بهترین جاهای دیدنی نیس فرانسه

شهر نیس (Nice) فرانسه از گذشته به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری این کشور شناخته می‌شود. آب‌وهوای مدیترانه‌ای، فرهنگ غنی، بخش‌های تاریخی و خط ساحلی بسیار زیبا از جمله ویژگی‌های برجسته نیس به شمار می‌روند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند.

بهترین جاهای دیدنی نیس فرانسه

شهر نیس (Nice) فرانسه از گذشته به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری این کشور شناخته می‌شود. آب‌وهوای مدیترانه‌ای، فرهنگ غنی، بخش‌های تاریخی و خط ساحلی بسیار زیبا از جمله ویژگی‌های برجسته نیس به شمار می‌روند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی نیس فرانسه را به شما معرفی کنیم.

10. صومعه سیمی

Cimiez Monastery

Cimiez Monastery

صومعه سیمی (Cimiez Monastery) در اواخر قرن نهم میلادی توسط راهب‌های بندیکتین ساخته شده بود و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. صومعه در تپه‌های حومه شهر نیس قرار دارد و در نزدیکی آن نیز ویرانه‌های رومی و موزه‌ای قدیمی به نام موزه ماتیس قرار دارد. صومعه «سیمی» شامل باغ‌های زیبا و قبرستانی است که در آن هنرمندی به نام هنری ماتیس دفن شده است.

9. پیاده‌روی پایلون

Promenade du Paillon

Promenade du Paillon

پیاده‌روی پایلون (Promenade du Paillon) اخیرا افتتاح شده است و پیاده‌رویی بزرگ و وسیع است که از تفرجگاه ساحلی دس انگلیز تا تئاتر ملی شهر نیس ادامه دارد. این محیط توسط معماری به نام مایکل پینا ساخته شده است و مسیر رودخانه پایلون را دنبال می‌کند. این پیاده‌رو که بیشتر شبیه یک پارک است، شامل زمین بازی مخصوص کودکان، فضای سرسبز، باغ‌ها و تجهیزات تفریحات آبی است.

8. موزه مارک شاگال

Musee Marc Chagall

Musee Marc Chagall

موزه مارک شاگال (Musee Marc Chagall) در حومه سیمی در مرز شمالی شهر نیس قرار گرفته است و در آن یکی از بزرگترین مجموعه آثار هنرمند روسی و فرانسوی نگهداری می‌شوند. این موزه در زمان حیات خود مارک شاگال ساخته شده بود و هدفش به نمایش درآوردن 17 نقاشی او بود که صحنه‌های مختلفی از انجیل را به تصویر می‌کشند. از زمان افتتاح موزه در سال 1973 میلادی تاکنون بیش از 800 اثر هنری دیگر از مارک شاگال به این موزه افزوده شده است.

7. کلیسای ارتدوکس روسی

Russian Orthodox Cathedral

Russian Orthodox Cathedral

کلیسای ارتدوکس روسی سنت نیکلاس (Russian Orthodox Cathedral St Nicholas) به عنوان بزرگترین کلیسای نوع خودش در غرب اروپا شناخته می‌شود و نمای پرآذین و گنبدهای پیازی شکل آن که در بالای‌شان صلیبی طلایی دیده می‌شود، این کلیسا را به یکی از زیباترین کلیساهای فرانسه تبدیل کرده است. این کلیسا در سال 1912 میلادی و توسط اشرافی‌های روسی ساخته شده بود که در زمستان در نیس خوش گذرانی می‌کردند. هزینه ساخت کلیسا را سزار نیکلاس دوم و به افتخار وارث خود که در نیش در گذشته بود، داده بود.

6. موزه ماتیس

Musee Matisse

Musee Matisse

در حومه شمالی شهر نیس، بخش سیمی وجود دارد که در آنجا، ویلایی از قرن هفدهم میلادی به چشم می‌خورد. در این ویلا، مجموعه‌ای گسترده از آثار هنرمندی فرانسوی به نام هنری ماتیس به نمایش گذاشته شده‌اند که به عنوان موزه ماتیس (Musee Matisse) شناخته می‌شود. این هنرمند برای اولین بار در سال 1917 میلادی به نیس آمد و تا زمان مرگش در سال 1954 میلادی در نیس ماند. او سال‌های پایانی عمرش را در همین خانه سپری کرده بود. موزه ماتیس در سال 1963 میلادی تاسیس شده بود که در آن، نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و دیگر آثار هنری ماتیس به نمایش گذاشته شده‌اند.

5. میدان ماسنا

Place Massena

Place Massena

میدان ماسنا (Place Massena) به عنوان مرکز فرهنگی شهر نیس و همچنین بزرگترین میدان شهر و محل اجتماع مردم برای رویدادها و جشنواره‌های فصلی شناخته می‌شود. این میدان به سبک معماری قرن هفدهمی ساخته شده است و بخش قدیمی شهر را به بخش تجاری و امروزی آن متصل می‌کند و تنها عابرین پیاده می‌توانند به میدان ماسنا نزدیک شوند. میدان ماسنا شامل مجسمه‌های مختلف و فواره‌هایی است که زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند.

4. قلعه هیل

Colline du Chateau (Castle Hill)

Colline du Chateau (Castle Hill)

با اینکه امروزه از قلعه هیل (Castle Hill) این قلعه قرون وسطایی که زمانی از شهر نیس محافظت می‌کرد، چیز زیادی باقی نمانده است اما همچنان گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. قلعه هیل اکنون یک پارک است و از آنجا می‌توان شاهد مناظری بسیار زیبا و دیدنی نسبت به بخش قدیمی شهر نیس و خط ساحلی آن بود. برای رسیدن به بالا باید 213 پله را پشت سر گذاشت یا اینکه می‌توان از آسانسور هتل سوئیس در همان نزدیکی استفاده کرد. علاوه بر دیوارهای قلعه، یک آبشار، چندین کافه، زمین بازی کودکان و یک قبرستان در اینجا وجود دارد.

3. بازار کور سالیا

Cours Saleya

Cours Saleya

بازار کور سالیا (Cours Saleya) به عنوان مشهورترین بازار فضای باز شهر نیس شناخته می‌شود. اینجا زمانی پارکی برای طبقه‌های باکلاس شهر نیس بود که اطراف آن را کاخ‌های قرن هجدهمی و درختان فراوان فرا گرفته بودند اما امروزه این کاخ‌ها تبدیل به رستوران‌ها و بارهای مختلفی شده‌اند.

2. شهر قدیمی

Vieux Nice

Vieux Nice

شهر قدیمی (Vieux Nice) نیس از پای قلعه هیل تا میدان ماسنا ادامه دارد و بسیار زیبا و تماشایی به نظر می‌رسد. این بخش از شهر با خیابان‌های باریک و هزارتوی خود، حس و حالی تاریخی و جالب را به بیننده منتقل می‌کند. ساختمان‌ها در اینجا بیشتر نماهایی ایتالیایی دارند که با ظاهر طلایی رنگ پریده و سقف‌های قرمز رنگ خود به چشم می‌خورند. امروزه بسیاری از این خانه‌ها به فروشگاه و غذاخوری تبدیل شده‌اند اما همچنان برخی از ساکنین بومی نیس در برخی از آن خانه‌ها زندگی می‌کنند.

1. تفرجگاه ساحلی دس انگلیز

Promenade des Anglais

Promenade des Anglais

در اوایل قرن هیجدهم میلادی، گردشگران انگلیسی بسیار زیادی به شهر نیس و این ساحل می‌آمدند و از همین رو، اینجا به عنوان تفرجگاه ساحلی دس انگلیسی (Promenade des Anglais) یا بلوار انگلیسی شناخته می‌شود. در کنار ساحل، بلواری ساخته شده است که امروزه به عنوان یکی از بهترین و مشهورترین تفرجگاه‌ها و بلوارهای کنار ساحلی مدیترانه شناخته می‌شود. در کنار ساحل می‌توان هتل‌های مجلل، کافه‌های کوچک، درختان نخل و… را مشاهده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان