از هرج‌ومرج پاریسی تا جشن باشکوه پارسی مقابل چشمان فیفا +عکس

جشن قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر بیست و یکم نمایشی از اقتدار، شکوه، امنیت کشور و اشتیاق مردم به فوتبال مقابل چشمان نمایندگان فیفا و AFC بود.

به گزارش مشرق، در آخرین مسابقه فصل استقلال با نفت مسجدسلیمان ظرفیت ورزشگاه آزادی بعد از مدت‌ها تکمیل شد تا به نوعی جشن قهرمانی استقلال در لیگ برتر بیست‌ویکم به نوعی جشن پایان کرونا در فوتبال کشور هم شود. حضور 100 هزار نفری در ورزشگاه در حالیکه بیش از چندین هزار تماشاگر پشت در مانده بودند بیش از هرچیز بیانگر علاقه و اهمیت فوتبال برای مردم کشورمان دارد. دیدن ورزشگاهی که در آن جای سوزن انداختن نبود همه را به وجد آورده و نمایندگان فیفا و AFC که برای شرکت در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به ایران سفر کرده بودند را حیرت زده و انگشت به دهان کرده بود.

البته اشکالاتی هم وجود داشت مثل اینکه برخی تماشاگران بلیت به دست بیرون ورزشگاه ماندند، اما برخی بدون بلیت به ورزشگاه آمدند ولی دیدن ورزشگاهی 100هزار نفری به رنگ آبی بیانگر شکوه، اقتدار و امنیت کشورمان بود. این جمعیت بعد از شرکت در جشن قهرمانی استقلال با سرخوشی و نشاط و بدون کوچکترین مشکلی ورزشگاه را ترک کردند تا شب خاطره‌انگیزی را برای خود و لیگ برترمان رقم بزنند. 

از هرج‌ومرج پاریسی تا جشن باشکوه پارسی مقابل چشمان فیفا

مسئولان سازمان لیگ فوتبال هم تلاش کردند جشنی منظم و زیبا برای تیم بدون باخت لیگ برگزار کنند. از طراحی زیبای سکوی قهرمانی و سکوی دریافت مدال‌ها گرفته تا پرتاب روبان‌های آبی و به هوا فرستادن بادکنک‌های آبی و سفید؛ سازمان لیگ تلاش کرد از حضور نفرات اضافه روی سکوی قهرمانی جلوگیری شود و به این ترتیب میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال، محمد پولادگر معاون وزیر ورزش، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال برای اهدای مدال آمدند و به ابتکار مدیرعامل باشگاه یک جانباز جنگ تحمیلی هم در کنارشان قرار گرفت تا یادمان نرود که امنیت و آسایش کنونی کشورمان را مدیون شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت کشور هستیم.

بیشتر بخوانید:

تبریک AFC بابت قهرمانی استقلال +عکس

از هرج‌ومرج پاریسی تا جشن باشکوه پارسی مقابل چشمان فیفا

تکرار این صحنه‌های زیبا که درورزشگاه آزادی دیدیم به این دلیل بود که یادمان باشد وقتی در کشورمان کار خوبی انجام می‌شود از آن تقدیر شود و همیشه مرغ همسایه برایمان غاز نباشد! در همین اروپایی که همواره مدعی تمدن و فرهنگ هستند در همین روزهای اخیر جشن‌های قهرمانی پرحاشیه و پرآشوبی برگزار شد. از جشن قهرمانی منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس گرفته که خود را مخترع و صاحب فوتبال می‌دانند تا جشن قهرمانی آث میلان و حتی فینال لیگ قهرمانان اروپا که زیر نظر یوفا برگزار شد.

در انگلیس هجوم تماشاگران به زمین فوتبال بعد از قهرمانی منچستر آنقدر زشت و زننده بود که هیچکس نتواند از آن دفاع کند و حتی تیر دروازه را هم شکستند. همان تماشاگرانی که متاسفانه برخی از کارشناسان فوتبال کشورمان از آنها به عنوان الگوی رفتاری برای فوتبال کشورمان مثال می‌زنند اقداماتی کردند که پخش تصاویر آن برای هواداران کشورمان بدآموزی دارد! در ایتالیا هم اندازه سه تیم فوتبال آدم اضافه در کنار سکوی قهرمان سری آ ایتالیا می‌توانستید مشاهده کنید.

از هرج‌ومرج پاریسی تا جشن باشکوه پارسی مقابل چشمان فیفا

فینال لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و لیورپول هم دیگر آخر بی‌نظمی و توحش بود. جایی که هم شاهد فروش بلیت قلابی به تماشاگران بودیم، هم شاهد استفاده از اسپری فلفل برای مقابله با تماشاگران فوتبال در قلب اروپا! رفتار خشونت بار با تماشاگران در پاریس آنقدر زشت و زننده بود که حتی رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های فارسی زبان بیگانه نتوانستند روی آن ماله بکشند! همین رسانه‌هایی به هر بهانه‌ای زمین و زمان را بهم دوختند و خواستار تعلیق و تحریم فوتبال و تیم ملی ما شدند اکنون بعد از حوادث تلخ فوتبال اروپا و انگلیس راحت‌تر می‌توان نقاب از چهره مدعیان دروغین و دایه‌های دلسوزتر از مادر رسانه‌های بیگانه برداشت. 

از هرج‌ومرج پاریسی تا جشن باشکوه پارسی مقابل چشمان فیفا

قطعاً جشن با شکوهی که برای استقلال و هوادارانش در روز 9 خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار شد خالی از اشکال نبود، اما اگر بخواهیم این جشن را با نمونه‌های اروپایی همین امسال آن بررسی کرد می‌توان نمره قابل قبول و خوبی به سازمان لیگ و برگزار کنندگان جشن داد، زیرا در این جشن همه چیز بود از اجرای ترانه زنده و گیتار گرفته تا همدردی با مردم آبادان و حضور جانباز گرامی روی سکوی قهرمانی؛ باید به داشته‌های خود افتخار کنیم و همیشه مرغ همسایه برای‌مان غاز نباشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان