بهترین جاهای دیدنی صربستان

امروزه صربستان ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده است و در آن شهرهای قرون وسطایی با قلعه‌های برجسته و صومعه‌های باستانی در کنار یکدیگر جذابیت‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی صربستان می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین جاهای دیدنی صربستان

امروزه صربستان ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده است و در آن شهرهای قرون وسطایی با قلعه‌های برجسته و صومعه‌های باستانی در کنار یکدیگر جذابیت‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی صربستان می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. شهر نیش

Nis

Nis

شهر نیش (Nis) به عنوان سومین شهر بزرگ صربستان شناخته می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا و بالکان به شمار می‌رود که قدمتش به سال 279 پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. کنستانتین کبیر موسس قسطنطنیه در شهر «نیش» متولد شده بود و امروزه نیز یادبود او در مرکز شهر قرار دارد. در مرکز شهر می‌توان بقایای قلعه‌ای قرن هیجدهمی از ترک‌ها را مشاهده کرد. برج اسکول یا «جمجمه» در این قلعه از جمجمه صرب‌هایی ساخته شده است که توسط عثمانی‌ها اعدام شده‌اند. در جنوب شرقی شهر نیز آبگرمی وجود دارد که برای درمان بیماری‌های رماتیسم مفید است.

9. شهر شیطان

Devil's Town

Devil’s Town

شهر شیطان (Devil’s Town) نام خود را از ظاهر عجیب صخره‌ها گرفته است و به عنوان یکی از عجیب‌ترین صخره‌ها در صربستان شناخته می‌شود که توسط فرسایش به این شکل درآمده‌اند. ساکنین محلی بر این باور هستند که این صخره‌ها، شرکت کنندگان یک جشن عروسی هستند که توسط شیطان به سنگ تبدیل شده‌اند. «شهر شیطان» در جنوب صربستان قرار دارد و بیش از 200 صخره با ظاهر متفاوت و منحصربه‌فرد را در آنجا می‌توان مشاهده کرد که در بین دو دره در دامنه کوهستان «رادان» پراکنده شده‌اند.

8. پارک ملی کوپائونیک

Kopaonik National Park

Kopaonik National Park

پارک ملی کوپائونیک (Kopaonik National Park) در سال 1981 میلادی تاسیس شد و نام آن بر اساس کوه «کوپائونیک» است که به عنوان مرتفع‌ترین کوه صربستان شناخته می‌شود. درون این پارک ملی نیز پیست اسکی اصلی صربستان قرار دارد که در هر ساعت می‌تواند پذیرای 32 هزار نفر باشد. برف‌ها در این کوهستان از ماه نوامبر تا ماه مه پابرجا هستند و در تابستان نیز می‌توان با گشت و گذار در کوهستان، گونه‌های متفاوت و گسترده‌ای از گیاهان و جانوران را مشاهده کرد. این کوهستان همچنین سرشار از طلا، نقره، آهن و روی است و در گذشته حفاری‌های زیادی در آن صورت می‌گرفته است.

7. پریزرن

Prizren

Prizren

پریزرن (Prizren) ممکن است در زمانی در قرون وسطی به عنوان پایتخت صربستان شناخته می‌شد اما امروزه بخشی از کوزوو (Kosovo) به شمار می‌رود. صربستان، کوزوو را به عنوان یک استان غیرقانونی جداشده می‌داند و در اینجا، صرب‌ها در اقلیت هستند. جاذبه اصلی در اینجا نیز قلعه قرون وسطایی «پریزرن» است که ظاهرش تحت تاثیر حکومت بیش از 450 ساله عثمانی‌ها قرار داشته است. در مرکز شهر «پریزرن» بسیار زیبا و در آنجا می‌توان چندین کلیسا را مشاهده کرد.

6. پارک ملی درداپ

Derdap National Park

Derdap National Park

پارک ملی درداپ (Derdap National Park) چهار تنگه دارد که به طول 115 کیلومتر در طی دره‌ها قرار دارند. درون یکی از این تنگه‌ها نیز یکی از عمیق‌ترین رودخانه‌های جهان قرار دارد. این تنگه‌ها در کنار یکدیگر به عنوان تنگه و دره درداپ شناخته می‌شوند که به عنوان «دروازه آهنین» نیز شهرت دارند. پارک ملی «درداپ» در رود دانوب و نزدیکی قلعه کنار رودخانه‌ای گولوباک (Golubac) قرار دارد و در آن می‌توان انواع گیاهان و جانوران را مشاهده کرد.

5. صومعه استودنیچا

Studenica Monastery

Studenica Monastery

در مرکز صربستان می‌توان صومعه استودنیچا (Studenica Monastery) را مشاهده کرد که در کنار دو کلیسای مرمرین و درختان سرسبز واقعا تماشایی به نظر می‌رسد. این صومعه قرن دوازدهمی بیشتر برای نماهای بیزانسی خود و همچنین نقاشی‌ها و تزییات آراسته‌اش شناخته می‌شود. صومعه «استودنیچا» ثروتمندترین صومعه صربستان و مادر تمام صومعه‌های ارتودکسی این کشور محسوب می‌شود. استفان نمانجا (Stefan Nemanja) موسس این صومعه و صربستان در اینجا دفن شده است

4. زلاتیبور

Zlatibor

Zlatibor

زلاتیبور (Zlatibor) منطقه گردشگری بسیار محبوبی در کوهستان‌های غربی صربستان است و امکانات مختلفی در آن وجود دارد که می‌تواند تمام نیازهای گردشگران را فراهم سازد. در مرتفع‌ترین کوه زلاتیبور به نام تورنیک (Tornik) پیست اسکی وجود دارد که در هر ساعت می‌تواند میزبان 5400 نفر باشد. مراتع سرسبز، روستاهای تاریخی آرام، کلیساهای چوبی و یک موزه فضای باز از جمله جاذبه‎های زلاتیبور محسوب می‌شوند که آن را به مکانی تماشایی و جذاب تبدیل کرده‌اند.

3. نووی ساد

Novi Sad

Novi Sad

شهر نووی ساد (Novi Sad) در ساحل رود دانوب قرار دارد و از سواحل بسیار زیبایی برخوردار است. «نووی ساد» به عنوان دومین شهر بزرگ صربستان شناخته می‌شود که در اواخر قرن هفدهم میلادی تاسیس شده است که با توجه به استانداردهای اروپایی، شهری جوان محسوب می‌شود. هر ساله فستیوال موسیقی Exit در ماه ژوئیه در قلعه‌ای قدیمی به نام پترو وارادین (Petrovaradin) برگزار می‌شود. این قلعه هرگز به دست دشمنان فتح نشده است. از جمله دیگر بناهای برجسته این شهر می‌توان به تالار قدیمی شهر، قلعه‌ای قدیمی به نام Dvorac Dundjerski و کلسیای سنت جورج بزرگ (Great Martyr St. George) اشاره کرد.

2. سوبوتیکا

Subotica

Subotica

شهر سوبوتیکا (Subotica) به عنوان پنجمین شهر بزرگ صربستان شناخته می‌شود و بزرگترین جمعیت کاتولیک‌ها و بیشترین ساختمان‌های هنرهای نو را می‌توان در این شهر مشاهده کرد. از جمله برجسته‌ترین ساختمان‌های شهر نیز می‌توان به تالار و کنیسه شهر اشاره کرد که در اوایل قرن بیستم ساخته شدند. از جمله ساختمان‌های قدیمی‌تر شهر نیز می‌توان به کلیسای جامع سنت تریسا آویلا اشاره کرد.

1. بلگراد

Belgrade

Belgrade

بلگراد (Belgrade) پایتخت و بزرگترین شهر صربستان است که جاهای دیدنی مختلف و زیبایی دارد. بلگراد در نقطه تقاطع رودخانه‌های دانوب و ساوا قرار دارد و تاریخی پر از فراز و نشیب داشته است و در گذر زمان، بیش از 115 جنگ را دیده و 44 مرتبه نیز آتش گرفته است. امروزه آرامش بر شهر حکمفرما است و در آن فستیوال‌های مختلف موسیقی، کتاب و … برگزار می‌شوند. مشهورترین جاذبه تاریخی شهر نیز قلعه بلگراد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان