بهترین جاهای دیدنی زوریخ

زوریخ در سراسر جهان بیشتر برای بانک‌هایش شهرت دارد و به عنوان مرکز مالی سوئیس شناخته می‌شود. بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن سوئیس در زوریخ قرار دارد و بسیاری از گردشگران خارجی از این شهر وارد سوئیس می‌شوند

بهترین جاهای دیدنی زوریخ

زوریخ در سراسر جهان بیشتر برای بانک‌هایش شهرت دارد و به عنوان مرکز مالی سوئیس شناخته می‌شود. بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن سوئیس در زوریخ قرار دارد و بسیاری از گردشگران خارجی از این شهر وارد سوئیس می‌شوند. کیفیت زندگی در زوریخ بسیار بالا است و در رده‌بندی‌های جهانی جزو برترین‌ها به شمار می‌رود. در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی زوریخ را به شما معرفی کنیم.

10. خانه اپرای زوریخ

Opernhaus Zürich

Opernhaus Zürich

خانه اپرای زوریخ (Opernhaus Zürich) ساختمانی ستون‌دار و نئوکلاسیک است که ممکن است در زوریخ از لحاظ معماری چندان برجسته نباشد اما در تاریخ اپرا از اهمیت زیادی برخوردار است. تئاتر اصلی که در اینجا ساخته شده بود، محل اصلی اجرای آثار ریچارد واگنر (Richard Wagner) به هنگام تبعیدش از آلمان بوده است. خانه اپرای زوریخ ظریفتی دویست صندلی‌ای دارد و در آن اپراهایی در سطح جهانی برگزار می‌شوند.

9. لیندنهوف

Lindenhof

Lindenhof

لیندنهوف (Lindenhof) منطقه‌ای تاریخی در بخش قدیمی شهر است که تاریخی طولانی دارد. منطقه «لیندنهوف» در کنار تپه‌ای به همین نام و رودخانه لیمات (Limmat) قرار دارد که بسیار تماشایی و جالب‌توجه است. اینجا محل یک قلعه رومی و محل اجتماع مردم بوده است و محوطه بیرونی آن را عمارت‌های زیبای قدیمی و ساختمان‌های مختلف احاطه کرده‌اند.

8. کونستهاوس زوریخ

Kunsthaus Zurich

Kunsthaus Zurich

موزه کونستهاوس زوریخ (Kunsthaus Zurich) یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنری در سوئیس را در خود جای داده که در طی سال‌ها توسط انجمن هنری محلی جمع‌آوری شده است. این مجموعه شامل آثاری از قرون وسطی تا هنر مدرن است و بیشتر روی هنر سوئیس تمرکز دارد. آثار هنرمندانی همچون کلود مونه (Claude Monet)، ادوارد مونک (Edvard Munch)، پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) و آلبرتو جاکومتی (Swiss Alberto Giacometti) در این موزه به چشم می‌خورند. این موزه در سال 1910 میلادی تاسیس شده بود و طراحی آن را کارل موزر و رابرت کروجل برعهده داشته بودند.

7. گروس‌مونستر

Grossmünster

Grossmünster

گروس مونستر (Grossmünster) که به معنای «صومعه بزرگ» زوریخ است، یکی از چهار کلیسای اصلی زوریخ محسوب می‌شود و باور بر این است که توسط شارلمانی تاسیس شده است. افسانه‌ها حاکی از آن هستند که شارلمانی در محلی که اسبش به زانو درآمده بود، این کلیسا را احداث کرد. برج‌های دوقلوی کلیسا اغلب به عنوان برجسته‌ترین نمای شهر زوریخ شناخته می‌شوند. نسخه اصلی کلیسا در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده بود اما در قرن‌های بعد بخش‌های متعددی آن به اضافه شده است.

6. موزه ملی سوئیس

Swiss National Museum

Swiss National Museum

موزه ملی سوئیس (Swiss National Museum) محل نگهداری مجموعه‌ای گسترده از آثار فرهنگی و هنری سوئیس است که شامل آثاری از عصر سنگی تا حال حاضر می‌شود. ساختمان موزه در سال 1898 میلادی توسط گوستاو گول و به شکل یک قلعه فرانسوی ساخته شده بود. این موزه دارای آثاری منحصربه‌فرد است که از جمله آن‌ها می‌توان به برج ادوات زرهی و سلاح، مجموعه‌ای بزرگ از کنده‌کاری‌های چوبی مذهبی، تابلوهای نقاشی و… اشاره کرد. مجموعه‌ای از سکه‌های سوئیس که به دوران قرون وسطی باز می‌گردند نیز در این موزه به نمایش گذاشته شدند.

5. فرومونستر

Fraumünster

Fraumünster

کلیسای فرومونستر (Fraumünster) یکی دیگر از چهار کلیسای اصلی زوریخ به شمار می‌رود که به عنوان کلیسای زنان نیز شناخته می‌شود. این کلیسا در سال 853 میلادی توسط لوئی ژرمن و برای دخترش ساخته شده بود. به مدت هفتصد سال، اینجا محل یک صومعه بوده و در مقطعی، راهبه رئیس صومعه به عنوان حاکم شهر شناخته می‌شد. امروزه کلیسا همچنان دایر است و از جمله ویژگی‌های برجسته آن می‌توان پنجره‌های شیشه‌‌ای با ارتفاع 9 متر و همچنین تزیینات و برج ساعت را نام برد.

4. خیابان بانهوف

Bahnhofstrasse

Bahnhofstrasse

خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse) از جمله خیابان‌های مشهور زوریخ به شمار می‌رود که بیشتر برای فروشگاه‌های خود شهرت دارد. املاک در این خیابان از جمله گران‌ترین ملک‌ها در کل اروپا محسوب می‌شوند و بسیاری از طراحان مطرح جهانی در این خیابان فروشگاه دارند. جدای از این موارد نیز می‌توان فروشگاه‌های شکلات و کافه‌ها و رستوران‌های لوکسی را در انتهای خیابان و در میدان پارادپلاتز در کنار دریاچه زوریخ پیدا کرد.

3. اوتیلبرگ

Uetliberg

Uetliberg

کوه اوتیلبرگ (Uetliberg) نمایی بسیار تماشایی و خیره‌کننده نسبت به شهر زوریخ و دریاچه همجوار آن دارد. در بالای این کوه نیز هتلی کوچک به نام اوتو کولم قرار گرفته است. علاوه بر هتل، دو برج نیز در بالای کوه قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها آنتن تلویزیونی و دیگری مکانی برای تماشای مناظر اطراف است. با پشت سر گذاشتن مسیرهای مختلف از نقاط مختلف شهر زوریخ می‌توان به کوه اوتیلبرگ رسید و از مناظر زیبای آن لذت برد. کمپ زدن و کوهنوردی در این کوه از جمله تفریحاتی محسوب می‌شوند که می‌توان در آن انجام داد.

2. التستاد زوریخ

Zurich Altstadt

Zurich Altstadt

التستاد زوریخ (Zurich Altstadt) بخش تاریخی و قدیمی شهر به شمار می‌رود که قبل از قرن بیستم میلادی ساخته شده است. این منطقه حس و معماری قدیمی خود را حفظ کرده و در آنجا می‌توان جاذبه‌های گردشگری مختلفی را مشاهده کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به لیندنهوف، فرومونستر،‌ کلیسای سنت پیتر، بازار جدید و محله قدیمی Medieval Rathaus اشاره کرد. در این منطقه می‌توان ترکیب معماری گوتیک و قرون وسطایی را مشاهده کرد.

1. دریاچه زوریخ

Lake Zurich

Lake Zurich

دریاچه زوریخ (Lake Zurich) در مجاورت شهر زوریخ قرار دارد و طول آن به دیگر شهرهای کوچک سوئیس نیز می‌رسد. این دریاچه بزرگ و یخچالی بر اساس یخچال‌های ذوب شده کوه‌های آلپ به وجود آمده است و آبی بسیار تمیز و شفاف دارد و سواحل آن برای شنا کردن بسیار مناسب هستند. در کنار دریاچه، بلوار و چمنزاری بسیار جذاب و زیبا قرار دارد که مکان بسیار خوبی برای استراحت به شمار می‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان