۱۰ تا بهترین نژادهای سگ نگهبان برای تازه کارها

ژرمن شپرد همیشه جزو بهترین سگ‌های نگهبان است. این نژاد بسیار وفادار و باهوش است و سریع کارهایی که به او آموزش می‌دهید یاد می‌گیرد.

اگر به دنبال انتخاب یک سگ نگهبان و محافظ هستید اما اولین تجربه شماست و نمی‌دانید چه نژادی برای شما مناسب است، نگران نباشید. در این مطلب با 10 تا از بهترین نژادهای سگ نگهبان برای افراد تازه کار و ویژگی‌های آنها آشنا می‌شویم. علاوه بر این نکات مهمی که باید قبل از انتخاب بهترین نژاد در نظر داشته باشید را گوش زد می‌کنیم.

سگ نگهبان برای افراد تازه کار
اما بهترین نژاد سگ نگهبان مناسب افراد تازه کار عبارتند از:

  • دوبرمن
  • بوسرون
  • باکسر
  • اپنزلر سنن هوند
  • ژرمن شپرد
  • جاینت اشناوزر
  • استافوردشایر بول تریر
  • بلک راشن تریر
  • آکیتا
  • بوستون تریر

1- سگ دوبرمن

بسیاری از نژادهای سگ نگهبان برای صاحبان تازه کار مناسب هستند، یکی از آنها دوبرمن است. دوبرمن تازه کارها را مجذوب خود می‌کند. چرا؟ به این دلیل که این نژاد برای وفاداری و محافظت پرورش داده شده‌اند.
یکی دیگر از دلایل انتخاب دوبرمن، نگهداری و رسیدگی‌های بهداشتی و نظافتی آسان آنهاست. دوبرمن با انسان‌ها بسیار سازگار است و در صورتی که آموزش اجتماعی شدن ببینند با انسان مهربان و ملایم رفتار می‌کند. آنها به صاحبان خود وفادار هستند و اگر با بچه‌ها بزرگ شوند با آنها خوب هستند. با این حال، برخی از دوبرمن ها فقط به یک نفر پیوند دارند. به همین دلیل برای محافظت شخصی هم گزینه خوبی هستند.

2- بوسرون

این سگ فرانسوی شاید به اندازه سایر نژادهای این لیست محبوب و شناخته شده نباشد، اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای تازه کارهاست. هوش بالا و قدرت یادگیری آنها باعث شده تا برای تازه کارها گزینه خوبی باشد.
بوسرون به ورزش زیادی نیاز دارد، اما خوشبختانه، آموزش آنها نسبتا آسان است. این نژاد بسیار تیزبین است و نسبت به غریبه‌ها بسیار حساس و محتاط هستند.

عکس سگ بوسرون

3- باکسر

باکسرها سگ‌های سرگرم کننده، دوست داشتنی و گاهی اوقات بسیار احمق هستند. با این حال، آنها کاملا ورزشی هستند و پوست آنها می تواند هر مزاحم احتمالی را بترساند.
باکسرها سگ‌های باهوش، پرانرژی و بازیگوشی هستند و همیشه دوست دارند مشغول انجام کاری بمانند. باکسر ترجیح می دهد در کنار صاحب خود باشد و حیوان خانگی وفاداری است. این سگ با افتخار و بدون ترس از خانواده و خانه خود در برابر غریبه‌ها محافظت می‌کند.
این نژاد سگ زیاد پارس نمی‌کند اما زمانی که پارس می‌کند حتما یک مشکلی پیش آمده است، چون آنها بدون دلیل پارس نمی‌کنند.
باکسر یک نژاد سگ نگهبان خوب برای صاحبان تازه کار هستند و جزو 15 سگ برتر محبوب در ایالات متحده آمریکا در سال 2021 قرار دارد.

4- اپنزلر سنن هاند Appenzeller Sennenhund

این سگ شبیه سگ کوهستانی برنیز است، اما می‌تواند پارس‌های بلند و خشنی داشته باشد و در هشدار دادن بسیار خوب عمل می‌کند.
اگر به دنبال سگی هستید که هشدار بدهد، اپنزلر سنن هوند بهترین گزینه است. این سگ باید آموزش پارس کردن و پارس نکردن را به خوبی یاد بگیرد تا با فرمان صاحبش ساکت شود.
این سگ انرژی بالایی دارد و می‌تواند همزمان با دوچرخه سواری صاحبش، پا‌به‌پای او بیاید. علاوه بر این برای پیاده روی‌های طولانی در کوهستان مناسب است.

5- ژرمن شپرد

ژرمن شپرد همیشه جزو بهترین سگ‌های نگهبان است. این نژاد بسیار وفادار و باهوش است و سریع کارهایی که به او آموزش می‌دهید یاد می‌گیرد.
وقتی ژرمن شپرد به خوبی آموزش ببیند، یک سگ خانوادگی فوق العاده با اعتماد به نفس و دوست داشتنی است. ژرمن یکی از نژادهای مورد علاقه خانواده‌ها در سراسر جهان است.
GSD ها از نظر خلق‌و‌خوی ممکن است حالت تهاجمی داشته باشند، چون ذاتا سگ نگهبان و محافظ هستند. بنابراین آموزش‌های اولیه همچون اجتماعی شدن برای این سگ حکم نان شب را دارد.

6- جاینت اشناوزر

جاینت اشناوزر جثه نسبتا بزرگی دارند و به همین دلیل نگهبان خوبی برای اموال و خانه هستند. یکی از دلایلی که این سگ را برای افراد تازه کار مناسب کرده است، داشتن خلق و خوی آرام، قاطعیت، جسارت و انرژی مورد نیاز یک سگ نگهبان و کارگر است.
آنها مسئولیت های خود را جدی می گیرند و از خانه و خانواده محافظت می‌کنند و در این کار می‌توانند برای هر غریبه‌ای ترسناک باشند. این یک سگ ذاتا به غریبه‌ها بی اعتماد است، اما وقتی به آنها به عنوان نگهبان نیازی نیست، یک همراه بازیگوش و مهربان است.
با این حال، هوش آنها می تواند برای مربی بی تجربه چالشی ایجاد کند. اشناوزرهای غول پیکر به یک مربی صبور، با اراده و محکم نیاز دارند. مانند هر سگ دیگری، شناوزرهای غول پیکر نیاز به اجتماعی شدن اولیه دارند. قرار گرفتن در معرض افراد مختلف، مناظر، صداها، در زمان تولگی بسیار کمک کننده است.
امروزه این سگ برای نگهبانی با نژادهای دیگر جایگزین شده، اما همچنان غرایز نگهبانی دارند.

7- استافوردشایر بول تریر

این سگ در گروه سگ‌های تریر و هم در گروه سگ‌های بولداگ قرار می‌گیرد و خصوصیات و خلق‌وخوی هر دو نژاد را به ارث برده است. این سگ یه دلقک به تمام معناست و شیرین کاری‌های زیادی انجام می‌دهد.
این سگ‌ها به اندازه سایر نژادهای سگ پیتبول قد ندارند، اما همچنان سر بزرگ بولداگ و روحیات تریر را دارند.
اگر به درستی با بچه‌ها بزرگ شوند، می‌توانند یک دوست خوب واقعی برای بچه‌ها باشند.
با این حال، آنها روحیه تهاجمی دارند و باید در زمان تولگی به درستی آموزش ببینند و اجتماعی شوند. آنها شجاع، باهوش و سرسخت هستند و برای نگهبانی گزینه خوبی به شمار می‌روند.

8- بلک راشن تریر

این سگ ها با وزنی حدود 64 تا 76 کیلوگرم دارند و سگ بزرگی محسوب می‌شوند. راشن تریر معمولا آرام و گوشه‌گیر است اما جثه بزرگ آنها برای نگهبانی و محافظت ایده آل است.

بلک راشن تریر آرام، با اعتماد به نفس و شجاع هستند. آنها که توسط ارتش روسیه پرورش داده شدند، نسبت به کسانی که نمی‌شناسند محتاط و بی اعتماد هستند.

این سگ کودکان را دوست دارد و از خانواده خود محافظت می‌کنند. آنها سگ های خانه هستند و باید احساس کنند که بخشی از خانواده هستند. این سگ برای زندگی تنهایی مناسب نیستند و تقریبا به توجه و راهنمایی دائمی نیاز دارند و اگر به اندازه کافی به آنها ندهید، گوشه گیر می شوند.

سگ بلک راشن تریر

9- آکیتا

در بین تمامی نژادهایی که معرفی شد، فقط آکیتا ظاهر ترسناکی ندارد. اما این نژاد سگ می‌تواند خشن باشد. در ژاپن قدیم از این سگ بیشتر برای محافظت از خانه و خانواده استفاده می‌شد.
اندازه بزرگ آکیتا می تواند کنترل او را دشوار کند و بنابراین نژادی مناسب برای همه نیست. به همین دلیل در انتهای لیست آمده است. 
آکیتا نسبت به خانواده و دوستان خود وفادار و مهربان است، اما نسبت به غریبه‌ها اینطور نیست. آنها نگهبانان بسیار خوبی هستند و فقط زمانی پارس می کنند که واقعا مشکلی پیش آمده باشد.

10- بوستون تریر

اگر به فرد تازه کاری هستید و به دنبال سگ نگهبانی با جثه کوچکتر می‌گردید، بوستون تریر بهترین گزینه برای شماست. این نژاد سگ ترسناکی برای نگهبانی نیست اما در برابر غریبه‌ها پارس می‌کند و هشدار دهنده خوبی است.
این سگ‌ پارس خشن و شخصیتی قوی دارد که به آنها اجازه می‌دهد با اطمینان به خطرات نزدیک شوند و گاهی اوقات همین کافی است.

کدام سگ نگهبان برای اولین تجربه مناسب است؟

سوال مهم اینجاست که افراد تازه کار و بدون تجربه چطور بهترین نژاد سگ نگهبان را برای خود انتخاب کنند. پاسخ این سوال بستگی به هدف شما از نگهبانی دارد. آیا میخواهید سگ شما از خانواده محافظت کند یا از خانه و باغ. یا اینکه یک سگ همراه نگهبان می‌خواهید؟
1- اگر به دنبال یک سگ همدم هستید که غریزه نگهبانی داشته باشد، دوبرمن یا ژرمن شپرد گزینه خوبی است.

2- اگر به دنبال سگی با جثه متوسط هستید که نگهداری از آن راحت‌تر و در عین حال یک همراه سرگرم‌کننده باشد، باکسر، اپنزلر سنن هوند و استافوردشیر تریر گزینه خوبی است.

3- اگر به دنبال محافظت از کودکان، محیط خانه و باغ هستید، نژادهایی مانند بوسرون، جاینت اشناوزر و بلک راشن تریر بهترین گزینه است.

4- اگر برای محافظت از خانواده و کودکان می‌خواهید سگی را انتخاب کنید باید بدانید که این سگ حتما باید اجتماعی شده باشد.

نکات مهمی که باید در انتخاب سگ نگهبان در نظر بگیرید

  • خز و پوشش سگ را در نظر بگیرید. اگر به دنبال یک سگ کم نگهداری هستید، حتما سگی را انتخاب کنید که با آن شرایط مطابقت داشته باشد.
  • هزینه نگهداری سگ و همچنین طول عمر سگ را در نظر بگیرید. بسیاری از سگ‌های بزرگ مشکلات سلامتی خاصی دارند.
  • سگ‌های بزرگ غذای بیشتری می خورند، پس هزینه بیشتری دارند. پس هزینه تغذیه سگ را هم باید در نظر بگیرید.
  • بهتر است بدانید که همه سگ‌های محافظ و نگهبان نیاز به آموزش اجتماعی شدن، تخلیه انرژی روزانه و آموزش مداوم دارند.
  • رفتار بیش از حد را تشویق نکنید زیرا می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
  • هرگز سعی نکنید آموزش حفاظتی را در خانه بدون نظارت شروع کنید.
  • در نظر داشته باشید که آیا زمان، پول و دانش لازم برای پرورش یک سگ قدرتمند و بزرگ را دارید یا خیر.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان