ماسک ترمیم کننده مو خانگی با ۹ معجون معجزه گر

یکی از معضلات اساسی اغلب خانم ها، آسیب دیدن موها یا در اصطلاح فز شدن موهایشان پس از رنگ کردن می باشد. در صورتی که به دنبال ماسک ترمیم کننده مو خانگی می باشید، پیشنهاد می کنیم با این مطلب از آرگا همراه شوید.

ماسک ترمیم کننده مو خانگی با 9 معجون معجزه گر

مهمترین اقدام برای برطرف نمودن موهای شکننده، موهای وز، موهای خشک و مشکلاتی از این دست، آب رسانی به موها می باشد. در نتیجه برای درمان این نوع آسیب های مو، باید راهکاری را انتخاب نمایید، که بدون عوارض و یا کمترین عوارض ممکن باشد. استفاده از ماسک ترمیم کننده مو یک روش کاملا طبیعی بدون عوارض خاص می باشد، که با گیاهان دارویی و مواد طبیعی تهیه می شود.

ماسک لطافت مو

  •  خرید انواع قهوه
  •  چکاد بام

ماسک ترمیم کننده مو طبیعی در منزل

لیستی از انواع ماسک های ترمیم کننده مو را می توانید، در این بخش مشاهده کنید. البته توصیه می کنیم، پیش از استفاده هر یک از این ماسک ها، برای یافتن علت دقیق خشکی مو و یا آسیب موهایتان به پزشک یا متخصص زیبایی مراجعه نمایید و پس از مطلع شدن از علت آن، با مشورت با پزشک یا متخصصان طب سنتی این ماسک ها را مورد استفاده قرار دهید.

ماسک روغن زیتون و بادام :

ترکیب این دو روغن، تاثیر فوق العاده ای بر بهبود خشکی مو و درمان موهای آسیب دیده دارد و باعث زیبایی و درخشندگی مو می شود. نحوه استفاده از آن به این صورت است، که ماسک را به موهایتان بمالید و مقداری ماساژ دهید، بعد سرتان را به وسیله یک حوله و یا کلاه بپوشانید و بعد از گذشت 30 دقیقه، موهایتان را با شامپو شستشو دهید.

ماسک روغن زیتون برای مو

ماسک تخم مرغ:

یکی از انواع ماسک ترمیم کننده مو ، ماسک تخم مرغ می باشد. استفاده از این ماسک باعث تغذیه مو با پروتئین می شود و همچنین به بهبود موهای خشک و وز ناشی از حرارت وسایل حالت دهنده و رنگ های شیمیایی کمک می کند. نحوه تهیه این ماسک به این صورت است، که به هنگام استحمام یک عدد تخم مرغ را با مقداری شامپو(به میزان دو بار شستشو) ترکیب نمایید و پس از مالیدن این ماسک به موهایتان و ماساژ دادن، پس از گذشت 15 دقیقه، سرتان را بشویید.

ماسک تخم مرغ برای مو

ماسک روغن زیتون و سرکه سیب :

استفاده از این ماسک به دلیل خواص روغن زیتون و سرکه سیب در رشد و ترمیم مو می تواند، بسیار اثر بخش باشد و نحوه استفاده از آن به این صورت است، که 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 1 قاشق چای خوری سرکه سیب و 3 عدد تخم مرغ را ترکیب نمایید و ماسک روغن زیتون بدست آمده را به موهایتان بمالید و با یک کلاه مخصوص رنگ، سرتان را بپوشانید و پس از گذشت نیم ساعت، موهایتان را به آرامی بشویید.

ماسک آب رسان و مرطوب کننده برای مو

ماسک توت فرنگی و روغن زیتون:

این ماسک به دلیل اسیدالاگیک موجود در توت فرنگی، از ریزش مو و نازک شدن مو جلوگیری می کند و در نتیجه سبب ترمیم و تقویت مو می گردد. برای تهیه این ماسک باید روغن زیتون(به میزان 2 قاشق غذاخوری) با چند عدد توت فرنگی و همچنین زرده تخم مرغ به طور کامل مخلوط نمایید و ماسک تهیه شده را به موهایتان بمالید و پس از یک ساعت سرتان را شستشو دهید.

ماسک روغن زیتون و توت فرنگی برای مو

ماسک موز و عسل:

استفاده از ترکیب موز و عسل به دلیل داشتن انواع چربی ها، ویتامین ها، پتاسیم و کربوهیدرات برای درمان موهای آسیب دیده و خشکی مو ناشی از دکلره، اتو مو و سشوار می تواند بسیار موثر باشد. برای استفاده از این ماسک باید یک عدد موز رسیده را له کنید و با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و آن را مورد استفاده قرار دهید. بعد از گذشت 30 دقیقه موهایتان را به آرامی با آب ولرم بشویید.

ماسک موز و عسل

ماسک شیر و عسل:

این ماسک نیز یک ترکیب موثر دیگر برای درمان موهای خشک و آسیب دیده می باشد. برای تهیه این ماسک باید 2 فنجان شیر را با عسل به میزان 2 قاشق چای خوری مخلوط نمایید. سپس موهایتان را به طور کامل خیس کنید، بعد این ماسک را به موهایتان بمالید و پس از گذشت 15 دقیقه، موهایتان را شستشو دهید.

ماسک شیر و عسل مو

ماسک کره:

استفاده از این ماسک برای تغذیه و ترمیم موهای خشک اثر بخش می باشد و نحوه استفاده از آن بسیار ساده است. برای این کار به میزان حجم مو هایتان کره بردارید و آن را در فضای اتاق بگذارید، پس از باز شدن کره، آن را به موهایتان بمالید و سرتان را با استفاده از یک کلاه بپوشانید و پس از گذشت 30 دقیقه موهایتان را با شامپو و آب ولرم به آهستگی بشویید.

ماسک روغن زیتون و آووکادو :

روغن زیتون یک منبع غنی از اسید های چرب امگا3 می باشد، این اسید های چرب نقش مهمی در رشد، استحکام و درخشندگی موها دارند، همچنین روغن زیتون به دلیل آنتی اکسیدان های موجود به منظور مقابله با رادیکال های آزاد که منجر به آسیب موها می شوند، مفید است.

همچنین پروتئین ها و اسید های آمینه موجود در آووکادو موجب تحریک رویش مو می شوند، آووکادو می تواند رطوبت لازم برای موهای خشک را نیز تامین کرده و موجب نرم شدن و رفع خشکی پوست سر شود، از این رو استفاده از ترکیب روغن زیتون و آووکادو برای موهای آسیب دیده بسیار موثر است.

ماسک ترمیم کننده موها

حال برای تهیه این ماسک ترمیم کننده مو می توانید از یک عدد آووکادو رسیده و دو قاشق غذا خوری روغن زیتون استفاده کنید، به منظور آبرسانی بیشتر می توانید به آن 2 قاشق غذا خوری عسل بیفزایید.

اکنون مواد را درون مخلوط کن بریزید و سپس موهای تمیز و نمناک را به دسته های کوچک تقسیم و ماسک را روی آن بگذارید، سپس موهایتان را با کلاه حمام پوشانده و حدود 30 تا 60 دقیقه صبر کنید، در نهایت موها را با شامپو شست و شو داده و از نرم کننده نیز استفاده کنید.

ماسک نارگیل و عسل :

استفاده از این ماسک برای کسانی که دارای موهایی با ضخامت نازک و متوسط هستند، مناسب است، روغن نارگیل برای حفاظت از پروتئین های طبیعی مو موثر است به ویژه برای افرادی که فولیکول موهای آنها از پروتئین کمتری برخوردارند.

ویتامین E موجود در روغن نارگیل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و اسید لوریک موجود در این روغن موجب نفوذ خاصیت نرم کنندگی عسل به عمق ساقه موها می شود.

به منظور تهیه این ماسک لازم است 2 تا 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید، سپس موهایتان که تمیز و نمناک است را به دسته های کوچک تقسیم کرده و این ماسک را روی آنها بمالید و با کلاه حمام بپوشانید، حدود 30 تا 60 دقیقه صبر کنید و بعد از شامپو زدن، موهایتان را شست و شو دهید و از نرم کننده استفاده کنید.

ماسکهای ترمیم کننده مو

لازم به ذکر است، که علاوه بر استفاده از ماسک ترمیم کننده مو برای درمان موهای آسیب دیده، انجام برخی کارها نظیر استفاده از سشوارهای حالت دهنده مو، اتو مو، رنگ های شیمیایی و دکلره، اسپری و شامپوهای حاوی الکل، مواد صاف کننده و استحمام با آب داغ را به حداقل ممکن برسانید. همچنین برای تغذیه مو و جبران فقدان پروتئین، آهن، اسید فولیک، ویتامین B7 و بیوتین باید مواد خوراکی همچون سبزیجات تازه، جوانه حبوبات و غلات(ماش، عدس، جو و گندم)، گوشت قرمز، تخم مرغ، انواع حبوبات، میوه(انبه و موز)، سالاد با چاشنی روغن زیتون و یا روغن کنجد، مغز آجیل(بادام و گردو) و میوه های خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مصرف غذاهای فست فودی مضر پرهیز نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان