بهترین جاهای دیدنی اتیوپی

در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی اتیوپی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین جاهای دیدنی اتیوپی

اتیوپی به عنوان تنها کشور آفریقایی که تحت استعمار قرار نداشته، موفق شده است هویت فرهنگی رنگارنگ خود را حفظ کند. قلعه‌های تاریخی، ‌روستاهای بومی، سنت‌ها و لباس‌های محلی، این کشور را به مقصدی بسیار ایدئآل تبدیل کرده‌اند.

در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی اتیوپی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. دیوار هرر جگول

Harar Jegol Wall

Harar Jegol Wall

دیوار هرر جگول (Harar Jegol Wall) شهری تاریخی در سمت شرقی اتیوپی است که پیرامون آن، بیابان‌های خشک و دشت‌های بی‌ثمر قرار دارند. این شهر مستحکم به عنوان یک مرز تجاری مهم شناخته می‌شد و در زمان پادشاهی هرری از سال 1520 تا 1568 میلادی نیز پایتخت کشور به شمار می‌رفت. امروزه هرر به عنوان یکی از مقدس‌ترین شهرهای اسلامی در اتیوپی شناخته می‌شود و در آن 82 مسجد وجود دارد.

9. دریاچه‌های دره ریفت

Rift Valley lakes

Rift Valley lakes

دریاچه‌های دره ریفت (Rift Valley lakes) از جمله قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه‌های جهان هستند که در بین بلندی‌های فلات اتیوپی و فلات سومالی قرار گرفته‌اند و تاثیری بسیار شگرف بر اقتصاد روبه‌رشد اتیوپی دارند. از جمله دریاچه‌هایی که در اینجا وجود دارند، می‌توان به دریاچه آبایا، دریاچه آواسا، دریاچه زیوای و دریاچه چامو اشاره کرد.

8. دالول

Dallol

Dallol

منطقه دالول (Dallol) به عنوان داغ‌ترین نقطه روی زمین شناخته می‌شود و میانگین دمای آن در طی سال به حدود 95 درجه فارنهایت می‌رسد. با وجود ظاهر ترسناک خود، همچنان بازدید از این منطقه امکان‌پذیر است و کوهنوردی به سمت دهانه آتشفشان «ارتا آل» نیز می‌تواند بازدید شما را شگفت‌انگیزتر کند. بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید از داغ‌ترین نقطه روی زمین، در بازدید خود از منطقه «دالول» به کاوش و تماشای مناظر غیرمعمول آن می‌پردازند. چشمه‌های آبگرم رنگارنگ با رسوبات نمک زرد و نارنجی رنگ از یکدیگر جدا شده‌اند و ظاهری فرازمینی به این منطقه داده‌اند که بسیار تماشایی و خارق‌العاده به نظر می‌رسند.

7. دبره برهان سلاسی

Debre Berhan Selassie

Debre Berhan Selassie

از بیرون، نمای سنگی کلیسا و صومعه دبره برهان سلاسی (Debre Berhan Selassie) ممکن است چندان برجسته و جالب‌توجه نباشد اما هنگامی که به درون آن پا بگذارید، خود را از همه سمت در احاطه حکاکی‌های ظریف و رنگارنگ پیدا خواهید کرد. بسیاری از این آثار هنری به سبک گوندرین نقاشی شده‌اند و در آن‌ها از رنگ‌های قرمز، زردهای پر جنب‌وجوش و رنگ‌های گرم طلایی استفاده شده است. در سقف این کلیسا نیز فرشته‌های مختلفی دیده می‌شوند که به شما خیره‌ شده‌اند.

6. یمرهانا کرستوس

Yemrehanna Kristos

Yemrehanna Kristos

کلیسای برهانا کرستوس (Yemrehanna Kristos) یکی از بهترین کلیساهای اسکومیت به شمار می‌رود که تا به امروز پابرجا باقی مانده است. این کلیسای قرن یازدهمی، در درون یک غار ساخته شده و همین آن را نسبت به دیگر کلیساهای این منطقه متفاوت کرده است. با این حال، نکته غیرمعمول این کلیسا، اجساد مومیایی شده‌ای است که در گوشه‌های تاریک پشت کلیسا وجود دارند. برای رسیدن به این کلیسا باید مسیری سختی را پشت سخت را در کوهستان سپری کرد.

5. دبره دامو

Debre Damo

Debre Damo

سفر به صومعه جذاب و خیره‌کننده دبره دامو (Debre Damo) همانند خود این سازه جالب‌توجه است. این صومعه در بالای فلاتی بزرگ قرار گرفته و تنها راه دسترسی به آن نیز بالا رفتن از نرده‌بانی باریک و از جنس طناب است. زمانی که خود را به بالای صخره برسانید، می‌توانید در درون یکی از قدیمی‌ترین بناهای مذهبی در اتیوپی قدم بگذارید. امروزه بیش از 150 راهب در آن زندگی می‌کنند که کاملا خودکفا هستند و تمام غذا و نیازهای خود را تولید می‌کنند. لازم به ذکر است که زنان اجازه بالا رفتن از طناب و بازدید از این صومعه را ندارند.

4. ستون هرمی اکسوم

Aksum Obelisk

Aksum Obelisk

ستون هرمی اکسوم (Aksum Obelisk) یکی از برجسته‌ترین بناها در اتیوپی محسوب می‌شود. این بنا در قرن چهارم میلادی توسط پادشاهی باستانی اکسوم ساخته شده بود اما در قرن شانزدهم میلادی بر اثر یک زلزله نابود شد. ویرانه‌های آن توسط سربازان ایتالیایی کشف شدند و قطعه‌های آن را به رم بردند؛ اما در سال 2007 میلادی، قطعه‌های این ستون هرمی به اتیوپی بازگردانده شدند و بار دیگر به شکل اولیه خود و در مکان قبلی‌اش برپا شد.

3. پارک ملی کوهستان سیمین

Simien Mountains National Park

Simien Mountains National Park

پارک ملی کوهستان سیمین (Simien Mountains National Park) در بین قله‌های ناهموار و دره‌های سرسبز قرار دارد و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اتیوپی محسوب می‌شود. در مرکز این پارک ملی نیز کوه «راس داشان» قرار دارد که به عنوان بلندترین کوه اتیوپی و دهمین قله بلند آفریقا شناخته می‌شود. بسیاری از افرد سفری چند روزه را برای بازدید از این پارک ملی انتخاب می‌کنند و در سفر خود نیز با حیات وحشی متعددی همچون بابون‌ها، سیاه‌گوش‌ها و کفتارهای خال‌دار روبه‌رو می‌شوند.

2. ابونا یماتا گو

Abuna Yemata Guh

Abuna Yemata Guh

کلیسای ابونا یماتا گو (Abuna Yemata Guh) در ارتفاع 8500 پایی از سطح زمین و در درون صخره‌ای قرار دارد و تنها با پای پیاده می‌توان به آن دسترسی داشت. برای رفتن به این کلیسا نیز باید از صخره‌ها، پل‌های باریک و پرتگاه‌های عمیق عبور کرد. در صورتی که بتوانید این سفر مهیج را پشت سر بگذارید، شاهد این کلیسای باستانی خواهید بود که قدمت آن به قرن پنجم میلادی باز می‌گردد. درون کلیسا، نقاشی‌های رنگینی وجود دارد که به دلیل عدم رطوبت، در گذر سال‌ها آسیبی ندیده‌اند.

1. کلیساهای صخره‌ای لالی‌بلا

Rock-Hewn Churches of Lalibela

Rock-Hewn Churches of Lalibela

یکی از برجسته‌ترین نمادهای مسیحیت اتیوپی، کلیساهای صخره‌ای لالی‌بلا (Rock-Hewn Churches of Lalibela) هستند که در سفر خود به اتیوپی باید از آن‌ها بازدید کنید. شاه لالی‌بلا این کلیساها را در قرن سیزدهم میلادی ساخته بود و سعی داشت تا بدین شکل، شهر اورشلیم را بازسازی کند. هر کدام از یازده کلیسا نقشی مهم در مذهب ارتودکسی اتیوپی دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان