کاهش تب در خانه با روش های طبیعی

تب به منظور واکنش بدن در مقابل میکروب ها می باشد که با روش های خانگی به منظور کاهش تب می توانید این مشکل ناراحت کننده را بر طرف کنید.

کاهش تب در خانه با روش های طبیعی

تب یک مشکل ناراحت کننده و دردناک می باشد که در حقیقت تب بالا به ویژه برای کودکان بسیار خطرناک است و حتی منجر به تشنج نیز می شود اما نگران نباشید زیرا شما می توانید با روش های خانگی که در ادامه مطلب جهت کاهش تب آشنا شوید.

درمان خانگی پایین آوردن تب

کاهش تب با روش های خانگی

برخی روش های خانگی وجود دارند که به پایین آوردن تب بسیار کمک می کند هرچند بهتر است با یک متخصص مشورت کنید، در ادامه با این روش های خانگی آشنا خواهید شد :

 آب

یکی از روش های پایین آوردن تب حمام کردن می باشد زیرا باعث شل شدن عضلات می شود و تسکین دهنده می باشد و یا اینکه می توانید دست ها، پاها و صورت تان را با آب ولرم بشویید استفاده از این روش به منظور درمان تب های نرمال گزینه مناسبی است.

  •  چکاد بام
  •  بلیط کیش

چای مریم گلی

روش دیگری که به پایین آوردن تب کمک می کند استفاده از چای گل مریم می باشد بنابراین یک فنجان را پر از آب جوش کنید و به آن چند برگ گل مریم اضافه کنید سپس روی آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه بماند، اضافه کردن عسل، قند یا استویا و همچنین چند قاشق غذاخوری آب لیمو توصیه می شود.
استفاده از چای گل مریمی به منظور درمان تب

چای کشمش

یک فنجان کشمش را به هفت فنجان آب گرم اضافه کنید زمانی که کشمش های کاملا نرم شدند آن ها را له کنید و به خوبی با هم ترکیب شوند سپس کشمش های له شده داخل آب را از صافی عبور دهید نوشیدن نصف فنجان از این مایع یک دست در طول روز توصیه می شود.

چای پونه کوهی

چای پونه کوهی به پایین آوردن تب کمک می کند بنابراین یک قاشق غذا خوری پونه کوهی و یک قاشق غذا خوری مرزنگوش با آب با هم ترکیب کنید سپس به مدت چهار تا پنج دقیقه اجازه دهید دم بکشد و پس از خنک شدن به چای تان اضافه کنید این نوشیدنی روش موثری در کاهش تب می باشد.

آب سیب

یک عدد سیب را داخل یک و نیم فنجان آب بجوشانید تا سیب کاملا نرم شود سپس ترکیب به دست آمده را صاف کنید و پس از سرد شدن مقدار کمی عسل به آب سیب اضافه کنید سپس این نوشیدنی را بنوشید.

پیاز

یک عدد پیاز خام را نصف کنید سپس به وسیله یک پارچه ضخیم و گرم در زیر پاهایتان ببندید همچنین می توانید داخل جورابتان قرار دهید این روش به پایین آوردن تب کمک زیادی می کند.

سیب زمینی

یکی دیگر از روش های پایین آوردن تب استفاده از سیب زمینی می باشد بنابراین یک عدد سیب زمینی را برش دهید و داخل سرکه خیس کنید سپس هر زمان که پیشانی تان داغ شد برشی از این سیب زمینی را بر روی پیشانی قرار دهید.

روغن زیتون

 از دیگر روش های موثر در پایین آوردن تب استفاده از روغن زیتون می باشد به همین دلیل دو قاشق غذا خوری روغن زیتون را حرارت دهید سپس زمانی که روغن ولرم شد به آن دو حبه سیر اضافه کنید و این ترکیب را داخل کاسه ای بریزید و به کف پاهایتان بمالید.

استفاده از روغن زیتون به منظور کاهش تب

 آب سرد

یک حوله را داخل آب سرد خیس کنید سپس آن را بچلانید و روی گردن و پیشانی قرار دهید تا باعث پایین رفتن تب شود.

استفاده از آب سرد به منظور درمان تب بالا

چای دارچین

یکی دیگر از روش های پایین آوردن تب استفاده از چای دارچین می باشد بنابراین دو عدد هل را با کمی دارچین و دو قاشق غذا خوری پودر زنجبیل با هم ترکیبب کنید سپس اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد تا دم بکشد و به صورت گرم بنوشید.

استفاده از چای دارچین به منظور درمان تب

سیر

سیر به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و با تب مبارزه می کند بنابراین یک حبه سیر را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و بعد از زمان ده تا پانزده دقیقه که دم کشید ترکیب را صاف کنید و مایع به دست آمده را به آرامی بنوشید به منظور خلاص شدن از تب و تبخال روزی دو بار از این روش استفاده کنید.

زردچوبه

از دیگر روش های کمک کننده به پایین آوردن تب استفاده از زرد چوبه می باشد، ماده کورکومین موجود در زردچوبه دارای خاصیت ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، حال استفاده از آن عوارضی نداشته و می تواند تب را کاهش دهد.

از این رو یک و نیم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه با هم ترکیب کنید سپس به یک فنجان شیر گرم اضافه کنید و به خوبی هم بزنید این نوشیدنی را دو بار در روز مصرف کنید.

روش های خانگی به منظور کاهش تب

آب شنبلیله

شنبلیه به دلیل داشتن ترکیباتی مانند ساپونین‌ها، آلکالوئیدها و دیوسگنین به پایین آوردن تب و عفونت کمک می کند بنابراین یک قاشق غذا خوری تخم شنبلیله را داخل یک فنجان آب به مدت یک شب تا صبح خیس کنید سپس صبح ترکیب را صاف کنید و کم کم بنوشید به منظور بهتر شدن طعم این نوشیدنی می توانید کمی آب لیمو و عسل نیز به آن اضافه کنید این روش را به طور مرتب تکرار کنید.

 لیمو

از دیگر روش های پایین آوردن تب استفاده از لیمو می باشد و به دلیل آنتی هیستامین موجود در آن به درمان تب ناشی از آلرژی کمک می کند از این رو یک ونیم قاشق چای خوری آب لیمو و یک و نیم قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کند و خوب هم بزنید سپس ترکیب به دست آمده را دو تا سه بار در روز مصرف کنید.

 چوب صندل

چوب صندل به کاش التهاب و تب کمک می کند از این رو یک و نیم قاشق چای خوری پودر چوب صندل را با آب مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را به صورت یک لایه نازک بر روی پیشانی بمالید و بعد از خشک شدن آن را به طور کامل بشویید.

کاهش تب با روش های خانگی

کاهو

کاهو می تواند بدن را هیدراته کند به این صورت که با مصرف آن دمای بدن کاهش پیدا کرده و کنترل می شود، ضمن اینکه مصرف سبزیجاتی مثل کاهو منجر شده تا فرد بدون هیچ گونه اختلالی خواب بهتری داشته باشد.

برای این منظور مقداری کاهو را برش بزنید و آن را داخل یک کاسه بریزید، سپس مقداری آب جوش روی کاهو ریخته و آن را روری حرارت بگذارید

حدود 15 دقیقه صبر کنید تا این نوشیدنی دم بکشد و بعد مقداری عسل به آن افزوده و هم بزنید، اکنون می توانید این دمنوش را برای کاهش دمای بدن مصرف نمایید.

سفیده تخم مرغ

این ماده همچون ژل خنک کننده عمل می کند و می تواند به سرعت گرما را جذب نماید، حال استفاده از سفیده به مدت 30 دقیقه می تواند درجه حرارت بدن را کاهش دهد.

درمان تب

برای این منظور 2 تا 3 عدد سفیده تخم مرغ را جدا کرده و به مدت یک دقیقه هم بزنید، سپس یک دستمال ضخیم را به آن آغشته کنید و سپس دستمال را روی پاها بگذارید، بهتر است جوراب بپوشید تا سفیده بر روی پاها فیکس بماند.، بعد از خشک شدن، دوباره این کار را تکرار کنید، استفاده از این روش درمانی تا زمان کاهش تب می تواند تکرار شود.

گل آقطی

این گل موجب تعریق می شود و به کاهش دمای بدن کمک خواهد کرد، این گیاه دارویی با کاهش تولید مخاط موجب بهبود سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه خواهد شد.

حال دو قاشق چای خوری گل آقطی را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند تا دم بکشد، این ترکیب را بعد از صاف کردن به عنوان دمنوش استفاده کنید، مصرف سه بار در روز از این دمنوش به کاهش تب و درمان سرماخوردگی کمک می کند.

بستنی

بستنی یک خوراکی مورد علاقه بچه ها است که خنک بوده و قند موجود در آن برای تب می تواند مفید باشد و نیز به هیدراته شدن بدن کمک خواهد کرد.

رفع تب

علائم تب

  • درد مفاصل
  • گلو درد
  • حالت تهوع
  • افزایش ضربان قلب
  • نا آرام بودن و بیقراری
  • سرگیجه
  • سر درد
  • لرز
  • خستگی
  • سر در گمی و گیجی و منگی
  • ضعف
  • کم شدن آب بدن
  • تعرق
  • کج خلقی

پایین آوردن تب با روش های خانگی

علت های تب

  • عفونت گوش
  • آفتاب سوختگی شدید
  • عفونت استخوان
  • واکسن
  • اختلالی که موجب بروز التهاب در بدن میشود
  • سرطان
  • ویروس
  • عفونت های سینوسی
  • برخی از داروها
  • گرما زدگی

درمان تب با روش های خانگی

در این مقاله قصد داشتیم شما عزیزان را با درمان خانگی کاهش تب آشنا کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان