بهترین جاهای دیدنی قزاقستان

قزاقستان مقصد گردشگری بسیار محبوبی است و در سال‌های اخیر گردشگران بیشتری به این کشور سرازیر شده‌اند. کوهستان‌ها، دره‌های عمیق، دریاچه‌ها و رودخانه‌های خروشان، از جمله زیبایی‌های طبیعت قزاقستان محسوب می‌شوند. قزاقستان به عنوان نهمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود و پهنه وسیعی از آسیای مرکزی را در اختیار دارد.

بهترین جاهای دیدنی قزاقستان

قزاقستان مقصد گردشگری بسیار محبوبی است و در سال‌های اخیر گردشگران بیشتری به این کشور سرازیر شده‌اند. کوهستان‌ها، دره‌های عمیق، دریاچه‌ها و رودخانه‌های خروشان، از جمله زیبایی‌های طبیعت قزاقستان محسوب می‌شوند. قزاقستان به عنوان نهمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود و پهنه وسیعی از آسیای مرکزی را در اختیار دارد.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی ارمنستان را به شما معرفی کنیم.

10. سنگ نگاره تامقالی

Tamgaly Petroglyphs

Tamgaly Petroglyphs

سنگ نگاره تامقالی بسیار شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است. این سنگ نگاره، صحنه‌های حماسی شکار، چهره‌های خارق‌العاده و طیف گسترده‌ای از حیوانات و حیات وحش را به نمایش می‌گذارد. بیش از 5000 سنگ نگاره در اینجا وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. قدمت بسیاری از این حکاکی‌ها و سنگ‌تراشی‌ها به عصر برنز باز می‌گردد. سنگ نگاره «تامقالی» در دره‎‌ای بسیار زیبا و تماشایی قرار دارد که قبلا مکانی مذهبی و سنتی برای چادرنشین‌ها بوده است.

9. آرال

Aral

Aral

دریای آرال نمونه‌ای بارز از فاجعه زیست محیطی به دست بشر است. اندازه دریای آرال از سال 1960 میلادی به طور قابل توجهی رو به کاهش رفت. در آن زمان، برنامه‌های دولتی دوره شوروی، باعث شد تا آب‌های این دریا به سمت مزارع پنبه در بیابان منحرف شود که در آنجا به سرعت تبخیر شدند یا به لایه‌های زیرین زمین نفوذ کردند. دریای آرال زمانی چهارمین پهنه آب شیرین بزرگ جهان شناخته می‌شد و اکنون تنها بخشی از آن باقی مانده است. با این وجود، شهر آرال نیز جاذبه‌ای است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. شهر آرال قبلا یک بندر ماهیگیری بوده که امروزه در کنار بیابانی بی‌پایان قرار دارد.

8. دره چارین

Charyn Canyon

Charyn Canyon

دره «چارین» در جنوب شرقی قزاقستان قرار دارد و بسیار زیبا و خیره‌کننده است. این دره حدود 90 کیلومتر طول دارد که عمق بخش‌هایی از آن به حدود 300 متر می‌رسد. دیوارهای قرمز رنگ و صخره‌های متفاوت آن، مناظری بسیار تماشایی خلق کرده‌اند که شبیه به دره‌هایی در ایالت یوتا و آریزونا در آمریکا هستند. بسیاری از کسانی که از دره «چارین» بازدید کردند، اظهار داشتند که این دره همانند گرند کنیون آمریکا تماشایی و برجسته است.

7. ترکستان

Turkestan

Turkestan

در جنوب قزاقستان، شهر منحصربه‌فرد ترکستان قرار گرفته است. پیرامون این شهر را بیابان قزاق فرار گرفته است. در این شهر، به نظر می‌رسد که فرهنگ‌های سنتی عشایری با زندگی شهری کشور همسایه یعنی ازبکستان ترکیب شده است. از همین رو، گشت و گذر در ترکستان می‎‌تواند بسیار جالب‌توجه و جذاب باشد. در بازدید از ترکستان نیز حتما باید از مقبره کوزه احمد یاساوی متعلق به قرن چهاردهم میلادی نیز دیدن کرد. اینجا بیشتر شبیه به یکی از شهرهای باستانی ازبکستان در مسیر جاده ابریشم به نظر می‌رسد. این مقبره توسط تیمور و به افتخار این شیخ صوفی بزرگ ساخته شده بود و از جمله بناهای تاریخی و مهم کشور قزاقستان به شمار می‌رود.

6. پایگاه فضایی بایکونور

Baikonur Cosmodrome

Baikonur Cosmodrome

پایگاه فضایی بایکونور یکی از مکان‌هایی در سراسر جهان است که در آنجا می‌توانید پرتاب موشک به فضا را مشاهده کنید. اگر به نجوم و فضانوردی علاقه‌مند هستید، پس حتما از پایگاه فضایی «بایکونور» در قزاقستان دیدن کنید. این پایگاه فضایی به صورت مشترک توسط دولت روسیه و قزاقستان اداره می‌شود. اسپوتنیک 1 و وستوک 1 از جمله فضاپیماهایی بودند که از این پایگاه فضایی پرتاب شدند. موزه قرار گرفته در این پایگاه فضایی، بازدیدکنندگان را بیشتر با مدل‌ها، تاریخچه و دیگر موارد آشنا می‌کند.

5. پارک ملی کارکارالی

Karkaraly National Park

Karkaraly National Park

پارک ملی «کارکارالی» در ارتفاعات مرکزی قزاقستان قرار گرفته است و بهشتی زیبا و تماشایی برای علاقه‌مندان به طبیعت به شمار می‌رود. این پارک ملی منطقه بزرگی را در بر می‌گیرد و در آن گونه‌های مختلفی از گیاهان و جانوران زندگی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به روباه، آهو و گرگ اشاره کرد. در میان این مناظر خارق‌العاده و شگفت‎‌انگیز نیز دریاچه‌ها، غارها و صخره‌های زیبایی جای گرفته‌اند. کمپ زدن و کوهنوردی در پارک ملی «کارکارالی» می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

4. دریاچه کولسای

Kolsai Lake

Kolsai Lake

در فاصله 250 کیلومتری از «آلماتی»، دریاچه «کولسای» قرار گرفته است که شامل سه دریاچه می‌شود. این دریاچه‌ها در مسیر رودخانه کولسای قرار گرفته‌اند که از میان کوهستان‌های پوشیده از جنگل «تیان شان» عبور می‌‎کنند. اغلب اوقات نیز به این دریاچه‌ها، مرواریدهای تیان شان گفته می‌شود. این دریاچه‌ها بسیار تماشایی و خیره‌کننده هستند اما برای بازدید از هر سه تای آن‌ها باید کوهنوردی زیادی انجام بدهید. پیرامون دریاچه «کولسای»، مکان‌های بسیار خوبی برای اقامت و کمپ زدن وجود دارد که افراد محلی زیادی را به خود جلب می‌کند. در اینجا فرصت آن را دارید تا در کنار دریاچه، اسب‌سواری کنید.

3. آستانه

Astana

Astana

شهر آستانه در بین بسیاری از قزاق‌ها با همین نام شناخته می‌شود اما در سال 2019 میلادی نام آن به نور سلطان تغییر پیدا کرد. آستانه یا نور سلطان به عنوان پایتخت قزاقستان شناخته می‌شود و هر ساله، ساختمان‌های برجسته و بزرگی به آن اضافه می‌شوند که آن را زیباتر و جذاب‌تر می‌کنند. شهر آستانه یکی از مدرن‌ترین و آینده‌نگرترین شهرها در آسیای مرکزی به شمار می‌رود. تاثیرات مختلفی از فرهنگ غربی، قزاق و همچنین روسی را می‌توان در ساختمان‌ها و خیابان‌های شهر آستانه مشاهده کرد. با این حال، برجسته‌ترین جاذبه گردشگری آن، برج بایترک است که در مرکز شهر قرار دارد.

2. آکسو-ژاباگلی

Aksu-Zhabagly

Aksu-Zhabagly

منطقه حفاظت شده «آکسو-ژاباگلی» در سال 1926 میلادی تاسیس شده بود و قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده در تمام آسیای مرکزی به شمار می‌رود. این منطقه حفاظت شده شامل کوهستان‎‌های مرتفع و پربرف، یخچال‌های طبیعی، دره‌های بزرگ و جلگه‌های وسیع است. حیات وحشی بسیار غنی و متنوعی در این منطقه حفاظت شده وجود دارد که با استفاده از مسیرهای مختلف موجود در آن می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. از جمله جاذبه‌های این منطقه می‌توان به دره آکسو، غار استالاکتیت و آبشار کشی-کینی اشاره کرد.

1. آلماتی

Almaty

Almaty

شهر آلماتی تا سال 1997 میلادی به عنوان پایتخت قزاقستان شناخته می‌شد و همچنان بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، آلماتی، مرکز فرهنگی و تجاری قزاقستان است و جاذبه‌های متعددی دارد. برخی از بهترین موزه‌ها و بناهای تاریخی در آلماتی وجود دارند که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید. شهر آلماتی همچنین مبدا بسیار خوبی برای گردش در منطقه پیرامون آن محسوب می‌شود و از آنجا می‌توان به رشته کوه تیان شان رفت و از مناظر زیبای آن دیدن کرد. مرتفع‌ترین پیست اسکی جهان یعنی پیست اسکی شیمبولاک در این رشته کوه قرار دارد. در سفر خود به آلماتی حتما از دریاچه آلماتی نیز دیدن کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان