان این سایت‌ها هستند که بعضاً‌ تمام دار و ندارشان توسط امثال مختاری یکجا بالا کشیده می‌شود و به خاک سیاه می‌نشینند. مختاری که روزگاری خواننده قطعات پاپ در کشور بود چند سال است که ترجیح داده تا با این روش غیرقانونی و ضد اخلاق و انصاف‌، جیب‌هایش را از مال مردم پُر کند و زندگی لاکچری برای خود به‌هم‌ بزند.

تصاویر او در صفحه شخصی‌اش با هواپیمای شخصی جت و ماشین‌های سوپر لاکچری و تیپ و قیافه‌های مدل‌های خارجی نشان می‌دهد که کاسبی با پول و مال حرام قمار بازی حسابی به او ساخته است.

او که یک رابطه عاشقانه داشته است مدتی است که با عروس سابق سفیر دانمارک وارد رابطه شده است. معشوقه قبلی او بعد از به‌هم خوردن رابطه‌شان از ارتباط این جوان خوش‌گذران که روزگاری در توابع خوزستان به‌دنیا آمد و بزرگ شد، با دخترهای گوناگون گفت که عامل شکست عشقی و جریحه‌دارشدن احساسش شده است. او در ویدیویی بعد از اتمام این رابطه گفته بود:

من در سخت‌ترین روزها کنارت بودم، الان چه گناهی کردم؟ چه دشمنی باهام داری که اینجوری من را اذیت می‌کنی، هر شب باید دخترهای دیگه را بیاری خونه و منو پیش اونا تحقیر کنی که اونا شاد باشند؟ وقتی منو از مسافرت می‌پیچونی و میگی برو خونه که با بقیه دخترا شاد باشی؟ وقتی من از همه چیز و همه کس گذشتم که فقط با تو باشم و…

هرچند که مختاری در جواب احساسات همسر سابقش تنها به این بسنده کرد که دیگر نمی‌تواند این رابطه را ادامه دهد.

سینما , جایزه های سینمایی ,

حالا که او گویا ساکن اسپانیا است این روزها سر از شهر کن درآورده و این طور که خود می‌گوید قرار است تا به او جایزه بهترین خواننده سال را بدهند. او در صفحه خودش تصاویری از خوش روی فرش قرمز کن منتشر کرده هرچند که این تصاویر در صفحه جشنواره کن دیده نمی‌شود.

او چند روز قبل یکباره تصاویری از خود و اصغر فرهادی منتشر کرد و نوشت که امروز صبح هنگام صبحانه با او دیدار داشته است. فرهادی هم با چهره خندان حاضر شده تا کنار این قمارباز چند عکس یادگاری با روی خندان بیندازد. البته هرچند که این دیدار یکباره آن هم از مردی که از حواشی دوری می‌کند کمی عجیب است.

سینما , جایزه های سینمایی ,

اما بد نیست به فرهادی که مدعی است روزنامه‌ها و صفحه حوادث جراید را مرتب می‌خوانده تا سوژه‌های داغ حوادث و اتفاقات تلخ را برای تبدیل کردن سناریوهای فیلم و سریالش انتخاب کند، سری به همان روزنامه‌ها و صفحات خبرگزاری‌های ایرانی در کنار حضورش در ورکشاپ‌ها، مسترکلاس‌های فیلمسازی و میزگردهای با فیلمسازان خارجی بزند تا از درودل‌های مال‌باختگانی که پویان مختاری و مانند او داروندارشان را بالا نکشیده‌اند، باخبر شود و بعد به این فکر کند که کنار او برای عکس یادگاری در صبح زیبای شهر کن بایستد یا خیر.

از او که مدعی شناخت و بینش عمیقی از جامعه ایرانی و آسیب‌های اجتماعی آنان است بعید بود با چنین فردی که جیب مردم را خالی می‌کند عکس یادگاری بگیرد. اگر هم او را نمی‌شناسد پس چطور به عوارض و آسیب‌های فضای مجازی در فیلم قهرمان پرداخته در حالی که چنین فردی که همه در فضای مجازی از او می‌نالند را نمی‌شناخته است. به‌نظر می‌رسد که شاکی فرهای و مدعیانی که می‌گویند او چندان هم او از جامعه باخبر نیست، بی‌راه نمی‌گویند.

اکنون با توجه به ادعای فرهادی مبنی بر کشف سوژه‌هایش از گزارش‌های واقعی مطبوعات می‌توان موضوع خالی کردن جیب مردم توسط مدیران سایت‌های قمار را به عنوان سوژه فیلم بعی به فرهادی پیشنهاد داد تا  قصه مردی را روایت کند که با پول‌های مردم گران‌ترین ماشین، لباس، خانه و سفرهای دنیا را می‌رود و حتی به آبروی حرفه‌ای یک کارگردانی که مدعی ایستادن کنار مردم است نیز رحم نمی‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان