بهترین جاهای دیدنی سوئد

کشور سوئد در سراسر جهان به چیزهای مختلفی شهرت دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خودروسازی‌های ولوو و ساب،‌ گروه موسیقی ABBA و دیگر موارد اشاره کرد. جدا از این موارد، سوئد کشوری بسیار زیبا و تماشایی است و در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین جاهای دیدنی آن بپردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین جاهای دیدنی سوئد

کشور سوئد در سراسر جهان به چیزهای مختلفی شهرت دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خودروسازی‌های ولوو و ساب،‌ گروه موسیقی ABBA و دیگر موارد اشاره کرد. جدا از این موارد، سوئد کشوری بسیار زیبا و تماشایی است و در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین جاهای دیدنی آن بپردازیم. همراه با ما باشید.

10. پارک ملی کوسترهاوت

Kosterhavet National Park

Kosterhavet National Park

بهترین مکان برای تماشای حیات وحشت زیر دریا در سوئد، پارک ملی کوسترهاوت (Kosterhavet National Park) است که در مرز نروژ قرار دارد و اولین پارک ملی دریایی سوئد محسوب می‌شود. بیش از 6 هزار گونه جانوری در این پارک وجود دارند و برخی از این گونه‌ها را در هیچ کجای سوئد نمی‌توان پیدا کرد. این پارک پیرامون سواحل و دریای جزایر کوستر قرار گرفته است و وجود صخره‌های مرجانی، آن را به مکان محبوبی در بین غواصان تبدیل کرده است.

9. ماشتراند

Marstrand

Marstrand

شهر ماشتراند (Marstrand) از سال 1200 میلادی تاسیس شده و بیشتر برای دریانوردی و قلعه قدیمی‌اش شناخته می‎شود. این شهر در جزیره‌ای در غرب سوئد قرار گرفته و هر ساله میزان مسابقه دریانوردی و قایق‌نوردی ملی سوئد است. قلعه کارلستن متعلق به قرن هفدهم میلادی، سازه‌ای عظیم و سنگی است که از شهر محافظت می‎‌کند. در بین خیابان‌های سنگ فرش شهر، ساختمان‌های تاریخی زیادی وجود دارند که می‌توانند سوژه‌های خوبی برای عکاسی باشند.

8. مالمو

Malmo

Malmo

شهر مالمو (Malmo) شهری تاریخی و قرون وسطایی است که در آن می‌توان ساختمان‌های مدرن و امروزی را نیز مشاهده کرد. این شهر که به عنوان سومین شهر بزرگ سوئد نیز شناخته می‌شود، دارای بخشی قدیمی است که سه میدان دارد. در بخش قدیمی شهر مالمو می‌توان قلعه مالموهوس اسلات (Malmohus Slott) را نیز مشاهده کرد. این شهر از طریق پل اورسوند به دانمارک ارتباط دارد. از جمله جاذبه‌های تماشایی شهر می‌توان به شاهکاری مهندسی به نام برج پیچنده (Turning Torso) اشاره کرد که حدود 190 متر ارتفاع دارد.

7. ایستد

Ystad

Ystad

ایستد (Ystad) شهری ساحلی در جنوب سوئد است که بیشتر برای نویسنده‌ای به نام هنینگ منکل (Henning Mankell) شهرت دارد. از جمله ساختمان‌هایی که این نویسنده در کتاب‌های خود استفاده کرده است، می‌توان به صومعه گریفریرز (Greyfriars Abbey) اشاره کرد که یکی از بهترین و محافظت‌شده‌ترین صومعه‌های سوئد محسوب می‌شود. معماری گوتیک این صومعه و کلیسای ویرجین مری (Virgin Mary) توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

6. مجمع‌الجزایر استکهلم

Stockholm archipelago

Stockholm archipelago

مجمع‌الجزایر استکهلم (Stockholm archipelago) شامل بیش از 30 هزار جزیره است و مطمئنا در یک سفر نمی‎توان از تمام آن‌ها بازدید کرد. تورهای گردشگری مختلفی در این مجمع‌الجزایر برگزار می‌شوند که در نقاط مختلفی همچون قلعه‌ای از جنگ جهانی اول توقف می‌کنند. ساختمان‌های تاریخی دیگری نیز در این جزایر وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

5. اوپسالا

Uppsala

Uppsala

اوپسالا (Uppsala) در فاصله 70 کیلومتری شمال استکهلم قرار دارد و مرکز مذهبی سوئد محسوب می‌شود. این شهر که از قرن دوازدهم میلادی پابرجا بوده است، قبل از مسیحیت بیشتر به خاطر محل بت‌های خدایان شمالی شناخته می‌شد. کلیسای جامع اوپسالا، محل جلوس اسقف اعظم سوئد و بزرگترین کلیسای جامع در کل اسکاندیناوی است. دانشگاه اوپسالا نیز در سال 1477 میلادی تاسیس شده بود و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحصیلی در اسکاندیناوی است.

4. لاپلند سوئد

Swedish Lapland

Swedish Lapland

بهترین مکان برای ماجراجویی در حیات وحش نیز لاپلند سوئد (Swedish Lapland) است. قایق‌رانان، کوهنوردان و علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند به اینجا بیایند و از طبیعت مدار قطب شمال لذت ببرند. ساکنین بومی و سرسخت این سرزمین نیز سامی‌ها هستند که در جنگل‎های این منطقه زندگی می‌کنند. در اینجا می‌توان به خوبی زندگی بومی و شرایط سخت شمالگان را تجربه کرد که مطمئنا برای همیشه در ذهن هر گردشگری باقی می‌ماند.

3. گوتنبرگ

Gothenburg

Gothenburg

گوتنبرگ (Gothenburg) در ساحل غربی سوئد قرار دارد و شهر سرسبز و سرزنده است که در نقاط مختلف آن پارک‌های زیادی وجود دارند. قدمت بسیاری از پارک‌ها به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردند و از جمله آن‌ها می‌توان به پارک کونگسپارکن (Kungsparken) اشاره کرد که پیرامون کانالی قرار دارد که دور مرکز شهر می‌چرخد. شهر گوتنبرگ به عنوان بزرگترین بندر اسکاندیناوی شناخته می‌شود و علاوه بر جشنواره‌های مختلف موسیقی، بزرگترین جشنواره فیلم در این منطقه نیز در این شهر برگزار می‌شود که گردشگران و علاقه‌مندان زیادی از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. بخشی از شهر به نام هاگا نیز بیشتر برای خانه‌های چوبی خود شناخته می‌شود و بسیار تماشایی است.

2. گوتلند

Gotland

Gotland

گوتلند (Gotland) بزرگترین جزیره سوئد است و پیرامون آن را نیز دریای بالتیک قرار گرفته است. کشاورزی، گردشگری و تکنولوژی اطلاعات از جمع صنایع برتر در این جزیره محسوب می‌شوند و در سوئد، گوتلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. تنها شهر در این جزیره نیز «ویزبی» نام دارد که بسیاری از فضای تاریخی و ساختمان‌های قدیمی خودش را همچنان حفظ کرده است. بیش از 100 کلیسای قرون وسطایی و مکانی تاریخی در گوتلند وجود دارند.

1. استکهلم

Stockholm

Stockholm

استکهلم (Stockholm) شهری بسیار زیبا و تماشایی به شمار می‌رود که روی 14 جزیره قرار گرفته است و به عنوان بزرگترین شهر اسکاندیناوی و پایتخت سوئد شناخته می‌شود. این شهر در قرن سیزدهم میلادی تاسیس شده بود و هر ساله در آن مراسم جایزه نوبل برگزار می‌شود. موزه «واسا» در این شهر قرار دارد که به یک کشتی جنگی قرن هفدهمی اختصاص یافته است که در اولین سفر خود غرق شده و به عنوان پربازدیدترین موزه اسکاندیناوی شناخته می‌شود. سفر و بازدید از جاهای دیدنی استکهلم ارزان است و در آن، بدون هیچ گونه هزینه‌ای می‌توان از 15 موزه دیدن کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان