افزایش موارد ابتلا به آبله میمون به ۲۱ مورد در ایالت متحده

مک‌کویستون در جریان یک نشست خبری در رسانه‌ها گفت: هیچ مورد مرگی در ایالات متحده یا سایر کشورهایی که تحت تأثیر شیوع آبله میمون قرار گرفته‌اند، گزارش نشده است.

افزایش موارد ابتلا به آبله میمون به 21 مورد در ایالت متحده

مقامات بهداشتی در ایالات متحده روز جمعه مورخ 13 خرداد 1401 اعلام کردند که تعداد موارد شناخته شده آبله میمون به 21 مورد در 11 ایالت افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش جدید منتشر شده در نشریه هفتگی “شیوع و مرگ و میر” مربوط به CDC، این موارد همچنین عمدتاً در میان مردان همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا متمرکز است، و ظاهراً ویروس در نتیجه تماس پوست به پوست منتقل می‌شود.

جنیفر مک کویستون، معاون بخش “پاتوژن‌ها و آسیب شناسی با پیامد بالا” در CDC گفت: “بیشتر بیماران سفرهای بین المللی را در 21 روز قبل از شروع علائم خود گزارش کردند، و اکثر آنها به عنوان مردانی شناخته می‌شوند که با همجنس خود رابطه جنسی دارند.” در بسیاری از موارد، بثورات آنها از ناحیه تناسلی شروع می‌شود.

مک‌کویستون در جریان یک نشست خبری در رسانه‌ها گفت: هیچ مورد مرگی در ایالات متحده یا سایر کشورهایی که تحت تأثیر شیوع آبله میمون قرار گرفته‌اند، گزارش نشده است.

او افزود: “بثورات ناشی از ویروس آبله میمون می‌تواند به طور گسترده در بدن پخش شود یا در نواحی حساس مانند اندام تناسلی وجود داشته باشد. می‌تواند واقعا دردناک باشد و برخی از بیماران گزارش کرده‌اند که برای مدیریت درد خود به داروهای مسکن نیاز دارند. زخم‌ها همچنین می‌توانند جای طولانی‌مدتی بر روی پوست ایجاد کنند.”

براساس CDC، چهار مورد در کالیفرنیا و نیویورک، سه مورد در فلوریدا، دو مورد در کلرادو و یوتا و یک مورد در جورجیا، ایلینوی، ماساچوست، پنسیلوانیا، ویرجینیا و ایالت واشنگتن گزارش شده است.

مردان همجنس‌گرای بالغ 16 مورد از 17 مورد تا پایان ماه می را تشکیل می‌دادند. مک کویستون گفت که فرد دیگر یک زن دگرجنسگرا است.

گزارشات نشان می‌دهد که بثورات آبله میمون در چهار مورد در ناحیه تناسلی و در پنج مورد در ناحیه مقعد شروع شد. بثورات دهانی نیز در نهایت در پنج مورد ایجاد شد.

از 17 مورد، 14 بیمار سفرهای بین‌المللی را شامل 11 کشور مختلف طی 21 روز قبل از شروع علائم، گزارش کردند.

مک کویستون گفت: “توالی‌یابی ژنتیکی نشان داده است که دو گونه ژنتیکی متمایز از آبله میمون در شیوع کنونی دخیل هستند، اما هر دو از سویه‌ی غرب آفریقا آمده‌اند که شدت کمتری نسبت به دیگر کلاسه‌های شناخته‌شده دارد. به این معنی که نسبت به شیوع‌های قبلی در آفریقا، این مورد منجر به مرگ و میر کمتر شده است.”

مک‌کویستون گفت: “در حال حاضر، همه بیماران در حال بهبودی هستند یا قبلاً بهبود یافته‌اند، و به کسانی که هنوز بثورات پوستی دارند توصیه می‌شود تا زمان بهبودی کامل در خانه بمانند و تا زمانی‌ که وقتی همه زخم‌ها پوسته پوسته شوند، این پوسته‌ها بریزند و پوست سالم جدیدی ظاهر ‌شود، از افراد دیگر دوری کنند.”

اگرچه این شیوع تا کنون در میان مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا بیشتر دیده شده است، اما مک‌کویستون خاطرنشان کرد که عامل خطر اصلی ابتلا به آبله میمون، تماس نزدیک با یک فرد آلوده است که زخم دارد.

او گفت: “هر کسی ممکن است به آبله میمون مبتلا شود و ما به دقت در حال بررسی این موضوع و آبله میمونی هستیم که ممکن است در هر جمعیتی منتشر شود، از جمله افرادی که به عنوان همجنسگرا، شناسایی نمی‌شوند.”

در ردیابی تماس (فرآیند شناسایی همه افرادی است که یک بیمار در دو هفته گذشته با آنها در تماس بوده است) در میان موارد شناخته شده در ایالات متحده، 56 فرد پرخطر، 117 فرد با خطر متوسط ​​و 235 فرد با خطر کم یا ناشناخته، شناسایی شده‌اند.

دو واکسن و یک داروی ضد ویروسی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده وجود دارد که دولت فدرال برای درمان و پیشگیری از آبله میمون در اختیار ایالت‌ها قرار می‌دهد.

دکتر راج پنجابی، مدیر ارشد امنیت بهداشت جهانی و دفاع بیولوژیکی در کاخ سفید گفت: “واکسن‌ها عمدتاً برای جلوگیری از انتشار ویروس در دسترس هستند.”

پنجابی در یک نشست خبری گفت: “ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم افرادی که در معرض خطر قرار دارند، دسترسی سریع به واکسن داشته باشند و در صورت بیمار شدن، درمان مناسب را دریافت کنند.”

پنجابی گفت که حدود 1200 واکسن و 100 دوره درمان ضد ویروسی به هشت حوزه قضایی در ایالات متحده تحویل داده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر