جاهای دیدنی شرق روسیه

بسیاری از گردشگرانی که به روسیه سفر می‌کنند، بیشتر وقت خود را صرف بازدید از بخش‌های غربی آن و شهرهایی همچون مسکو و سن پترزبورگ می‌کنند. با این حال، شرق روسیه نیز جاهای دیدنی بسیار زیبا و جالب‌توجهی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

جاهای دیدنی شرق روسیه

بسیاری از گردشگرانی که به روسیه سفر می‌کنند، بیشتر وقت خود را صرف بازدید از بخش‌های غربی آن و شهرهایی همچون مسکو و سن پترزبورگ می‌کنند. با این حال، شرق روسیه نیز جاهای دیدنی بسیار زیبا و جالب‌توجهی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. اویمیاکن

Oymyakon

Oymyakon

اویمیاکن (Oymyakon) به عنوان سردترین شهر جهان شناخته می‌شود. این شهر، خنک‌ترین نقطه جهان به شمار می‌رود که انسان‌ها در تمام سال در آن زندگی می‌کنند. به جز جنوبگان، سردترین نقطه ثبت شده روی زمین در «اویمیاکن» بوده است. در فصل زمستان، برودت هوا بسیار شدید است و حتی هواپیماها نیز قادر به فرود نیستند. با این حال، در دیگر فصل‌ها و به خصوص تابستان، به راحتی می‌توان از جاهای دیدنی «اویمیاکن» بازدید کرد.

9. دره آب‌فشان‌ها

دره آب‌فشان‌ها (Valley of Geysers) در شرق روسیه و در شبیه جزیره «کامچاتکا» قرار دارد. تعداد قابل‌توجهی از آب‌فشان‌ها در این منطقه قرار دارند که همگی آن‌ها به یک حوضه آبگیر شامل آبگرم‌ها و رودخانه‌های پر پیچ و خم متعلق هستند. متاسفانه گل و لای شدیدی در سال 2007 این دره را در بر گرفت و همین سبب شد تا حدود 60 درصد از آب‌فشان‌ها ناپدید شوند که از جذابیت این دره کاسته است.

8.. منطقه حفاظت شده سیخوته آلین

Sikhote-Alin Nature Reserve

Sikhote-Alin Nature Reserve

درون منطقه حفاظت شده سیخوته آلین (Sikhote-Alin Nature Reserve)، رشته کوهی به همین نام با قله‌هایی بلند وجود دارد که در کنار دره‌های بسیار زیبا، مناظری مهیج و تماشایی را خلق کرده‌اند که سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی هستند. از سوی دیگر، تنوع زیست محیطی در این منطقه حفاظت شده بسیار زیاد است و در سفر خود به اینجا ممکن است شاهد خرس‌های قهوه‌ای، ببرهای سیبری و بزی معروف به آمور باشید. در دهه هفتاد میلادی، یکی از بزرگترین شهاب‌سنگ‌هایی که تاکنون به زمین برخورده کرده‌، در این منطقه حفاظت شده فرود آمده بود.

7. شهر یاکوتسک

Yakutsk

Yakutsk

شهر یاکوتسک (Yakutsk) از جمله سردترین شهرهای روی زمین است اما در فصل تابستان آب‌وهوای آن گرم و دلپذیر است و انجام فعالیت‌های مختلف تفریحی می‌تواند باب میل گردشگران باشد. بخش قدیمی شهر با سبک معماری قرن نوزدهمی خود، بسیار تماشایی است و در سفر خود به این شهر حتما به «آزمایشگاه زیرزمینی موسسه برودت شناسی» بروید و آثار یخی و بقایای ماموت‌ها را در آن مشاهده کنید.

6. اسو

Esso

Esso

روستای اسو (Esso) در منطقه «کامچاتکا» قرار دارد و مقصدی خنک به شمار می‌رود که آبگرم‌های فراوان آن می‌توان سفر شما به این منطقه خنک را گرم‌تر کند. آبگرم‌های زیادی در روستای «اسو» وجود دارند و حتی کلبه‌های چوبی روستا نیز از این آب داغ برای گرمایش استفاده می‌کنند. در سفر خود به پارک طبیعی بیسترینسکی (Bystrinsky Nature Park) می‌توانید از این آبگرم‌ها نیز دیدن کنید. هر ساله در اینجا رقابت‌های سورتمه سواری با سگ انجام می‌شود که می‌تواند سفر شما را جذاب‌تر کند.

5. پارک طبیعی لنا پیلارز

Lena Pillars Nature Park

Lena Pillars Nature Park

درست در 80 کیلومتری جنوب «یاکوتسک»، پارک طبیعی لنا پیلارز (Lena Pillars Nature Park) قرار دارد و بهترین راه برای رفتن به آن از طریق قایق است. می‌توان از شهر «یاکوتسک» سوار قایق شد و پس از طی مسافتی در مسیر رود «لنا» به این پارک طبیعی برسید. در این پارک، صخره‌های زیادی به شکل ستون وجود دارند که قدمت آن‌ها به دوره دیرینه زیستی باز می‌گردد و ارتفاع برخی از آن‌ها به حدود 300 متر می‌رسد. از اینجا می‌توان شاهد مناظری بسیار زیبا نسبت به مناطق اطراف بود.

4. وتروپاولوفسک-کامچاتسکیی

Petropavlovsk-Kamchatsky

Petropavlovsk-Kamchatsky

شهر وتروپاولوفسک-کامچاتسکیی (Petropavlovsk-Kamchatsky) مقصدی ایدئال برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی است. در این شهر حدود 200 هزار نفر زندگی می‌کنند که دومین شهر بزرگ جهان به شمار می‌رود که هیچ جاده‌ای به آن وجود ندارد و تنها از طریق هواپیما یا قایق می‌توان به آن دسترسی داشت. در این شهر، جاهای دیدنی مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن بازدید کرد و از جمله آن‌ها می‌توان به مرکز شهر به نام میدان لنین اشاره کرد.

3. جزایر کوریل

Kuril Islands

Kuril Islands

جزایر کوریل (Kuril Islands) در خارج از ساحل روسیه و در شمال ژاپن قرار دارد. جمعیت اندک و پراکنده‌ای در این جزایر زندگی می‌کنند و اکثر ساکنین آن نیز به زبان روسی و ژاپنی تسلط دارند. بسیاری از کسانی که به جزایر «کوریل» سفر می‌کنند، قصد لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای آن را دارند. از جمله جاهای دیدنی جزایر «کوریل» می‌توان به کوه «تیاتیا»، تالاب‎‌های زیبا، رودخانه‌های آبگرم و پرتگاه‌های تماشایی در «استولبکتی کیپ» اشاره کرد.

2. جزیره ورانگل

Wrangel Island

Wrangel Island

جزیره ورانگل (Wrangel Island) درون مدار شمالگان قرار دارد و بازدیدکنندگان باید انتظار آب‌وهوایی سرد و تندراهای وسیع را داشته باشند. با وجود وضعیت دشوار این جزیره، علاقه‌مندان به طبیعت از سراسر جهان به «ورانگل» سفر می‌کنند تا در آنجا شاهد حیات وحش قطب شمال باشند. در اینجا می‌توان روباه‌های قطب شمال، خرس‌های قطبی، گوزن شمالی و شیر دریایی را مشاهده کرد. اگر شانس با شما یار باشد، احتمالا قادر خواهید بود نهنگ‌های خاکستری را نیز ببینید.

1. ولادی‌وستوک

Vladivostok

Vladivostok

ولادی‌وستوک (Vladivostok) شهری مهم و بندری در اقیانوس آرام به شمار می‌رود که حدود 130 کیلومتر از مرز روسیه با کره شمالی فاصله دارد و بسیاری از افراد، شهر را به عنوان پایانه‌ای برای راه‌آهن ترانس سیبری روسیه می‌شناسند. در خلیج «گولدن هورن» می‌توانید شاهد مناظری زیبا و همچنین ناوگان دریایی روسیه باشید. از دیگر جاهای دیدنی شهر «ولادی‌وستوک» می‌توان به موزه و قلعه این شهر، باغ‌های گیاه‌شناسی و بازارهای آن اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان