۱۰ مینی ‌سریال بر اساس واقعیت

سریال دراپ‌اوت (The Dropout) جدیدترین اثر از سرویس آنلاین هولو به شمار می‌رود که بر اساس رویدادهای واقعی و شخصیت‌های حقیقی ساخته شده است. از همین رو در این مطلب به معرفی ۱۰ مینی سریال بر اساس واقعیت می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10 مینی ‌سریال بر اساس واقعیت

سریال دراپ‌اوت (The Dropout) جدیدترین اثر از سرویس آنلاین هولو به شمار می‌رود که بر اساس رویدادهای واقعی و شخصیت‌های حقیقی ساخته شده است. از همین رو در این مطلب به معرفی 10 مینی سریال بر اساس واقعیت می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

سریال دراپ‌اوت

The Dropout (2022)

The Dropout (2022)

سریال «دراپ‌اوت» یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های آماندا سایفرد (Amanda Seyfried) در نقش اصلی محسوب می‌شود. او در این سریال نقش مدیر عامل شرکتی در سیلیکون ولی به نام الیزابت هولمز را بازی می‌کند. او از یک نوجوان جاه‌طلب به موسس بی‌رحم یک کمپانی تکنولوژی زیستی به نام ترانوس تبدیل می‌شود ولی بعدا رسوایی باعث سقوط این کمپانی و این شخص می‌شود.

سریال جو در برابر کارول

Joe Vs. Carole (2022)

Joe Vs. Carole (2022)

سریال جو در برابر کارول (Joe Vs. Carole) اثری محصول سال 2022 میلادی از سرویس آنلاین پیکاک به شمار می‌رود که با بازی کیت مک‌کینون (Kate McKinnon) در نقش کارول است و داستان واقعی نگهبان باغ وحش جو اکساتیک را دنبال می‌کند که آدمکشی را استخدام می‌کند تا رقیب و فعال حقوق حیوانات کارول بسکین را به قتل برساند.

سریال دروغ آنا

Inventing Anna (2022)

Inventing Anna (2022)

سریال دروغ آنا (Inventing Anna) سریال دیگری از سال 2022 میلادی و سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‎‌رود. این سریال جنایی داستان فردی روسی به نام آنا سوروکین را دنبال می‌کند که راه خود را با کلاهبرداری به جامعه سطح بالای نیویورک باز کرده است. این سریال داستان روزنامه‌نگاری را بازگو می‌کند که حقیقت پشت هویت آنا دلوی را آشکار می‌کند. جولیا گارنر (Julia Garner) نقش اصلی این سریال یعنی آنا را بازی می‌کند. آنا با لباس‌های خیره‌کننده و لهجه جعلی توانسته بود از چندین هتل،‌ بانک و افراد مختلف چندین هزار دلار کلاهبرداری کند.

سریال پم و تامی

Pam & Tommy (2022)

Pam & Tommy (2022)

سریال پم و تامی (Pam & Tommy) نیز مینی سریالی از سال 2022 میلادی به شمار می‌رود که توانست تحسین منتقدان و همچنین مخاطبان را بدست بیاورد. این سریال همانطور که از نامش پیدا است رابطه مشکل‌دار بین پاملا اندرسون و پامی لی را بازگو می‌کند. نقش‌های اصلی این سریال را لیلی جیمز (Lily James) و سباستین استن (Sebastian Stan) به تصویر می‌کشند که در نقش‌آفرینی خود واقعا خیره‌کننده ظاهر شده‌اند.

سریال داستان جنایی آمریکایی: مردم در برابر سیمپسون

American Crime Story: The People V. O.J. Simpson (2016)

American Crime Story: The People V. O.J. Simpson (2016)

سریال داستان جنایی آمریکایی: مردم در برابر سیمپسون (American Crime Story: The People V. O.J. Simpson) داستان ستاره مشهور فوتبال آمریکایی یعنی او جی سیمپسون را دنبال می‌کند که به قتل همسر سابقش و فرد دیگری متهم شده است. این سریال به تمام جنبه‌های پرونده، از ارتباط خانواده کارداشیان با سیمپسون تا تعقیب و گریز در بزرگراه و دادگاه آن می‌پردازد. پرونده او جی همچنان یکی از مشهورترین دادگاه‌های تاریخ مدرن باقی مانده است. سریال به هنگام پخش خود مورد تحسین قرار گرفت و 9 جایزه امی بدست آورد.

سریال این یک گناه است

It's A Sin (2021)

It’s A Sin (2021)

سریال این یک گناه است (It’s A Sin) محصول سال 2021 میلادی بر محوریت شخصیت‌های خیالی است و داستان‌های واقعی از بحران ایدز را بازگو می‌کند. اتفاقات سریال در دهه هشتاد میلادی در انگلیس رخ می‌دهد و داستان دوستی گروهی از پنج مرد را دنبال می‌کند که متوجه یک بیماری مرموز و خطرناک می‌شوند. سریال به خوبی توانسته تا به موضوع ایدز بپردازد و تابوشکنی کرده است.

سریال چرنوبیل

Chernobyl (2019)

Chernobyl (2019)

سریال چرنوبیل (Chernobyl) در سال 2019 میلادی از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد و به جزییات فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال 1986 میلادی پرداخت. این سریال به خود این فاجعه، پیامدهای مخرب آن و همچنین تلاش‌های قهرمانان برای کاهش صدمات و نجات باقی دنیا را به نمایش می‌گذارد. از جمله بازیگرانی که در این سریال حضور دارند می‌توان به استلن اسکورشگارد (Stellan Skarsgård)، جارد هریس (Jared Harris) و جسی باکلی (Jessie Buckley) اشاره کرد. سریال «چرنوبیل» به خوبی سلسله اتفاقات را مورد بررسی قرار می‌دهد و دیدگاه‌های مختلف افراد کمتر شناخته شده را بررسی می‌کند که شامل آتش‌نشان‌ها، معدنچی‌ها و داوطلبان است.

سریال دوپسیک

Dopesick (2021)

Dopesick (2021)

سریال دوپسیک (Dopesick) داستان واقعی بحران اوپیوئید در آمریکا را به تصویر می‌کشد و نقش شرکت Purdue Pharma در اعتیاد فزاینده به آکسی‌کانتین را نشان می‌دهد. سریال «دوپسیک» چندین خط داستانی را دنبال می‌کند که تحت تاثیر اپیدمی اوپیوئید قرار گرفته‌اند. در این سریال مایکل کیتون (Michael Keaton) نقش دکتر شهری کوچک را بازی می‌کند که با مامورهای دولتی همکاری می‌کند تا پرونده‌ای علیه این شرکت داروسازی ایجاد کنند. سریال «دوپسیک» اثری برجسته و متفکرانه به شمار می‌رود که به بررسی حرص و طعم شرکت‌ها در بحران اوپیوئید می‌پردازد.

سریال پیشنهاد

The Offer (2022)

The Offer (2022)

سریال پیشنهاد (The Offer) محصول سال 2022 میلادی است که از سرویس آنلاین پارامونت پلاس پخش می‌شود. این سریال داستان تولید دشوار و سخت فیلم برجسته و شاهکار پدرخوانده (The Godfather) توسط فرانسیس فورد کوپولا (Francis Ford Coppola) را به نمایش در می‌آورد که همزمان با پنجاهمین سالگرد اکران این فیلم است. این سریال داستان‌ها و حقایقی از پشت صحنه فیلم «پدرخوانده» را نشان می‌دهد و با نقش‌آفرینی مایلز تلر (Miles Teller) در نقش تهیه‌کننده فیلم یعنی آلبرت اس رودی (Albert S. Ruddy) است.

سریال دختری از پلینویل

The Girl From Plainville (2022)

The Girl From Plainville (2022)

سریال دختری از پلینویل (The Girl From Plainville) سریالی درام از سرویس آنلاین هولو به شمار می‌رود که داستانی عجیب و جالب‌توجه را به تصویر می‌کشد. این سریال داستان نوجوانی به نام میشل کارتر را روایت می‌کند که با ارسال پیامک به دوست خود به نام کنراد روی که در فاصله‌ای دور زندگی می‌کرده، او را به خودکشی تشویق می‌کند و همین باعث می‌شود تا او در دادگاه به قتل غیرعمد محکوم شود. ال فانینگ (Elle Fanning) نقش این دختر 17 ساله را بازی می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان