ماهان شبکه ایرانیان

امام جمعه موقت ورامین:

کشور نیاز به اتحاد دارد/ لزوم پرهیز گروه های سیاسی از حاشیه سازی

ورامین- امام جمعه موقت ورامین تاکید کرد: امروز کشور به اتحاد نیاز دارد.

کشور نیاز به اتحاد دارد/ لزوم پرهیز گروه های سیاسی از حاشیه سازی

به گزارش خبرنگار مهر؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین با اشاره به نکاتی از زندگی امام حسن مجتبی( ع) اظهار داشت: امام حسن(ع) در اوج بندگی خدا قرار داشت و علاوه بر آن در جنگ ها شجاعانه عمل می کرد و در جنگ های جمل و صفین نقش مهمی ایفا کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پرشور مراسم سالروز ارتحال امام(ره) اظهار داشت: بسیاری از ابعاد شخصیت امام(ره) همچنان ناشناخته مانده است؛ شخصیت امام(ره) آنچنان وسیع و پرشکوه بود که امروز در اقصی نقاط جهان نشانه ای از ایشان و شعارهای انقلابی شان را می بینیم؛ در همین 14 خرداد جوانان رنج دیده نیجریه که رهبر مظلوم خود را در زندان می بینند در گروه های منسجم و پوشیدن لباس هایی که عکس امام(ره) روی آن چاپ شده بود بسته های غذای به درب خانه محرومان بردند.

امام جمعه موقت ورامین به فرمایشات مقام معظم رهبری در مرقد امام( ره) اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم شخصیت امام( ره) دچار تحریف شود؛ باید مبانی فکری؛ اعتقادی؛ سیاسی و فرهنگی امام را شناخت؛ ایشان با هیچکس در مسائل سیاسی و اعتقادی رودربایستی نداشت، ایشان با کمال صراحت قائم مقام خود را برکنار کرد، ایشان در اوایل انقلاب به یکی از نوه های عزیز خویش دستور دادند تا خود را از عرصه های سیاسی کنار بکشد و با صراحت فتوای قتل سلمان رشدی مرتد را صادر کردند.

وی اضافه کرد: نباید معرفی امام تنها به 14 خرداد محدود شود، باید اساتید، صاحبان قلم و اندیشه و تاثیرگذاران در هرجایی که می توانند شخصیت امام را تشریح کنند، تا خدای نکرده برخی افراد این راه و خط نورانی را مخدوش نسازند.

محمودی به بزرگداشت قیام 15 خرداد نیز اشاره کرد و افزود: بزرگداشت این قیام نیز به بهترین نحو انجام شد که لازم می بینم از اقشار مختلف مردم و دست اندرکاران گرامیداشت این قیام تقدیر کنم؛ باید جوانان ورامین بدانند وارث فرهنگ دین داری و ولایت مداری کفن پوشان 15 خرداد هستند.

وی سپس با انتقاد از نبود یک نماد برای قیام 15 خرداد در ورامین، گفت: پیش از این یک المان برای 15 خرداد در شهر ورامین بود که جمع آوری شد، تمام شهرها در ورودی خود یک نماد از آن شهر دارند، گز اصفهان، پسته دامغان و انار ساوه نمونه ای از این نمادها هستند اما متاسفانه ورامین از داشتن یک نماد برای قیام 15 خرداد بی بهره است.

امام جمعه موقت ورامین سپس به حملات اخیر تروریستی تهران اشاره و اضافه کرد: آن چه که امروز کل ایران عزیز را داغدار کرد حادثه تروریستی عمال استکبار جهانی و شهادت مظلومانه 17 نفر از مردم روزه دار است که
پیرامون این حادثه چند نکته مورد توجه قرار می گیرد؛ اولا از دستگاههای امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی به خاطر برخورد هوشیارانه با این عناصر مزدور تشکر می کنیم.

وی گفت: دوما به خانواده های معظم شهدای عزیز نیز تسلیت عرض می کنیم اگرچه کسب مدال پر افتخار شهادت در ماه مبارک رمضان را باید به عزیزان تبریک گفت.

خطیب جمعه امروز ورامین گفت: نکته سوم این است که نظام مقدس اسلامی در طول عمر خود همواره قربانی تروریسم بوده و 17 هزار شهید از جمله شهدای محراب، شهدای هسته ای و شهدای عملیات منافقین را در این راه تقدیم کرده است که این نشان گر بغض و کینه استکبار و عمال آن نسبت به استقلال، آزادی و عزت این ملت است اما این ملت نشان دادند که این اتفاقات هرگز خللی در اراده ملت ایجاد نخواهد کرد.

محمودی گفت: ما پیرو مکتبی هستیم که امامش در راه دین به شهادت رسید و مردم ایران از شهادت باکی نداشته و جوانان کشور برای شهادت لحظه شماری می کنند، شهادت کرامت ما و کشته شدن عادت ما است.

وی گفت: نکته چهارم این است که این تلاش های مذبوحانه نشان داد که دشمن از انقلاب اسلامی عصبانی است و به هر طریق درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی است و آن چه می تواند این دشمنی ها را خنثی کند اتحاد و یکپارچگی ملت حول محور ولایت است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: به نظر می رسد باید تمامی جریانات سیاسی از پرداختن به حواشی پرهیز کرده و با صراحت و قاطعیت بر اصول انقلاب پافشاری کنند، ریشه تروریسم و گروههای تکفیری آمریکا است، شما ملاحظه می کنید چگونه مزدوران آمریکا مانند آل سعود دلارهای نفتی خود را برای پرورش و تقویت تروریسم بکار گرفته اند.

وی افزود: امروز آمریکا و آل سعود و مزدورانشان در سوریه، عراق، یمن و بحرین با بن بست جدی مواجه شده اند و ریشه تمامی این مقاومت ها در برابر استکبار را ایران و انقلاب اسلامی می بینند.

محمودی افزود: امروز شاهد هستیم چگونه مردم شیعه جهان مورد ظلم ظالمان جنایتکار به سر می برند، خانه هایشان را به آتش می کشند و آن ها را می کشند و زندانی می کنند، اما بدانید آنگونه که معاویه ها، یزیدها، ابوجهل ها نتوانستند جلوی حق و حقیقت را بگیرند شما هم هرگز نخواهید توانست در مقابل بیداری اسلامی ایستادگی کنید.

وی گفت: لذا شعار ملی ایران همزمان با تشییع پیکرهای شهیدان ترور «مرگ بر آل سعود» است  و به یک نکته هم باید اشاره کنیم که این حوادث نشان داد اگر شهدای مدافع حرم و مقاومت جانانه آنان در سوریه و عراق نبود امروز کشور ما در چه شرایطی به سر می برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان