بهترین قلعه‌های سوئیس

بی‌طرفی سوئیس در جنگ‌های مختلف سبب شده است تا قلعه‌های تاریخی این کشور از آسیب‌های مختلف در امان بمانند. قلعه‌های سوئیس از جمله برجسته‌ترین جاهای دیدنی این کشور به شمار می‌روند که تماشایی و بسیار زیبا هستند. در ادامه قرار است به معرفی بهترین قلعه‌های سوئیس بپردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین قلعه‌های سوئیس

بی‌طرفی سوئیس در جنگ‌های مختلف سبب شده است تا قلعه‌های تاریخی این کشور از آسیب‌های مختلف در امان بمانند. قلعه‌های سوئیس از جمله برجسته‌ترین جاهای دیدنی این کشور به شمار می‌روند که تماشایی و بسیار زیبا هستند. در ادامه قرار است به معرفی بهترین قلعه‌های سوئیس بپردازیم. همراه با ما باشید.

10. قلعه اسپیز

Spiez Castle

Spiez Castle

قلعه اسپیز (Spiez Castle) یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های سوئیس است که در سال 933 میلادی ساخته شده بود. این قلعه زمانی ساخته شده که بخش اعظمی از غرب سوئیس امروزی تحت حکومت ایتالیایی‌ها قرار داشته است. در قرن‌های بعد نیز توسعه و مرمت قلعه ادامه داشته است و از همین رو ترکیب‌های مختلفی از معماری در آن به چشم می‌خورد. بخش جنوبی قلعه در قرن هیجدهم میلادی و به سبک باروک ایجاد شده است.

9. قلعه دی مونتبلو

Castello di Montebello

Castello di Montebello

قلعه دی مونتبلو (Castello di Montebello) در بالای تپه‌های بلینزونا در بخش تیچینو سوئیس قرار دارد و یکی از سه قلعه‌ای است که زمانی از این شهر باستانی محافظت می‌کردند. قلعه در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده و در قرن پانزدهم نیز توسعه پیدا کرده بود. قلعه در اوایل قرن بیستم نیز مورد بازسازی قرار گرفت و به شکل امروزی درآمد. امروزه موزه مدنی (Civic Museum) در داخل قلعه دایر است.

8. قلعه وفلنز

Vufflens Castle

Vufflens Castle

قلعه وفلنز (Vufflens Castle) هم نام روستایی در همان نزدیکی است و در قرن پانزدهم میلادی ساخته شد. این قلعه بیشتر برای برج مرکزی بزرگ خود شهر دارد و یکی از بهترین نمونه‌های قلعه‌های واد به شمار می‌رود که در اواخر قرون وسطی ساخته شده‌اند. با اینکه ساختمان آجری با میدان بزرگ آن مالکی خصوصی دارد و به روی عموم باز نیست اما همچنان می‌توان در پیرامون قلعه گردش کرد و از مناظر زیبا و تماشایی آن لذت برد. با پیمایش فاصله کوتاهی از قلعه می‌توان به دریاچه «ژنو» رسید و از مناظر دریاچه نیز استفاده کرد.

7. قلعه راپرسویل

Rapperswil Castle

Rapperswil Castle

قلعه راپرسویل (Rapperswil Castle) از سه سمت توسط دریاچه زوریخ (Lake Zurich) احاطه شده است. این قلعه متعلق به شهر قدیمی راپرسویل است که در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده بود و نقش مهمی در کنترل عبور و مرور قایق‌ها داشته است. در گذر سال‌ها از اهمیت قلعه کاسته شد تا اینکه در سال 1870 میلادی فردی لهستانی به نام کنت ولادیسلاو بروئل پلاتر آن را مرمت و موزه ملی لهستان را در آن افتتاح کرد.

6. قلعه کستلگرانده

Spiez Castle

Spiez Castle

قلعه کستلگرانده (Castelgrande) قدیمی‌ترین قلعه در میان سه قلعه‌ای است که مشرف به شهر بلینزونا قرار دارند. این قلعه در مکانی ساخته شده است که برای اولین بار در قرن چهارم میلادی استحکاماتی در آن بنا شده بود. این قلعه قرون وسطایی بر بالای تپه‌ای در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و بسیار تماشایی و خیره‌کننده به نظر می‌رسد. علاوه بر پله‌ها، می‌توان با یک آسانسور به راحتی وارد قلعه شد. رستورانی در این قلعه دایر است که بسیار جذاب و جالب‌توجه به شمار می‌رود.

5. قلعه توربیلون

Tourbillon Castle

Tourbillon Castle

قلعه توربیلون (Tourbillon Castle) در بالای کوهی شیبدار مشرف به شهر «سیون» قرار گرفته است. قدمت ویرانه‌های قلعه توربیلون به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد. این قلعه به عنوان پناهگاهی برای مقاوت اسقف سیون بوده است و در سال 1788 میلادی دچار آتش‌سوزی شد. برای بازدید از این ویرانه‌های باقی مانده قلعه باید از شیبی تند بالا رفت اما در صورتی که این پیاده‌روی دشوار را پشت سر بگذارید، شاهد مناظری تماشایی و خارق‌العاده خواهید بود.

4. قلعه ایگل

Aigle Castle

Aigle Castle

قلعه ایگل (Aigle Castle) در میان تاکستان‌هایی در نزدیکی ساحل جنوب شرقی دریاچه «ژنو» قرار دارد که توسط شوالیه‌های ایگل در اواخر قرن پانزدهم میلادی ساخته شده بود. در دهه هفتاد میلادی، شهرداری شهر ایگل، قلعه را بازسازی کرد و آن را به عنوان موزه انگور و تاکستان افتتاح کرد. با بازدید از این موزه این فرصت را خواهید داشت تا از آثاری هنری از قرن شانزدهم و هفدهم میلادی دیدن کنید.

3. قلعه اوبرهوفن

Oberhofen Castle

Oberhofen Castle

قلعه اوبرهوفن (Oberhofen Castle) در کنار آب‌های دریاچه تون (Lake Thun) در بخش برن سوئیس قرار دارد و بسیار جذاب و تماشایی است که به داستان‌ها و افسانه‌ها شباهت دارد. ساخت این قلعه در قرن سیزدهم میلادی شروع شده بود و تا چندین قرن ادامه داشته است. امروزه اتاق‌ها و باغ‌های قلعه به خوبی بازسازی شدند و از آن‌ها به عنوان یک موزه زنده استفاده می‌شود.

2. قلعه تراسپ

Tarasp Castle

Tarasp Castle

قلعه تراسپ (Tarasp Castle) بر بالای تپه‌ای مشرف به دهکده‌ای کوچک به همین نام قرار دارد. این قلعه در قسمت شرقی سوئیس و در نزدیکی مرز با اتریش و ایتالیا قرار گرفته است. بخش‌هایی از قلعه در قرن یازدهم میلادی ساخته شدند که در آن زمان این منطقه تحت حکومت اتریش قرار داشته است. امروزه این قلعه تحت مالکیت خصوصی قرار دارد اما همچنان می‌توان از زیبایی‌ها و مناظر خیره‌کننده آن لذت برد. پیرامون قلعه نیز مناظری زیبا از دریاچه‌ها و کوهستان‌های آلپ قرار دارد که هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد.

1. قلعه شیلون

Chateau de Chillon

Chateau de Chillon

قلعه شیلون (Chateau de Chillon) پربازدیدترین بنای تاریخی در سوئیس شناخته می‌شود و در بالای صخره‌ای در کنار دریاچه «ژنو» قرار دارد. از قرن دوازدهم تا شانزدهم میلادی، کنت‌های ساووی با استفاده از این قلعه ترافیک قایق‌های روی دریاچه را کنترل می‌کردند. با دیوارهای بیرونی و برج‎های متعددش، قلعه شیلون همانند افسانه‌ها به نظر می‌رسد. در برهه‌ای زمانی نیز از این قلعه به عنوان زندان استفاده شده است. قلعه «شیلون» امروزه محبوب‌ترین قلعه سوئیس است که بازدید از آن بسیار به‌یادماندنی خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان