احتمال فراگیر شدن آبله میمون در سراسر جهان!

وزارت بهداشت در بیانیه‌ای گفت: بیمار در حال ایزوله‌سازی است و تا زمان تایید، این مورد به عنوان یک مورد مثبت تلقی می‌شود. وزارت بهداشت در حال انجام ردیابی تماس این مورد است تا مشخص شود از کجا و چه کسی بیماری به او سرایت کرده است.

احتمال فراگیر شدن آبله میمون در سراسر جهان!

مقامات بهداشتی شهر نیویورک در حال بررسی یک مورد احتمالی آبله میمون هستند، چرا که عفونت‌های بیشتری در سراسر جهان گزارش شده است.

اداره بهداشت و سلامت روان شهر نیویورک روز جمعه گفت که پس از آزمایش نمونه‌های دو بیمار تحت بررسی برای احتمال ابتلا به آبله میمون، یک مورد مثبت از نظر ویروس ارتوپاکس (خانواده ویروس‌هایی که آبله میمون به آن تعلق دارد) شناسایی شد. مقامات گفتند که در انتظار آزمایش توسط CDC – مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری- برای تایید آبله میمون هستند.

وزارت بهداشت در بیانیه‌ای گفت: بیمار در حال ایزوله‌سازی است و تا زمان تایید، این مورد به عنوان یک مورد مثبت تلقی می‌شود. وزارت بهداشت در حال انجام ردیابی تماس این مورد است تا مشخص شود از کجا و چه کسی بیماری به او سرایت کرده است.

سن، جنس و قومیت بیمار هنوز گزارش نشده است. اداره بهداشت ایالتی گفت که بیماری این فرد “منطبق بر آبله میمون” است، هرچند جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

اداره بهداشت نیویورک گفت مورد دیگری که در حال بررسی است بر اساس آزمایشات مربوط به آبله میمون رد شده است.

دکتر مری باست، رییس بهداشت ایالتی، گفت که اگرچه موارد مشکوک آبله میمون “نگران کننده” هستند، اما خطر فعلی برای عموم مردم کم است.

باست در بیانیه‌ای گفت: “در حالی که یک مورد احتمالی در ایالت نیویورک در انتظار آزمایش تاییدی توسط شرکای محلی و فدرال ما است، وزارت بهداشت به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در ایالت نیویورک هشدار داده است تا در صورت بروز علائم توسط بیمارانشان، این تشخیص غیرعادی را جدی بگیرند.”

این خبر در حالی منتشر می‌شود که CDCروز جمعه مورخ 30 اردیبهشت 1401 یک هشدار بهداشتی ارسال کرد و به پزشکان و بخش‌های بهداشت محلی هشدار داد مراقب بیمارانی باشند که ممکن است علائم آبله میمون را داشته باشند و این موارد را به CDC گزارش کنند.

CDC تکرار کرد که “خطر برای عموم، کم به نظر می رسد.”

آبله میمون یک بیماری بسیار نادر است که معمولاً در خارج از کشورهای مرکز و غرب آفریقا یافت نمی‌شود.

با این حال، از زمانی که آزمایش یک بیمار در بریتانیا در 17 اردیبهشت پس از سفر به نیجریه مثبت شد، چندین مورد در سراسر جهان شناسایی شده است.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه تأیید کرد که تقریباً 130 مورد تأیید شده یا مشکوک به آبله میمون در کشورهایی وجود دارد که در آنها، این بیماری بومی نیست.

از این موارد، حدود 80 مورد تأیید شد – از جمله یک مورد مرد بالغ در ایالت ماساچوست – و 50 مورد مشکوک بودند.

آژانس گفت که با این کشورها برای ارائه راهنمایی در حال مشارکت است و احتمال دارد موارد بیشتری گزارش شود.

ویروس آبله میمون از حیوانات آلوده، مانند گاز گرفتن یا خراش، می‌تواند به انسان انتقال یابد، همچنین می‌تواند از طریق تماس مستقیم با پوست، خون یا مدفوع حیوان آلوده یا تماس غیرمستقیم از طریق سطوح آلوده نیز منتقل شود. انسان می‌تواند هنگام شکار حیوانات وحشی نیز آلوده شود.

این بیماری همچنین می‌تواند از فردی به فرد دیگر از طریق قطرات تنفسی بزرگ در هوا مانند عطسه، از طریق ضایعات پوستی، مایعات بدن یا تماس با مواد آلوده دیگر سرایت کند.

WHO (سازمان بهداشت جهانی) گفت: نکاتی برای پیشگیری از عفونت شامل ایزوله کردن در صورت داشتن علائم، اجتناب از تماس با افرادی که علائم دارند، زدن ماسک در صورت تماس با فرد آلوده و تمیز کردن کامل دست‌ها و سطوح است.

آبله میمون معمولا در افرادی شناسایی شده است که به کشورهایی سفر کرده‌اند که این ویروس بومی آن کشور بوده است.

در سال 2003، 47 مورد تایید شده و احتمالی در بین شش ایالت ایالات متحده گزارش شد که اولین مورد گزارش شده در خارج از آفریقا بود.

CDC اعلام کرد، بیشتر عفونت‌ها از محلی در کشور غنا – کشوری در غرب آفریقا- بود که در آن پستانداران کوچک وارداتی وجود داشت.

در جولای 2021، یک مورد در یکی از ساکنان تگزاس که اخیراً از نیجریه بازگشته بود تأیید شد و در نوامبر 2021، مورد دیگری در یکی از ساکنان مریلند یافت شد که او نیز به نیجریه سفر کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان