چطور از خراب شدن ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم؟

اگر ماشین لباسشویی شما خراب شده است، دکتر تعمیر بهترین و متخصص‌ترین متخصص را همین امروز به محل موردنظرتان اعزام می‌کند.

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

از زمانی که ماشین لباسشویی جزئی از زندگی ما شده، شستن لباس‌ها بدون این دستگاه پرکاربرد، یکی از تصورات سخت و طاقت فرساست. اینکه شما حجم زیادی از لباس‌ها را چندین بار در هفته با دست بشویید، نه تنها کار خسته کننده‌ای را محول شده‌اید، بلکه عواقب بیماری‌‌هایی مثل آرتروز، دردهای مفصلی  را هم به دنبال خواهید داشت. اما نگهداری از لباسشویی همچون دیگر اعضای خانواده‌ی شما نیاز به دقت و توجه دارد.

با توجه به تورم روز افزون و قیمت بالای لباسشویی، توجه به اصول استفاده‌ی صحیح از آن بسیار حائز اهمیت است. بعد از نصب و راه اندازی صحیح دستگاه که باید توسط فرد با تجربه و متخصصی انجام گیرد، نوبت به طرز استفاده از آن می‌رسد. برای استفاده‌ی درست باید معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی یا هر برندی که شما دارید را به خوبی یاد بگیرید. بدانید که هر برنامه چه کاربردی دارد و برای شستشوی چه نوع لباس‌هایی بهتر است.

خراب شدن ماشین لباسشویی بعد از چند سال؟

عمر یک ماشین لباسشویی با توجه به برند و کیفیت طراحی و ساخت آن، می‌تواند 10 تا 20 سال باشد. حال اینکه آیا دستگاه در طول عمر مفید خود دچار خرابی می‌شود؟ یا خیر. به چندین عامل بستگی دارد.

اولین عمل نصب صحیح دستگاه است. اگر ماشین لباسشویی به طور اصولی نصب نشه، مشکلاتی مثل لرزش، عدم تخلیه آب را خواهید داشت. لرزش دستگاه از همان ابتدا روی قطعات داخلی تاثیر بدی می‌گذارد که هزینه‌های سنگینی را در پی خواهد داشت. تراز قرار گرفتن لباسشویی، طول استاندارد شلنگ تخلیه و باز کردن پیچ‌های ترنسلیت که تنها برای حمل و نقل دستگاه تعبیه شده‌اند؛ از مهم‌ترین نکاتی بوده که حتما باید رعایت شود.

اصلی‌ترین دلیل خرابی زودهنگام ماشین لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین عوامل خرابی ماشین لباسشویی استفاده‌ی نادرست توسط مصرف کننده می‌باشد؛ روشن کردن به طور پیوسته و بدون اینکه فرصتی برای استراحت و نفس کشیدن به آن داده شود، شستشوی پتوهای دو نفره، روفرشی و اقلام سنگین در ماشین لباسشویی‌های درب از جلو، عدم جرمگیری و نظافت فیلتر پمپ تخلیه و پر کردن درام بیش از ظرفیت مشخص، نکات ساده‌ای هستن که اگر مکرر انجام شود، لباسشویی شما خیلی زودتر از آنچه که تصور کنید خراب می‌شود.

عامل دیگر، گذر زمان و پیر شدن دستگاه شماست. در طی عمر لباسشویی، قطعات مصرفی آن نیازمند تعویض هستند. به عنوان مثال کمک‌های ماشین لباسشویی که درام را در کابین شناور نگه داشته و از لرزش و حرکت دستگاه جلوگیری می‌کند، بعد از چند سال، نیاز به تعویض دارد. که آن هم بسته به نوع مصرف شما و برند و کیفیت ساخت دستگاه، ممکن است از 3 تا 10 سال نیاز به تعویض نداشته باشد.

توصیه دکتر تعمیر به شما: اگر انتظار معجزه دارید که لرزش ماشین لباسشویی شما با گذر زمان حل خواهد شد، اشتباه نکنید. شما با تعویق انداختن تعمیر لباسشویی، خرج و مشکلات دستگاه را چندین برابر می‌کنید. اگر در یک لرزشِ کم، تنها لازم باشد یک قطعه تعمیر یا تعویض شود، برای رفع لرزش‌های شدیدی که در اثر نادیده گرفتن شما و پشت گوش انداختن زمان تعمیر ایجاد شده، چندین برابر باید هزینه کنید و قطعات بیشتری نیاز به تعویض خواهد داشت. پس به محض کوچیک‌ترین مشکل در دستگاه با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در رشت، تهران، کرج، اسلامشهر و... تماس بگیرید با یک مشاوره‌ی رایگان از تیم تعمیراتی، بهترین تصمیم را برای حل مشکل خود اخذ کنید.

سرویس دوره‌ای دشمن خرابی ماشین لباسشویی!

اگر مرتبآً دستگاه خود را جرمگیری نکنید، فیلتر پمپ آن را تمیز نکنید، همین دو امر ساده باعث خرابی زودهنگام دستگاه خواهد شد. شما با علم بر اینکه جرمگیری مرتب دستگاه چه تاثیر فوق العاده‌ای در طول عمر آن دارد، نباید از آن غافل شوید. علاوه بر این‌ها حتما به نکات زیر هم دقت کنید:

  • خارج کردن فیلتر پمپ تخلیه.
  • باز گذاشتن درب لباسشویی بعد از اتمام کار برای خروج کاملِ رطوبت
  • پاک کردن لاستیک درب با یک پارچه‌ی نرم.
  • واکنش به موقع در صورت مشاهده‌ی یک خرابی یا سر و صدای عجیب از دستگاه و تماس با نمایندگی تعمیرات

 تا به اینجا از خرابی ماشین لباسشویی گفتیم اما اگر خراب شد چه باید کرد؟ نگرانی مصرف کنندگان در این زمان کاملا طبیعی بوده و علاوه بر آنکه کارشان لنگ می‌ماند، دغدغه‌ی یافتن تعمیرکار خوب را هم باید به دوش بکشند. این مقاله برای شما نوشته شده تا بتوانید در زمان خرابی ماشین لباسشویی، بهترین تصمیم را بگیرید.

اولین قدم برای تعمیر ماشین لباسشویی، بستگی به ایرادی دارد که ایجاد شده است. اینکه دستگاه شما ارور می‌دهد یا از زیر آن آب دچار نستی آب شده، یا سر و صدای زیادی دارد و حرکت می‌کند، برای حل تمام این موارد که گفته شد، باید قبل از هر اقدامی، با یک متخصص مشورت کنید تا اگر امکان حل مشکل باشد، از طریق تلفن رفع شود و یا برای عیب یابی حضوری تکنسین متخصص برند دستگاه‌تان به منزل شما اعزام شود.

تعمیر ماشین لباسشویی توسط خودتان

برخی از مشکلات را خودتان، بدون نیاز به تعمیرکار حل خواهید کرد. چه مشکلی؟ چگونه؟

ماشین لباسشویی ارور میدهد

نمایش کد خطا می‌تواند سطحی یا پیچیده باشد. احتمال حل شدن آن با یک ریست ساده وجود دارد. در غیر اینصورت یعنی یک مشکل کاملا جدی در دستگاه ایجاد شده است که برای عیب یابی باید بررسی شود. به عنوان مثال ارور E24 ماشین ظرفشویی بوش به دلیل مشکلات تخلیه ایجاد می‌شود. اینکه این ارور به انسداد شلنگ تخلیه اشاره دارد یا خرابی پمپ تخلیه، باید توسط تکنسین بررسی شود.

ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌کند

تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

تخلیه نکردن ماشین لباسشویی می‌تونه از یک اتفاق خیلی ساده مثل پیچ و تاب خوردن شلنگ تخلیه ایجاد شده باشه تا خرابی پمپ تخلیه یا برد الکترونیک. اینکه شما چگونه می‌توانید این مشکل را رفع و لباسشویی خود را تعمیر کنید، بستگی به علت تخلیه نکردن دارد. در ابتدا به شلنگ تخلیه نگاه کنید تا پیچ نخورده باشد و سپس چک کنید که داخل شلنگ چیزی گیر نکرده باشد تا مانع خروج آب شود.

فیلتر پمپ تخلیه را باز و تمیز کنید. بعد از آن باید پمپ تخلیه بررسی شود. اگر دانش فنی ندارید، حتما از تعمیرکار کمک بگیرید.

ماشین لباسشویی مایع یا پودر شوینده را به داخل نمی‌کشد

تعمیر جاپودری ماشین لباسشویی

اگر پودر حل نمی‌شود. دلایل آن به موارد زیر مربوط می‌شود:

  • جا پودر کثیف و مسدود شده
  • مواد شوینده‌ی نامرغوب
  • اضافه کردن پودر بعد از آبگیری دستگاه
  • ریختن پودر در مخزن اشتباه
  • خرابی شیربرقی
  • سختی بالای آب

مسلما برخی از این موارد به خودتان مربوط می‌شود. مثل: ریختن پودر در جای اشتباه یا به کار بردن شوینده‌های بی کیفیت. مورد بعدی انسداد یا کثیفی جاپودری است که شما از عهده‌ی آن هم برمیایید. کافیه جاپودری را خارج کنید و به سوراخ‌های بالای دستگاه توجه کنید. همان سوراخ‌هایی که آب از آنجا به داخل جا پودری پاشیده می‌شود. ممکن است در گذر زمان این سوراخ‌ها مسدود شده باشند که باکمک سیم مفتول یا اجسام مشابه می‌توانید آن‌ها را باز کنید.

اگر مشکل ماشین لباسشویی جدی باشد چه باید کرد؟

با توجه به برند دستگاه خود با نزدیک‌ترین نمایندگی ماشین لباسشویی 021-47639 تماس گرفته و درخواست خودتان را برای تعمیرات ثبت کنید. دکتر تعمیر نمایندگی تمامی برندهای ماشین لباسشویی را داشته و تعمیرات تخصصی را فوری و تضمینی در منزل شما انجام می‌دهد.

منبع: https://doctor-tamir.com/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان