تاثیر بسزای قرص پاکسلووید در درمان کرونا

با وجود نرخ عفونت که از اواخر ماه مارس (اسفند ماه ۱۴۰۰) چهار برابر شده است، Paxlovid و واکسن‌ها در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کووید تاثیر زیادی داشته‌اند

تاثیر بسزای قرص پاکسلووید در درمان کرونا

کاخ سفید اعلام کرد که درمان ضد ویروسی کووید-19 با داروی Paxlovid می‌تواند آسان‌تر شود.

Paxlovid یک داروی تحقیقاتی است که برای درمان خفیف تا متوسط COVID-19 در بزرگسالان و کودکان (12 سال به بالا با وزن حداقل 40 کیلوگرم است) مبتلا به کرونا و افرادی که در معرض خطر بالای پیشرفت به COVID-19 شدید، از جمله بستری شدن در بیمارستان یا مرگ هستند، استفاده می‌شود.

دکتر Ashish Jha، هماهنگ‌کننده  مسائل مربوط به کووید-19 در کاخ سفید، گفت: “ما می‌خواهیم داروی Paxlovid را به‌طور گسترده در دسترس افراد در سراسر کشور قرار دهیم، به طوری که اگر در نهایت به یک عفونت پیشرفته مبتلا شدید، بتوانید همچنان در برابر آن محافظت ‌شوید”.

با وجود نرخ عفونت که از اواخر ماه مارس (اسفند ماه 1400) چهار برابر شده است، Paxlovid و واکسن‌ها در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کووید تاثیر زیادی داشته‌اند. در حال حاضر روزانه 105،000 عفونت تایید شده در ایالات متحده وجود دارد، این تعداد احتمالاً به دلیل موارد مثبت گزارش نشده در کیت‌های تست‌های خانگی است که باعث می‌شود تعداد موارد، از موارد واقعی کمتر شمارش شود. جاها تعداد موارد واقعی را روزانه حدود 200،000 یا بیشتر تخمین زده است.

اولین قرارگاه آزمایشی تحت حمایت دولت فدرال در رود آیلند افتتاح می‌شود و قرار است تعداد بیشتری در هفته‌های آینده در ماساچوست و نیویورک سیتی افتتاح شود.

این قرارگاه‌ها دسترسی فوری به دارو را برای بیمارانی که آزمایش‌شان مثبت است، فراهم می‌کنند.

ایالات متحده همچنین متخصصان مورد تایید فدرال را به چندین قرارگاه آزمایشی مینه سوتا می‌فرستد تا آنها نیز بتوانند نظارت و آزمایش به درمان را انجام دهند.

در همین حال، تنظیم‌کننده‌های فدرال راهنمایی‌های واضح‌تری را برای پزشکان ارسال کرده‌اند تا بتوانند به‌طور مؤثرتری نحوه مدیریت تداخلات Paxlovid با داروهای دیگری را که ممکن است بیمار قبلاً مصرف می‌کند، تعیین کنند.

در حالی که موارد کووید-19 ممکن است در حال افزایش باشد، این اولین بار در طول همه‌گیری است که نرخ عفونت و مرگ و میر در راستای هم نبوده‌اند.

جاها گفت: “آنچه در آخرین افزایش عفونت‌ها می‌بینیم و قابل توجه است، این است که اگر بیماری جدی‌تر شد و پیشرفت کرد و تا هشت هفته بطول انجامید ممکن است باعث مرگ شخص شود. کووید دیگر آن قاتل یک سال پیش نیست.”

هنگامی که افراد مبتلا به عفونت کووید، Paxlovid را ظرف پنج روز پس از ظهور علائم مصرف می‌کنند، شاهد کاهش 90 درصدی بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در بیمارانی خواهیم بود که احتمال ابتلا به بیماری شدید در آنها وجود داشت.

حدود 25000 تا 30000 دوره Paxlovid هر روز در ایالات متحده تجویز می‌شود که در طول شش هفته گذشته چهار برابر شده است. پس از تغییرات کلیدی در نحوه توزیع Paxlovid در ایالت‌ها، تعداد داروخانه‌ها در ماه می دو برابر شد و به 40,000 رسید.

جاها افزود: اما واکسن‌ها و تزریقات تقویت کننده هنوز حیاتی هستند.

“ما اکنون در نقطه‌ای هستیم که اساساً معتقدم بیشتر مرگ‌های ناشی از کووید قابل پیشگیری هستند، مرگ‌هایی که اتفاق می‌افتد عمدتاً غیرضروری هستند و ابزارهای زیادی در اختیار داریم تا مطمئن شویم مردم در اثر این بیماری نمی‌میرند.”

جاها به شدت از مردم خواست تا تقویت کننده‌های خود را دریافت کنند. اگر آنها به طور کامل واکسینه شده باشند و همچنان یک عفونت پیشرفتی داشته باشند، باید از پزشک خود در مورد دریافت Paxlovid سوال کنند.

جاها گفت که اگر مردم از همه این ابزارهای موجود استفاده کنند، نرخ مرگ و میر بسیار پایین خواهد بود.

با این حال، جاها گفت: “در مکان‌هایی در کشور که عفونت شروع به گسترش بیشتر می‌کند، من کاملاً نگران هستم که متأسفانه شاهد بیماری‌های جدی‌تری باشیم.”

او افزود: “واکسینه شدن و تقویت، موارد مهمی هستند که به طور قابل ملاحظه‌ای ایمنی را در سطح جامعه تضمین می‌کنند.”

اگرچه ایالات متحده 20 میلیون دوره Paxlovid را به داروساز Pfizer سفارش داده است، در صورت افزایش شدید و استفاده گسترده از دارو، ممکن است این دارو در زمستان امسال تمام شود.

کاخ سفید ماه‌هاست که از کنگره درخواست بودجه اضافی برای خرید Paxlovid بیشتر و همچنین سایر درمان‌ها و تقویت کننده‌ها کرده است.

جاها گفت: “من معتقدم که ما باید در حال حاضر از این دارو به اندازه‌ای که لازم است برای محافظت از مردم استفاده کنیم.”

او گفت که اگر کنگره برای افزایش بودجه اقدامی نکند، ممکن است دولت مجبور شود عرضه ائتلافی واکسن‌ها را جیره‌بندی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان