بهترین جزایر اسپانیا

اسپانیا برخی از زیباترین جزایر در اروپا را دارد و هر کدام از آن‌ها نیز دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. مشهورترین جزایر اسپانیا نیز بین جزایر بالئاری (Balearic Islands) و جزایر قناری (Canary Islands) تقسیم شده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین جزایر اسپانیا می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین جزایر اسپانیا

اسپانیا برخی از زیباترین جزایر در اروپا را دارد و هر کدام از آن‌ها نیز دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. مشهورترین جزایر اسپانیا نیز بین جزایر بالئاری (Balearic Islands) و جزایر قناری (Canary Islands) تقسیم شده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین جزایر اسپانیا می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. جزیره لاگومرا

La Gomera

La Gomera

جزیره لاگومرا (La Gomera) یکی از جزیره‌های کوچک جزایر «قناری» محسوب می‌شود و در آنجا بود که کریستوف کلمبوس سفر اکتشافی خودش را شروع کرده بود. از «تنریفه» می‌توان با کشتی به این جزیره آمد و تعطیلات را در آن سپری کرد. آب‌وهوای جزیره بسیار مطبوع است و طیف گسترده‌ای از گیاهان و مناطق جنگلی را می‌توان در آن مشاهده کرد. در میان صخره‌های پوشیده از جنگل جزیره نیز آبشارهایی زیبا قرار گرفته‌اند. جزیره زیاد توسعه پیدا نکرده و خلوت است و گردشگران زیادی در آن دیده نمی‌شوند.

9. جزیره مینورکا

Minorca

Minorca

جزیره مینورکا (Minorca) توسعه کمتری داشته است و مکانی ایدئال برای گذراندن تعطیلات در کنار ساحل به دور از جمعیت به شمار می‌رود. نسبت به دیگر جزایر اسپانیا،‌ سواحل بیشتری در این جزیره وجود دارند و می‌توان اوقات خوشی را در آنجا سپری کرد. علاوه بر مناظر زیبا و تماشایی جزیره، می‌توان از بناهای ماقبل تاریخی آن که قدمت آن‌ها به 1300 پیش از میلاد باز می‌گردند نیز دیدن کرد.

8. جزیره فرمنترا

Formentera

Formentera

جزیره فرمنترا (Formentera) جزیره‌ای کوچک در جنوب «ایبیزا» است و مقصدی شناخته شده و برجسته در میان علاقه‌مندان به آفتاب‌گرفتن در کنار ساحل است. با قایق می‌توان از «ایبیزا» به این جزیره رسید. از ماه ژوئیه تا اوت، اوج شلوغی جزیره «فرمنترا» به شمار می‌رود و گردشگران بسیار زیادی به آنجا سفر می‌کنند. در این جزیره، صخره‌ای تماشایی و خیره‌کننده وجود دارد که در بالای آن فانوسی دریایی قرار گرفته و منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است.

7. جزیره فورته‌ونتورا

Fuerteventura

Fuerteventura

جزیره فورته‌ونتورا (Fuerteventura) بیشتر برای بادهای شدید خود شهرت دارد و از همین جهت، مکانی ایدئال برای موج‌سواری و کایت‌سرفینگ به شمار می‌رود. بخش‌هایی از جزیره برای گذراندن تعطیلات ساحلی بسیار توسعه پیدا کرده‌اند و برخی از سواحل نیز دست‌نخورده باقی مانده‌اند. در این جزیره بیش از 150 جزیره وجود دارد و شهر «کورالخو» در دماغه شمالی جزیره نیز بهترین سواحل را دارد.

6. جزیره لانزاروته

Lanzarote

Lanzarote

جزیره لانزاروته (Lanzarote) منظره‌ای آتشفشانی و گسترده را در خود جای داده است که از فوران آتشفشانی در سال 1730 میلادی ایجاد شده‌اند. این بخش از جزیره به عنوان پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya National Park) شناخته می‌شود و در داخل آن امکاناتی همچون رستوران و بار نیز وجود دارد که در آن‌ها، غذاها با حرارت زیرزمینی طبخ می‌شوند. از جمله دیگر جاذبه‌های جزیره نیز می‌توان به موزه دلفین‌ها و نهنگ‌ها (Whales and Dolphins Museum) اشاره کرد.

5. جزیره لا پالما

La Palma

La Palma

جزیره لا پالما (La Palma) به عنوان جزیره «زیبا» شهرت دارد و از بین جزایر قناری از بقیه به مراکش نزدیک‌تر است. فرودگاهی بین‌المللی در جزیره وجود دارد و کشتی‌های متعددی از آن به سمت «تنریفه» حرکت می‌کنند. مناطق مختلف جزیره بسیار تماشایی هستند و مکان‌های خوبی برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی در آن به چشم می‌خورند. بزرگترین دهانه آتشفشانی در جهان در مرکز جزیره «لا پالما» قرار دارد و علاوه بر مناظر آتشفشانی خیره‌کننده، جنگل‌های بسیار خوبی در این جزیره دیده می‌شوند که اوقات خوبی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

4. جزیره گرن کاناریا

Gran Canaria

Gran Canaria

جزیره گرن کاناریا (Gran Canaria) یکی از بزرگترین شهرهای اسپانیا به شمار می‌رود و «لاس پالماس د گرن کاناریا» در قسمت شمال شرقی جزیره نیز مقصدی ایدئال و توسعه یافته برای گذراندن  تعطیلات و اوقات فراغت در کنار ساحل است. از تل‌ماسه‌های بزرگ و کوهستان‌های تماشایی تا سواحلی خیره‌کننده، جزیره «گرن کاناریا» سرشار از مناظر زیبا و جالب‌توجه است. در مرکز جزیره امکانات متعددی همچون مکانی ایدئال برای غواصی، زمین گلف،‌ آموزشگاه موج‌سواری و کوهنوردی دیده می‌شوند.

3. جزیره مایورکا

Majorca

Majorca

جزیره مایورکا (Majorca) بزرگترین جزیره اسپانیا به شمار می‎‌رود و سواحل جنوبی آن به خوبی در زمینه گردشگری توسعه یافته‌اند. بخش شمالی جزیره نیز مناظری بسیار خارق‌العاده و چشم‌نواز دارد. منطقه «آلکودیا» در کنار ساحل قرار گرفته و در آنجا تفرجگاه‌ها و هتل‌های مختلفی وجود دارند که از خانواده‌ها و مهمانان پذیرایی می‌کنند. هر ساله فستیوال جاز در ساحل شرقی جزیره برگزار می‌شود که علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. شهرهای کوهستانی کوچک و صومعه‌های پنهان در بخش شمالی کوهستان «ترامونتانا» نیز از دیگر جاذبه‌های اینجا به شمار می‌روند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

2. جزیره تنریفه

Tenerife

Tenerife

جزیره تنریفه (Tenerife) بزرگترین جزیره در میان جزایر «قناری» محسوب می‌شود و در زمینه گردشگری بسیار توسعه پیدا کرده است. سواحل جزیره مقصدی عالی و محبوب برای ساحل‌گردی به شمار می‌روند و در اطراف جزیره نیز مناطق خوبی برای غواصی وجود دارند. امکانات بسیار خوبی برای انجام تفریحات آبی مختلفی همچون موج‌سواری، پاراسیلینگ، جت اسکی و … وجود دارد که می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای گردشگران رقم بزند. علاقه‌مندان به کوه و کوهنوردی از سفر به جزیره «تنریفه» و کوهنوردی در مناطق مختلف آن لذت خواهند برد و افراد دیگر نیز می‌توانند با یک تله‌کابین به بالای بلندترین قله اسپانیا بروند.

1. جزیره ایبیزا

Ibiza

Ibiza

جزیره ایبیزا (Ibiza) بیشتر برای کلاب‌های شبانه و جشن‌های ساحلی خود شهرت دارد و گردشگران زیادی به آن جذب می‌شوند. شهر «ایبیزا» و «سن آنتونیو» محبوب‌ترین مکان‌های جزیره محسوب می‌شوند و جریان زندگی در این شهرها تا پاسی از صبح ادامه دارد. در طول روز نیز بازارهای مختلفی در شهرها برپا هستند که می‌توانید خریدهای خود را در آنجا انجام بدهید. برای بدست آوردن تجربه‌ای جالب از طبیعت‌گردی نیز می‌توانید از غار بزرگ و طبیعی «کووا دی کن مارکا» دیدن کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان