ماهان شبکه ایرانیان

بهترین فیلم‌ها در مورد کارتل‌های مواد مخدر

در چندین سال گذشته، سریال‌های مختلفی همچون اوزارک (Ozark) و بریکینگ بد (Breaking Bad) به موضوع مواد مخدر و کارتل‌های مواد مخدر پرداخته بودند. دنیای سینما نیز پر از فیلم‌های جذاب و تماشایی بر محوریت کارتل‌های مواد مخدر است که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه همراه با ما باشید.

بهترین فیلم‌ها در مورد کارتل‌های مواد مخدر

در چندین سال گذشته، سریال‌های مختلفی همچون اوزارک (Ozark) و بریکینگ بد (Breaking Bad) به موضوع مواد مخدر و کارتل‌های مواد مخدر پرداخته بودند. دنیای سینما نیز پر از فیلم‌های جذاب و تماشایی بر محوریت کارتل‌های مواد مخدر است که در ادامه به معرفی بهترین آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم کوکائین

Blow

Blow

فیلم کوکائین (Blow) محصول سال 2001 میلادی با بازی جانی دپ (Johnny Depp) در نقش اصلی است. با توجه به دادگاه جاری جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد (Amber Heard) و اتهامات مصرف کوکائین علیه جانی دپ،‌ این فیلم نسبت به قبل جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد. فیلم «کوکائین» بر اساس کتابی به همین نام نوشته بروس پورتر (Bruce Porter) است که داستان زندگی شگفت‌انگیز جورج جونگ را دنبال می‌کند که قاچاقچی مواد مخدر کارتل مدلین و یکی از برجسته‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در دهه هشتاد میلادی در آمریکا بوده است. تد دم (Ted Demme) کارگردانی این فیلم را در دست داشته و جانی دپ نیز نقش اصلی را بازی می‌کند.

فیلم ساخت آمریکا

American Made

American Made

فیلم ساخت آمریکا (American Made) به کارگردانی داگ لیمن (Doug Liman) است که داستان واقعی خلبانی به نام بری سیل را دنبال می‌کند. تام کروز (Tom Cruise) در این فیلم نقش اصلی بری سیل را بازی می‌کند که با کارتل مواد مخدر مدلین همکاری می‌کند و در عین حال، به عنوان مخبر سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا نیز فعالیت دارد. او با هواپیماها چندین تن کوکائین را از کلمبیا و دیگر کشورها به آمریکا منتقل می‌کند. فیلم «ساخت آمریکا» پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز و جذاب است که بیننده را بیشتر به فیلم جذب می‌کند. تام کروز به خوبی توانسته تا این نقش را به تصویر بکشد و این فیلم را به اثری ارزشمند تبدیل کرده است.

فیلم پایان کشیک

End of Watch

End of Watch

فیلم پایان کشیک (End of Watch) با بازی مایکل پینا (Michael Peña) و جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) در نقش‌های اصلی است. آن‌ها نقش افسران پلیسی را بازی می‌کنند که بر این باور هستند که در حال انجام وظیفه و کارهای خوب هستند. با این حال، آن‌ها به دفعات مختلف از موقعیت و مقام خود استفاده می‌کنند و علاوه بر بدست آوردن سودهای زیاد، در بین مجرمان نیز احترام زیادی بدست می‌آورند. نقش‌آفرینی بازیگران اصلی فیلم در نقش‌های خود واقعا خیره‌کننده است و موسیقی متن نیز جذابیت و هیجان فیلم را دوچندان کرده است. فیلم «پایان کشیک» در سال 2012 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و از جمله بهترین فیلم‌ها در مورد کارتل‌های مواد مخدر به شمار می‌رود که باید آن را تماشا کنید.

فیلم سیکاریو

Sicario

Sicario

کارگردان برجسته و سرشناس دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) کارگردانی فیلم سیکاریو (Sicario) را در دست داشته بود. این فیلم پر از تنش و هیجان که در سال 2015 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود، داستان افسر اف‌بی‌آی کیت میسر با بازی امیلی بلانت (Emily Blunt) را دنبال می‌کند که وظیفه یافته است تا عملیات‌های مواد مخدر کارتل‌های مواد مخدر در مرز مکزیک و آمریکا را شناسایی و خنثی کند. او برای انجام این کار نیز از مامور ویژه‌ای به نام مت گریور و فردی مکزیکی به نام الخاندرو با بازی بنسیو دل تورو (Benicio Del Toro) کمک می‌گیرد. با اینکه برخی از جنبه‌های فیلم «سیکاریو» خیالی و غیرواقعی بودند اما بسیاری از اتفاقات وحشتناکی که در آن به تصویر کشیده بر اساس واقعیت بوده‌اند و نشان دهنده اعمال خشونت‌آمیز کارتل هستند.

فیلم قاچاق

Traffic

Traffic

فیلم قاچاق (Traffic) محصول سال 2000 میلادی و به کارگردانی استیو سودربرگ (Steven Soderbergh) است که موفق شد تا در مراسم اسکار سال بعدش چهار جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین کارگردانی را بدست بیاورد. فیلم داستان زندگی چهار نفر در آمریکا را دنبال می‌کند که قاچاق مواد مخدر تاثیری مستقیم و غیرمستقیم در زندگی آن‌ها گذاشته و زندگی آن‌ها را به یکدیگر مرتبط کرده است. فیلم «قاچاق» اثری مدرن و شاهکار است و کارگردان استیو سودربرگ با دقت بسیار زیادی این پازل سینمایی را در کنار یکدیگر به تصویر کشیده است. این فیلم موعظه نمی‌خواند و به همین دلیل اثری برجسته و قدرتمند است. فیلم جذاب و پر از هیجان است و گاهی اوقات به بیننده اجازه می‌دهد تا خودش در مورد مسائل مختلف تفکر کند. فیلم «قاچاق» اثری فوق‌العاده در زمینه کارتل‌های مواد مخدر و جنگ‌های بین آن‌ها و همچنین تاثیرات آن بر زندگی‌های افراد مختلف است.

فیلم صورت زخمی

Scarface

Scarface

فیلم صورت زخمی (Scarface) محصول سال 1983 میلادی از جمله برجسته‌ترین فیلم‌های کلاسیک سینما به شمار می‌رود. این فیلم داستان پناهنده‌ای کوبایی به نام تونی مونتانا با بازی آل پاچینو (Al Pacino) را دنبال می‌کند که از کشور خود فرار می‌کند و به دنبال زندگی بهتر و مرفه‎تر به آمریکا می‌آید. او به همراه دوستش به نام مانی با بازی استیون بائور (Steven Bauer) کارتل مواد مخدری را راه‌اندازی می‌کنند. فیلم «صورت زخمی» از جمله آثار کلاسیکی است که نقل‌قول‌های زیادی از آن در بین بینندگان و طرفداران وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان