بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی بازسازی شده

در دنیای سینما کارگردانان مختلف سعی در ساخت فیلم‌هایی جدید بر اساس فیلم‌های قدیمی دارند و در ژانر علمی-تخیلی این مورد بیشتر دیده می‌شود

بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی بازسازی شده

در دنیای سینما کارگردانان مختلف سعی در ساخت فیلم‌هایی جدید بر اساس فیلم‌های قدیمی دارند و در ژانر علمی-تخیلی این مورد بیشتر دیده می‌شود. در واقع ماهیت آثار علمی-تخیلی سبب شده تا فیلم‌سازان علاقه‌مند باشند تا داستان را به شکلی بهتر و جالب‌توجه‌تر به تصویر بکشند. در این مطلب به معرفی فیلم‌های علمی-تخیلی می‌پردازیم که در حقیقت بازسازی‌ای از آثار دیگر هستند. همراه با ما باشید.

فیلم پلیس آهنی

RoboCop (2014)

RoboCop (2014)

فیلم پلیس آهنی (RoboCop) محصول سال 2014 میلادی ساخته کارگردان ژوزه پادیلا (José Padilha) به شمار می‌رود که بر اساس فیلمی به همین نام محصول سال 1987 ساخته پل ورهوفن (Paul Verhoeven) است. فیلم جدید «پلیس آهنی» با وجود اینکه برای جلوه‌های بصری و سکانس‌های اکشن خود مورد تحسین قرار گرفته بود اما نتوانست همانند فیلم اصلی تحسین منتقدان را برانگیزد. با این حال، فیلم «پلیس آهنی» سال 2014 همچنان اثری برجسته به شمار می‌رود که تماشای آن خالی از لطف نیست.

فیلم درد

Dredd (2012)

Dredd (2012)

فیلم درد (Dredd) محصول سال 2012 میلادی به نویسندگی الکس گارلند (Alex Garland) و کارگردانی پیت تراویس (Pete Travis) است که یک بازسازی موفق و مورد تحسین از فیلمی به همین نام محصول سال 1995 میلادی به شمار می‌رود. «فیلم درد» سال 2012 اثری هیجانی، خشن و خون‌آلود بود. هر دو فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند اما اکشن جذاب‌تر و خیره‌کننده فیلم سال 2012 سبب شده تا نسبت به فیلم اصلی مشهورتر باشد.

فیلم یادآوری کامل

Total Recall (2012)

Total Recall (2012)

فیلم یادآوری کامل (Total Recall) محصول سال 2012 میلادی و به کارگردانی لن وایزمن (Len Wiseman) است که بازسازی‌ای از فیلم کلاسیکی به همین نام محصول سال 1990 میلادی ساخته پل ورهوفن به شمار می‌رود. این فیلم نتوانست آن طور که انتظار می‌رفت، مورد استقبال بینندگان قرار بگیرد اما همچنان بسیاری از طرفداران بر این باور هستند که این فیلم بازسازی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

فیلم حمله جسد دزدها

Invasion Of The Body Snatchers (1978)

Invasion Of The Body Snatchers (1978)

فیلم حمله جسد دزدها (Invasion Of The Body Snatchers) در سال 1978 میلادی و به کارگردانی فیلیپ کافمن (Philip Kaufman) روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم بر اساس رمان مشهوری به همین نام نوشته جک فینی (Jack Finney) بود. در سال 1956 میلادی فیلمی بر اساس این رمان ساخته شده بود که مورد استقبال بینندگان قرار گرفت. در هر صورت، فیلم جدید با بازی دونالد ساترلند (Donald Sutherland) و لئوننارد نیموی‌ (Leonard Nimoy) در نقش اصلی است و توانست در بین طرفداران به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند.

فیلم ظهور سیاره میمون‌ها

Rise Of The Planet Of The Apes (2011)

Rise Of The Planet Of The Apes (2011)

فیلم ظهور سیاره میمون‌ها (Rise Of The Planet Of The Apes) در سال 2011 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم بر اساس فیلمی کلاسیک و شناخته شده به همین نام بود که در سال 1968 میلادی توسط روپرت وایات (Rupert Wyatt) ساخته شده بود. پس از آن در سال 2001 فیلمی توسط تیم برتون (Tim Burton) ساخته شد که با شکست روبه‌رو شد. در سال 2011 بار دیگر روپرت وایات کارگردانی فیلم را در دست داشت و در سال 2014 میلادی نیز مت ریوز (Matt Reeves) دنباله‌ای برای آن ساخت و آن را به یکی از برجسته‌ترین فرنچایزهای سینما تبدیل کرد.

فیلم مگس

The Fly (1986)

The Fly (1986)

فیلم مگس (The Fly) محصول سال 1986 میلادی و ساخته دیوید کروننبرگ (David Cronenberg) است. این فیلم یک بازسازی از فیلمی کمتر شناخته شده به همین نام است که در سال 1958 میلادی توسط کرت نیومن (Kurt Neumann) ساخته شده بود. فیلم «مگس» سال 1986 یکی از بهترین فیلم‌های بازسازی شده به شمار می‌رود و نقش‌آفرینی جف گلدبلوم (Jeff Goldblum) در آن واقعا جذاب و تماشایی است.

فیلم جنگ دنیاها

War Of The Worlds (2005)

War Of The Worlds (2005)

فیلم جنگ دنیاها (War Of The Worlds) محصول سال 2005 میلادی است که توسط استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) ساخته شده است. این فیلم بازسازی‌ای از فیلمی به همین نام محصول سال 1953 میلادی است و خود این فیلم نیز بر اساس رمانی علمی-تخیلی نوشته اچ جی ولز (H.G. Wells) است. فیلم «جنگ دنیاها» سال 2005 میلادی بیشتر روی درام خانوادگی تمرکز دارد و اثری احساسی به شمار می‌رود که کمتر مورد توجه بینندگان قرار گرفته است.

فیلم مد مکس: جاده خشم

Mad Max: Fury Road (2015)

Mad Max: Fury Road (2015)

فیلم مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) در سال 2015 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم در حقیقت یک بازسازی از مجموعه فیلم‌های «مد مکس» به شمار می‌رود که توسط جورج میلر (George Miller) ساخته شده است. هر چند، می‌توان آن را دنباله‌ای برای آثار قبلی نیز دانست. در هر صورت، فیلم «مد مکس: جاده خشم» یکی از بهترین فیلم‌های بازسازی شده و یکی از بهترین فیلم‌های دهه 2010 میلادی به شمار می‌رود که در تماشای آن نباید تردید کرد.

فیلم تل‌ماسه

Dune (2021)

Dune (2021)

فیلم تل‌ماسه (Dune) جدیدترین اثر این فهرست به شمار می‌رود که در سال 2021 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. کارگردانی این فیلم را دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) در دست داشته بود و توانست مخاطبان زیادی را به این اثر خود جذب کند. در سال 1984 میلادی بود که دیوید لینچ (David Lynch) این فیلم را بر اساس رمانی به همین نام نوشته فرانک هربرت (Frank Herbert)‌ ساخته بود. بسیاری از افراد، اقتباس جدید از این رمان را نسبت به اثر قبلی بهتر می‌دانند و به شدت منتظر قسمت دوم آن هستند.

فیلم موجود

The Thing (1982)

The Thing (1982)

فیلم موجود (The Thing) محصول سال 1982 میلادی ساخته جان کارپنتر (John Carpenter) یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک و علمی-تخیلی محسوب می‌شود. این فیلم یک بازسازی از فیلمی به همین نام ساخته کریستین نایبی (Christian Nyby) محصول سال 1951 میلادی به شمار می‌رود. با وجود اینکه فیلم «موجود» به هنگام اکران خود در سال 1982 با نقدهای منفی روبه‌رو شد اما در گذر زمان بینندگان زیادی را به خود جذب کرده است و اکنون یکی از برجسته‌ترین آثار ژانر وحشت محسوب می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان