بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری بسیار زیبا و متنوع است که دارای فرهنگی گسترده، حیات وحشی خیره‌کننده، سواحلی چشم‌نواز و مناظری بسیار زیبا است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی بپردازیم.

بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری بسیار زیبا و متنوع است که دارای فرهنگی گسترده، حیات وحشی خیره‌کننده، سواحلی چشم‌نواز و مناظری بسیار زیبا است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی بپردازیم.

10. تفرجگاه سان سیتی

Sun City Resort

Sun City Resort

تفرجگاه سان سیتی (Sun City Resort) به عنوان بهترین محل تفریح و لذت در کل آفریقا شناخته می‌شود و در فاصله دو ساعت رانندگی از ژوهانسبورگ قرار دارد. این تفرجگاه شامل چهار هتل، دو زمین گلف، دو کازینو، یک روستای فرهنگی از آفریفای جنوبی و پناهگاهی با بیش از 7000 کروکودیل است. در مجاورت این تفرجگاه نیز پناهگاه حیات وحش پیلانزبرگ (Pilanesberg Game Reserve) قرار دارد که به عنوان محبوب‌ترین پناهگاه حیات وحش در کل آفریقای جنوبی شناخته می‌شود.

9. پناهگاه حیات وحش لولووی-اومفلوزی

Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve

Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve

پناهگاه حیات وحش لولووی-اومفلوزی (Hluhluwe-Umfolozi Game Reserve) تنها پارکی است که در آنجا می‌توانید پنج پستاندار بزرگ یعنی شیرها، فیل‌ها، پلنگ‌ها، بوفالوها و کرگدن‌ها را مشاهده کنید. علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش می‌توانند در این پناهگاه طیف گسترده‌ای از حیوانات و گیاهان بومی را مشاهده کنند. تجربه گردش در این پارک و همچنین در دریاچه سد آن نیز می‌تواند بسیار جذاب و مهیج باشد.

8. دره رودخانه بلاید

Blyde River Canyon

Blyde River Canyon

دره رودخانه بلاید (Blyde River Canyon) پس از دره رودخانه فیش (Fish River Canyon) دومین دره بزرگ در آفریقا به شمار می‌رود. این دره به دلیل درختان نیمه گرمسیری سرسبز خود نسبت به دره «رودخانه فیش» بسیار سرسبزتر است. به هنگام گردش در مسیرهای مختلف داخل دره می‌توان تنوع غنی گیاهان و جانوران آن را مشاهده کرد. علاوه بر این می‌توانید در این دره شاهد آبشارهای بسیار زیبا، پرتگاه‌های نفس‌گیر و پدیده‌های زمین‌شناسی باستانی بود. بازدیدکنندگان همچنین فرصت رویارویی با حیوانات مختلف همچون شیرها، فیل‌ها، اسب‌های آبی و کروکودیل‌ها در نزدیکی باتلاق سد «سوادینی» را دارند.

7. کیپ واینلندز

 Cape Winelands

Cape Winelands

دره‌های حاصلخیز کیپ واینلندز (Cape Winelands) توسط کوهستان‌هایی مرتفع، روستاهایی آرام، بناهایی برجسته،‌ باغ‌های میوه و برخی از سرسبزترین مناظر آفریقای جنوبی احاطه شده‌اند. در اینجا بازدیدکنندگان و گردشگران فرصت آن را دارند تا برخی از بهترین تاکستان‌های کشور را مشاهده و در فروشگاه‌های مختلفی مجاورت آن‌ها نیز انواع نوشیدنی‌ها را خریداری کنند.

6. اسکله ویکتوریا و آلفرد

Victoria and Alfred Waterfront

Victoria and Alfred Waterfront

اسکله ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront) به عنوان یکی از بزرگترین و پربازدیدترین جاذبه‌های شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی شناخته می‌شود و به هنگام صبح، بسیار تماشایی است و می‌تواند سوژه بسیار خوبی برای عکاسی باشد. این اسکله در درون منطقه‌ای پر از سرگرمی‌های مختلف و هیجان‌انگیز قرار گرفته است و در آنجا می‌توان انواع رستوران، فروشگاه‌های خاص و سینماها را مشاهده کرد. از دیگر جاذبه‌های این اسکله می‌توان برج ساعت، موزه دریایی آفریقای جنوبی و … را نام برد.

5. نایسنا

Knysna

Knysna

منطقه Garden Route یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی به شمار می‌رود که از خلیج موسل تا سنت فرانسیس در کنار اقیانوس هند امتداد دارد و شامل بخش‌هایی از خاک آفریقای جنوبی نیز می‌شود. انبوهی از جنگل‌های متراکم بومی، کوه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌های آرام و سواحل طلایی رنگ این منطقه وسیع از آفریقای جنوبی را بسیار جذاب و تماشایی کرده‌اند. یکی از بهترین نقاط این منطقه نیز نایسنا (Knysna) است که در بین جنگل‌های سرسبز و سواحل تالابی آرام قرار دارد. در دهانه تالاب دو صخره دیده می‌شوند که مناظری بسیار تماشایی را خلق کرده‌اند و اگر در فصل مناسبی به اینجا سفر کنید، احتمالا بتوانید وال‌ها را نیز مشاهده کنید.

4. سواحل دوربان

Durban Beaches

Durban Beaches

سواحل دوربان (Durban Beaches) اغلب اوقات با سواحل میامی مقایسه می‌شوند و فضایی پر جنب و جوش و سرشار از انرژی دارند. در تمام سال آب‌وهوای اینجا ملایم و مطلوب است و می‌توان در سواحل آن به انجام ورزش‌های مختلف مشغول شد. سواحل «دوربان» بسیار تمیز و ایمن هستند و سرگرمی‌های مختلفی می‎‌توان در آنجا پیدا کرد. در سواحل جنوبی و شمالی دوربان، پهنه‌ای از شن‌های نرم و طلایی رنگ قرار دارند که به نام «گولدن مایل» یا «مسیر طلایی» شناخته می‌شوند.

3. دراکنزبرگ

Amphitheatre, Drakensberg

Amphitheatre, Drakensberg

دراکنزبرگ (Drakensberg) مرتفع‌ترین رشته کوه در آفریقای جنوبی به شمار می‌رود که ارتفاع آن تا حدود 3482 متر نیز می‌رسد. نام این رشته کوه ریشه‌ای هلندی دارد و به معنای «کوهستان اژدهایان» است. یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی و جغرافیایی این رشته کوه نیز آمفی‌تئاتر (Amphitheatre) نام دارد که در شمال دراکنزبرگ واقع شده است و یکی از مهیج‌ترین و شگفت‌انگیزترین صخره‌ها و پرتگاه‌های روی زمین به شمار می‎‌رود.

2. کوه تیبل

Table Mountain

Table Mountain

کوه تیبل (Table Mountain) درون پارکی ملی قرار گرفته است و سفر برای رسیدن به قله این کوه تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز و فوق‌العاده است که در آنجا می‌توان نماهایی زیبا از شهر کیپ تاون را مشاهده کرد. زمانی که در بالای کوه «تیبل» قرار بگیرید،‌ جزیره رابن (Robben Island) را در سمت شمال و مناظر اقیانوس اطلس را در سمت غرب و جنوب خود مشاهده خواهید کرد. ارتفاع کوه به حدود 1086 متر می‌رسد و با استفاده از یک تله‌کابین می‌توان به راحتی به بالای آن دسترسی داشت.

1. پارک ملی کروگر

Kruger National Park

Kruger National Park

پارک ملی کروگر (Kruger National Park) بزرگترین پناهگاه و حفاظتگاه حیات وحش در قاره آفریقا و یکی از برترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. در این پارک ملی، گونه‌های مختلف و زیادی از پستانداران زندگی می‌کنند که ممکن است در هیچ کجای دیگر آفریقا دیده نشوند. از جمله حیوانات ساکن پارک ملی «کروگر» می‌توان به چیتاها، زرافه‌ها، شیرها،‌ فیل‌ها، کرگدن‌ها، پلنگ‌ها و بوفالوها اشاره کرد. سافاری در دل این پارک ملی می‌تواند تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما رقم بزند. درون این پارک ملی امکانات و زیرساخت‌هایی همچون کمپ‌های چادری و اقامتگاه‌های لوکس وجود دارند که سفر شما را راحت‌تر خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان