بهترین جاهای دیدنی مارسی فرانسه

مارسی (Marseille) به عنوان دومین شهر بزرگ فرانسه شناخته می‌شود و در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است

بهترین جاهای دیدنی مارسی فرانسه

مارسی (Marseille) به عنوان دومین شهر بزرگ فرانسه شناخته می‌شود و در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است. این بندر بسیار زیبا و تماشایی برای قرن‌ها است که به عنوان مرکز تجاری مهمی شناخته می‌شد. مارسی در جنگ جهانی دوم آسیب‌های زیادی دید اما امروزه همچنان شهری زیبا و برجسته است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین جاهای دیدنی مارسی فرانسه بپردازیم.

10. موزه وییه چریته

Vieille Charite

Vieille Charite

موزه وییه چریته (Vieille Charite) در قرن هفدهم میلادی به عنوان خانه‌ای برای مراقبت از گدایان ساخته ‌شد و امروزه به یک موزه و مرکز فرهنگی تبدیل شده است. در طی قرن‌ها، این ساختمان رو به خرابی رفت تا اینکه در دهه هفتاد میلادی، بازسازی روی آن شروع شد. امروزه، دو موزه مهم باستان‌شناسی و موزه «هنر آفریقا، اقیانوسیه و آمریکا» در این ساختمان برقرار هستند. در حیاط این مجموعه نیز کلیسایی به سبک باروک وجود دارد که بنابر گفته‌ها اصیل‌ترین طراحی پیر پوژه (Pierre Puget) بوده است.

9. قصر لوشان

Palais Longchamp

Palais Longchamp

بنای تاریخی قصر لوشان (Palais Longchamp) به منظور بزرگداشت ساخت کانال مارسی ساخته شده بود. این کانال آب را از رودخانه دورانس (Durance River) به سمت مارسی هدایت می‌کرد. ساختمان آراسته قصر لوشان در سال 1869 میلادی افتتاح شد و ساخت آن حدود 30 سال زمان برد. به هنگام شب و نورپردازی‌های انجام شده، زیبایی ساختمان دو چندان می‌شود. امروزه موزه هنرهای زیبا و تاریخ طبیعی در این ساختمان قرار دارد و در آن، برخی از زیباترین باغ‌های فرانسه نیز به چشم می‌خورند.

8. موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای مارسی

MuCEM

MuCEM

موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای مارسی (MuCEM) به تاریخ و فرهنگ اروپا و دریای مدیترانه از بیروت تا جبل‌الطارق اختصاص یافته است. این ساختمان در کنار قلعه سن ژان (Fort Saint Jean) قرار دارد و در سال 2013 و پس از اینکه مارسی به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، افتتاح گردید. ظاهر مدرن و امروزی موزه نیز بیانگر مارسی امروزی است.

7. کلیسای جامع ماژور

Cathedrale de la Major

Cathedrale de la Major

بازدیدکنندگان از کلیسای جامع ماژور (Cathedrale de la Major) در زیبایی این کلیسای کاتولیک مبهوت می‌شوند. سقفی بسیار بلند و تزیین شده و همچنین حکاکی‌ها خیره‌کننده، این کلیسا را بسیار تماشایی کرده است. نمای کلیسا نسبت به بندر مارسی نیز جالب‌توجه است. از قرن پنجم میلادی در این مکان کلیساهای جامع ساخته می‌شد و آخرین کلیسای جامع نیز در قرن نوزدهم میلادی به سبک بیزانسی و رومانیک ساخته شده بود. کلیسای جامع «ماژور» به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای مارسی و یکی از بناهای ملی فرانسه محسوب می‌شود.

6. پانیه

Le Panier

Le Panier

پانیه (Le Panier) محله قدیمی مارسی است که در سال 600 پیش از میلاد مسیح توسط یونانیان ساخته شده بود و با نام ماسالا شناخته می‌شد. در جنگ جهانی دوم، بخش زیادی از این محله قدیمی نابود شد. با این حال، امروزه بخش‌هایی از آن بازسازی شده‌اند و همچنان حس رنگارنگی قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توان در مارسی انجام داد، گردش در میان خیابان‌ای قدیمی پانیه است.

5. قلعه سن ژان

Fort Saint-Jean

Fort Saint-Jean

قلعه سن ژان (Fort Saint-Jean)، قلعه‌ای بزرگ در کنار آب است که به عنوان ورودی بندر قدیمی مارسی شناخته می‌شد. دستور ساخت این قلعه را شاه لویی چهاردهم داده بود که قلعه سن نیکلاس را در آن سمت دیگر بندر ساخته بود. در زمان انقلاب فرانسه، از این قلعه به عنوان زندان افراد سیاسی استفاده می‌شد و در زمان جنگ جهانی دوم نیز بخش‌هایی از آن نابود شده بود. 30 سال پس از جنگ جهانی دوم، قلعه بازسازی شد و امروزه بخشی از موزه تمدن‌های اروپایی و مدیترانه‌ای محسوب می‌شود.

4. بندر قدیمی مارسی

Old Port of Marseille

Old Port of Marseille

بندر قدیمی مارسی،‌ بندری طبیعی است که از زمانی که یونانیان در حدود 2400 سال پیش شهر مارسی را تاسیس کردند، از آن ‌استفاده می‌شد و امروزه به جاذبه گردشگری بسیار محبوبی تبدیل شده است. در آن زمان، حدود 18000 کشتی در سال در این بندر پهلو می‌گرفتند. یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فرانسه به نام سن ویکتور در این بندر قرار دارد و فانوس دریایی و موزه رومن داک نیز از دیگر جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند.

3. قلعه ایف

Chateau d'If

Chateau d’If

قلعه ایف (Chateau d’If) روی جزیره‌ای در خارج از خط ساحلی مارسی در دریای مدیترانه قرار دارد و فاصله آن با بندر قدیمی حدود سه کیلومتر است. این قلعه که در سال 1524 میلادی ساخته شده بود، تقریبا تمام جزیره را در بر می‌گیرد و هدف از ساخت آن نیز حفاظت در برابر حمله مهاجمان از سمت دریا بوده است و به خوبی توانسته این هدف خود را اجرایی کند.

2. کلیسای نتردام دلا گارده

Notre Dame de la Garde

Notre Dame de la Garde

در ابتدا و در قرن پانزدهم میلادی یک محل دیدبانی در بالای تپه گارده ساخت شد و پس از آن نیز قلعه‌ای ساخته شد که زیربنای کلیسای نتردام دلا گارده (Notre Dame de la Garde) محسوب می‌شود. امروزه، مجسمه مریم مقدس را می‌توان در بالای برج ساعت کلیسا مشاهده کرد که رو به سمت بندر قرار دارد و یکی از برجسته‌ترین مکان‌های مارسی محسوب می‌شود.

1. کالونک

Les Calanques

Les Calanques

کالونک (Les Calanques) مجموعه‌ای از آبدره‌های کوچکی است که در جنوب مارسی و در نزدیکی کاسیس (Cassis) قرار دارند. این خلیج‌ها و خورهای کوچک و باریک در درون دیوارهای صخره‌ای شیبداری قرار گرفته‌اند که مناظری بسیار تماشایی را خلق کرده‌اند. صخره‌نوردی و کوهنوردی در اینجا می‌تواند بسیار جذاب و به‌یادماندنی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان