تاکتیک های برنده برای خرید ماشین؛ خرید کدام پژو بهتر است؟

تصمیم‌گیری بر سر خرید پژو ۲۰۶ ، ۲۰۷ و پارس با توجه به مشابهت‌های این سه خودرو، یکی از چالش‌های خریداران است. پژو ۲۰۷، نسخه فیس‌لیفت ۲۰۶ است و ازاین‌جهت، شباهت‌های زیادی به آن دارد. هر سه این خودروها توسط خودروساز محبوب فرانسوی ، پژو طراحی‌شده‌اند و بازار خریدوفروش خوبی دارند.

تاکتیک های برنده برای خرید ماشین؛ خرید کدام پژو بهتر است؟

تصمیم‌گیری بر سر خرید پژو 206 ، 207 و پارس با توجه به مشابهت‌های این سه خودرو، یکی از چالش‌های خریداران است. پژو 207، نسخه فیس‌لیفت 206 است و ازاین‌جهت، شباهت‌های زیادی به آن دارد. هر سه این خودروها توسط خودروساز محبوب فرانسوی ، پژو طراحی‌شده‌اند و بازار خریدوفروش خوبی دارند.

در این مقاله، شباهت‌ها و تفاوت‌های هریک از این سه خودرو را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. درصورتی‌که قصد خرید پژو 207 ، 206 یا پژو پارس را دارید، این مقاله می‌تواند راهنمای شما در این زمینه باشد.

مقایسه طراحی سه خودروی پارس،207 و 206

دو خودروی پژو 206 و پارس، جزء محصولات قدیمی ایران‌خودرو هستند. پژو 207 نیز در سال 1397 به بازار آمد. نکته مهم این است که 207، درواقع، نسخه فیس‌لیفت 206 محسوب می‌شود. با خرید خودرو سواری پژو 207 i و یا 206، خودرویی با چهره نسبتا خشن به‌خصوص با چراغ‌های زاویه‌دار و خطوط منحنی خواهید داشت.

این در حالی است که پژو پارس، بدنه اسپرت‌تر با خطوط تیز و تند دارد. نسخه اتوماتیک این خودرو، یکی از محصولات لوکس ایران‌خودرو محسوب می‌شود. البته به‌طورکلی، پژو پارس یک خودروی سدان است و 207 و 206 در دو مدل صندوق‌دار و هاچبک تولید می‌شوند. فضای داخلی پژو پارس نیز بیشتر از دو خودروی دیگر است.

تفاوت های فنی سه خودرو

خرید خودرو پژو 207 اتوماتیک، خرید پژو پارس اتوماتیک و خرید پژو 206  تیپ 5 ازنظر ویژگی‌های فنی، تفاوت چندانی ندارد. هر سه خودرو از موتور TU5 با ویژگی‌های زیر استفاده می‌کنند:

  • چهارسیلند و 16 سوپاپ
  • 1.6 لیتر حجم
  • گشتاور 142 نیوتون‌متر

بااین‌حال، تفاوت‌های فنی سه خودرو را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

ویژگی 207 پارس 206 تیپ 5
حداکثر قدرت (اسب بخار در دور 5600) 105 108 105
مصرف سوخت ترکیبی (در هر صد کیلومتر) 6.6 8.3 6.6
صفرتاصد (ثانیه) 11.6 14.2 11.6
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 189 187 198

بنابراین همان‌طور که مشاهده می‌کنید با خرید پژو 207 یا خرید 206 ، خودرویی پرشتاب‌تر و کم‌مصرف‌تر خواهید داشت. بااین‌حال خرید خودرو پژو 207 i صفر و کارکرده و همین‌طور 206، قطعا متفاوت خواهد بود و ممکن است یک پژو پارس صفر از یک 207 یا 206 کارکرده عملکرد بهتری داشته باشد.

لازم به ذکر است که عملکرد موتور TU3 پژو 206 تیپ 2 به‌مراتب ضعیف‌تر از این خودروهاست. اما مصرف سوخت آن کمی کمتر و برابر با 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی است.

مقایسه آپشن ها، برتری با کدام است؟

نباید فراموش کرد که 207، یک خودروی جدید است؛ بنابراین طبیعتا آپشن‌های آن نیز طبیعتا بیشتر از پژو پارس است. بااین‌حال از این نظر، شباهت بیشتری بین خرید پژو 207 https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/irankhodro/peugeot 207 ، خرید 206 تیپ 5 و پژو پارس اتوماتیک وجود دارد. بقیه تیپ‌های 206 به‌ویژه تیپ‌های یک تا سه، آپشن‌های بسیار کمتری نسبت به تیپ 5 دارند. در جدول زیر آپشن‌های این سه خودرو را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم:

تجهیزات پژو پارس اتوماتیک I 207 206 تیپ 5
چراغ مه‌شکن جلو و عقب، نقشه‌خوان چراغ روشنایی در روز مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل، چراغ مشایعت
مولتی‌مدیا سیستم صوتی پیشرفته، موبایل هندزفری، بلندگوی عقب و آنتن اکتیو ورودی USB، قابلیت پخش MP3، بلوتوث، چهار عدد بلندگو رادیوپخش
صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی صفحه‌نمایش هفت‌اینچی
رینگ ها آلومینیومی 16 اینچی آلومینیومی فولادی 14 اینچی
آینه‌ها برقی، تاشو و راهنمادار برقی، تاشو و راهنمادار برقی با حسگر دماسنج و قاب رنگی
تهویه مطبوع تهویه تنظیم اتوماتیک تهویه الکتریکی تهویه اتوماتیک
صندلی صندلی‌های پارچه‌ای با قابلیت تنظیم برقی صندلی جلو صندلی‌های چرمی، قابلیت تنظیم چهار جهته دستی صندلی راننده و سرنشین، پشت‌سری جلو و عقب قابل تنظیم صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت‌سری صندلی جلو و عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب دوتکه تاشو،
شیشه شیشه‌بالابر برقی برای تمام درب‌ها شیشه‌بالابر برقی برای تمام درب‌ها، سقف شیشه‌ای پانوراما (سفارشی) شیشه‌بالابر برقی برای تمام درب‌ها

تفاوت های ایمنی سه خودرو

مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی سه خودرو را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد:

تجهیزات پژو پارس 207 i پژو 206 تیپ 5
ایمنی و حفاظت قفل میکرو سوئیچی، ایموبلایزر، قفل مرکزی ایموبلایزر، قفل مرکزی، کمربندهای جلو سه‌نقطه‌ای قابل تنظیم ارتفاع، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس ایموبلایزر، قفل مرکزی، کمربندهای سه‌نقطه‌ای قابل تنظیم ارتفاع برای همه سرنشینان
ترمزها ABS، EBD و EBA. ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی ABS، EBD و EBA. ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر یا کاسه‌ای ABS، EBD و EBA. ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر یا کاسه‌ای
هشداردهنده سنسور دنده‌عقب سنسور هشدار دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، دزدگیر فابریک (سفارشی) سنسور دنده‌عقب

مشتریان سه خودرو

درحالی‌که خریدوفروش پژو پارس برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط رو به بالا بیشتر مناسب‌تر است؛ خریدوفروش 206 و خودرو پژو 207 دنده ای، صفر، کارکرده در بین جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت اسپرت‌پسند رواج بیشتری دارد. این در حالی است که فروش پژو 206 به دلیل قیمت مناسب‌تر آن آسان‌تر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان