رازهایی برای سلامت پوست (بخش اول)

موهای بلندی که روی صورت شما می‌ریزند، می‌توانند باعث تشدید آکنه شوند. اگر می‌بینید که بین بدتر شدن جوش‌های‌تان و موهای بلند رابطه‌ای وجود دارد، موهای‌تان را بیشتر شامپو بزنید.

رازهایی برای سلامت پوست (بخش اول)

تحریریه دنیای سلامت

پوست شما تحت تأثیر عوامل مختلفی است. ژن‌ها، وضع تغذیه، سلامتی عمومی، روان سالم و ورزش همگی بر سلامت و زیبایی پوست اثر می‌گذارند. با اوضاع دشوار زندگی امروزی داشتن ظاهری مناسب و پوستی شاداب و زیبا بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. بدون شک استرس و فشارهای روانی هم عامل دیگر پژمردگی و نازیبایی پوست هستند. تکنیک‌هایی چون ریلکسیشن، مدیتیشن و تنفس عمیق همگی در کاهش استرس موثرند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش مرتب می‌تواند در داشتن پوستی سالم به شما کمک کنند. به علاوه، مراقبت خارجی از پوست هم در حفظ سلامت آن بسیار موثر است. اینکه شما از جوانی از کرم‌های ضدآفتاب یا مرطوب کننده استفاده کنید، در جلوگیری از پیری زودرس پوست نقش مهمی دارد. میزان SPF کرم‌های ضدآفتاب باید حداقل 30 باشد. پاکسازی مناسب و اصولی پوست با استفاده از مواد و محصولات مناسب و مفید نیز یکی دیگر از عوامل بهبود وضعیت پوست است.

پوست خشک و ترک‌خورده پاها

راه‌حل این مشکل نسبتا آسان است. قشر کلفتی از کرم مرطوب کننده را روی پاهای‌تان بمالید و آنها را در یک کیسه پلاستیکی بپیچید و سپس جوراب بپوشید و چند ساعت به همین حال بمانید. بهترین زمان برای این کار وقتی است که جلوی تلویزیون می‌نشینید یا مشغول مطالعه هستید یا می‌خواهید چرتی بزنید. در این حال کرم مرطوب کننده جذب پوست پاها می‌شود. راه دیگر این است که وقتی می‌خواهید بخوابید به پاهای‌تان وازلین بمالید و جوراب کتانی پوشیده به رختخواب بروید. صبح خواهید دید که پاهای‌تان نرم‌تر شده است.

آیا موهای بلند در بروز آکنه موثرند؟

موهای بلندی که روی صورت شما می‌ریزند، می‌توانند باعث تشدید آکنه شوند. اگر می‌بینید که بین بدتر شدن جوش‌های‌تان و موهای بلند رابطه‌ای وجود دارد، موهای‌تان را بیشتر شامپو بزنید و دقت کنید موادی که برای آرایش و حالت دادن به موهای‌تان به کار می‌برید روی صورت‌تان نریزند. این مواد می‌توانند منافذ پوست را ببندند و آکنه را تشدید کنند. همچنین، یادتان باشد که در پایان روز حتما آرایش صورت‌تان را پاک کنید.

آیا پوست شما حساس است؟

اگر پوست‌تان حساس است، از محصول پاک کننده ملایمی استفاده کنید که ترکیبات صابون و رایحه در خود نداشته باشد. محصولاتی که باعث لایه‌برداری، پاکسازی و محافظت از پوست می‌شوند، به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک می‌کنند. فرآورده‌های پاک‌کننده برای پوست‌های حساس کمترین خطر را دارند و کمتر آن را تحریک می‌کنند.

این محصولات در عین آنکه آلودگی‌ها را به ملایمت از روی پوست پاک می‌کنند، باعث نمی‌شوند چربی‌های ضروری پوست که برای حفظ سلامت آن لازم هستند، از روی آن پاک شوند. برای اینکه پوست‌تان زیبا و سالم بماند، از پاک‌کننده مخصوص پوست خود استفاده کنید تعدادی از این فرآورده‌ها علاوه بر اینکه خاصیت پاک‌کنندگی دارند، حاوی ویتامین‌های مفید برای پوست هم هستند و ترکیبات مرطوب کننده هم درخود دارند که می‌توانند در تغذیه پوست و جوان‌سازی آن موثر واقع شوند.

نوشیدن آب به تنهایی کافی نیست...

همه ما می‌دانیم که نوشیدن آب کافی در روز (حداقل 8 لیوان) برای تأمین آب مورد نیاز بدن و داشتن پوستی جوان و شاداب ضروری است؛ ولی نوشیدن آب به تنهایی برای حفظ سلامت پوست کافی نیست و برای حفظ رطوبت پوست باید از کرم مرطوب‌کننده مناسب هم استفاده کرد. این کرم‌ها دارای ترکیباتی هستند که رطوبت پوست را تأمین و حفظ می‌کنند.

با شستن دست‌ها از خود محافظت کنید

دست‌ها یکی از بهترین راه‌های ابتلا به عفونت‌های باکتریایی، ویروسی یا قارچی هستند. لازم است به روش صحیح شستن‌ دست‌ها که شامل مراحل زیر است، توجه کنید:

 شستن دست‌ها با صابون به مدت 10 تا 15 دقیقه (توجه خاص به فضای بین انگشتان و زیر ناخن‌ها)

 پاک کردن بقایای صابون با آب فراوان و خشک کردن دست‌ها با حوله کاغذی یکبار مصرف

 اگر در دستشویی عمومی هستید، پیش از باز کردن شیر آب آن را با دستمال کاغذی پاک و سپس باز کنید. نکته دیگر اینکه اگر شما در تماس مداوم با افراد هستید، دست‌های‌تان را بیشتر بشویید. پس از اینکه دست‌‌های‌تان را شستید، به آنها کرم مرطوب‌کننده بمالید تا خشک نشود و به خارش نیفتد. بهتر است از کرمی استفاده کنید که حاوی ویتامین‌ها نیز باشد تا اثر حفاظتی پوست را تقویت کند.

برای خواندن بخش دوم- رازهایی برای سلامت پوست - اینجا کلیک کنید...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر