ماهان شبکه ایرانیان

بهترین خوراکی ها برای زیبایی

با مصرف منابع غذایی آهن غیر هم به همراه ویتامین C کم‌خونی فقر آهن در افرادی که مدت‌ها به این بیماری مبتلا هستند، درمان می‌گردد، زیرا بروز این بیماری به خصوص در خانم‌ها عوارض پوستی چون خشکی پوست، رنگ‌پریدگی، کاهش استحکام ناخن‌ها، به طرف بالا برگشتن آنها، ش

بهترین خوراکی ها برای زیبایی

سارا حسنلو

به نظر شما چه خوراکی‌هایی موجب حفظ سلامت پوست می‌شوند و جوانی را تضمین می‌کنند و علت آن چیست؟

گوجه فرنگی: یکی از بهترین سبزیجاتی که فرآیند پیری را به تأخیر می‌اندازد، گوجه فرنگی است. این سبزی حاوی بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) می‌باشد.

این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی و دخالت در رشد و ترمیم بافت‌ها موجب حفظ سلامت پوست می‌شود و اگر به میزان کافی به بدن نرسد، خشکی و زبری پوست و شکنندگی مو و ناخن‌ها را به همراه خواهد داشت. به‌علاوه، یک گوجه فرنگی می‌تواند 36 درصد از نیاز روزانه افراد را به ویتامین C تامین نماید که این مقدار در گوجه فرنگی پخته بسیار کمتر می‌شود.

وجود این ماده مغذی به همراه بتاکاروتن و لیکوپن، کمپلکس عظیمی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌کند. به این منظور توصیه می‌شود به همراه انواع جوانه‌ها (خصوصا جوانه گندم) و کلم بروکلی، گوجه فرنگی نیز مصرف گردد تا این اثرات چند برابر شود.

آناناس: در آناناس علاوه بر ویتامین C، ترکیبی وجود دارد که به طور معجزه‌آسایی موجب تسریع ترمیم زخم و جراحات و حتی کبودی پوست می‌شود و جریان خون را در ناحیه مجروح افزایش می‌دهد، به علاوه از تجمع خون در یک ناحیه که سیاهی و کبودی را به همراه دارد جلوگیری می‌کند.

انبه: مصرف حداقل دو عدد انبه در هفته می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای ویتامین C

مورد نیاز بدن را تأمین کند. این ویتامین علاوه بر خاصیت آنتی‌اکسیدانی یادشده یک ضدلک قوی است و به دلیل دخالت در ساخت کلاژن و الاستین (پروتئین‌های اصلی بافت پوست) از افتادگی پوست ناشی از افزایش سن در نواحی مختلف این ارگان خصوصا در صورت جلوگیری می‌کند.

با مصرف منابع غذایی آهن غیر هم به همراه ویتامین C کم‌خونی فقر آهن در افرادی که مدت‌ها به این بیماری مبتلا هستند، درمان می‌گردد، زیرا بروز این بیماری به خصوص در خانم‌ها عوارض پوستی چون خشکی پوست، رنگ‌پریدگی، کاهش استحکام ناخن‌ها، به طرف بالا برگشتن آنها، شکنندگی و ریزش موها را دارد که همه آنها مشکلات مهمی برای زیبایی به شمار می‌آیند.

آیا می‌دانید رنگ نارنجی این میوه نیز برای پوست مفید است؟ وجود این رنگ به دلیل حضور بتاکاروتن می‌باشد.

گردو و تخمه کدو: مصرف منظم گردو موجب حفظ آب بافت‌های پوست می‌گردد و ظاهری یکنواخت و صاف به آن می‌بخشد، زیرا گردو سرشار از اسید چرب ضروری اسید لینولئیک می‌باشد که در حفظ ‌آب در این ارگان بسیار موثر است. در ضمن، روی و آهن موجود در این مغز نیز به دلیل دخالت این مواد مغذی در ساخت بافت پروتئینی پوست و خون‌رسانی به این ارگان بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

برخلاف آنکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند مصرف گردو موجب تشدید آکنه می‌شود، بسیاری از متخصصان تغذیه به منظور جلوگیری از آکنه مصرف آن را در حد 2 تا 3 عدد توصیه می‌کنند، زیرا با خوردن گردو و دریافت منظم اسیدهای چرب، از تعداد و شدت آکنه‌ها کاسته می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان