۱۵ پرده زیبا که دکوراسیون منزل تان را دگرگون می کنند!

پرده و لوازم پارچه ای: پرده ها لباس تن پنجره ها هستند و هرچه این لباس فاخرتر باشد پنجره های شما چهره زیباتری به خود می گیرند، البته این زیبایی فقط به پنجره ها محدود نمی شود و می توان در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما نیز تاثیر گذار باشند

پرده و لوازم پارچه ای: پرده ها لباس تن پنجره ها هستند و هرچه این لباس فاخرتر باشد پنجره های شما چهره زیباتری به خود می گیرند، البته این زیبایی فقط به پنجره ها محدود نمی شود و می توان در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما نیز تاثیر گذار باشند. در این مطلب می خواهیم با هم روش هایی را بررسی کنیم که به وسیله آن ها می توانیم ظاهر پرده های خانه را عوض کنیم، البته که در این راه از کمک ها و مشاورهای حرفه ای گروه پرده کرکره سان وی ایران نیز بهره مند می شویم پس تا انتهای این مطلب با چیدانه همراه باشید.  

در بخش اول این مطلب به ایده هایی برای تغییر چهره پرده های پارچه ای می پردازیم و بخش دوم را با طرح ایده هایی برای پرده های شید ادامه می دهیم. 

1. ست کردن رنگ پرده های پارچه ای با رنگ دیوار 

هیچ اشکالی ندارد که رنگ پرده های تان با رنگ دیوار خانه یکی باشد. اگر تا به امروز رنگ پرده های تان فرق می کرد می توانید با نصب پرده های پارچه ای که دقیقا همرنگ دیوارها هستند، چهره ان ها را عوض کنید. اصلا هم این مساله که ممکن است پردها روی دیوار خودنمایی نکنند هم نباشید، چرا که هر قدر هم که این عناصر با هم همرنگ باشند باز هم تفاوت میان آن ها مشخص است. 

2. ترکیب چند پارچه با هم برای پرده های پارچه ای در طراحی دکوراسیون داخلی 

اگر در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان قاب هایی برای قرار گیری پرده ها وجود دارد، باید حسابی خوشحال باشید چرا که می توانید از یک ایده بسیار جالب برای پرده های خانه تان استفاده کنید، شما می توانید چند پرده با پارچه ها و رنگ های مختلف تهیه کنید و آن ها را یک جا نصب کنید، البته در انتخاب نوع پارچه ها باید به فصل ها هم توجه کنید، اگر در فصل های گرم سال قرار دارید رنگ های روشن و صد البته پرده های نازک را مد نظر قرار دهید؛ اگر هم در فصل های سرد سال قرار دارید که باید پرده هایی با رنگ های کمی تیره و کمی ضخیم تر را انتخاب کنید. 

3. اجازه دهید نورها به داخل خانه بیایند

اگر تا به الان از پرده های ضخیم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هایتان استفاده کرده اید، حالا نوبت آن است که از اجازه دهید نورها بیش از پیش به دکوراسیون داخلی خانه تان وارد شوند. برای آن کار باید پرده های ضخیم را با پرده های حریر و نازک تان جا به جا کنید. وقتی این کار را انجام دادید می توانید تغییر دلنشین خانه تان را به وضوح لمس کنید. این یکی از نکته های گفته شده توسط گروه پرده کرکره سان وی ایران است. 

4. پرده هایی با دو رنگ نا متعارف برای دکوراسیون داخلی خانه 

جرات این را داشته باشید که از ترکیب دو رنگ نامتعارف در کنار هم برای پرده های تان استفاده کنید. به طور مثال در عکس بالا می توانید ببینید که دو رنگ سبز و آبی در کنار هم قرار گرفته اند و چهره ای متفاوت به پرده ها و صد البته دکوراسیون داخلی خانه بخشیده اند. همین ترکیب رنگ را هم می توانید در بقیه اجرای پارچه ای اتاق نیز به کار ببرید، مثل کوسن ها و یا حتی رو تختی ها. مهم این است که شما از ترکیب این رنگ ها حس خوبی داشته باشید. 

5. نواری از رنگ را به پرده های دکوراسیون داخلی خانه تان اضافه کنید 

بعضی وقت ها هم باید به یک نوار رنگی برای تغییر چهره پرده هایتان اطمینان کنید. شاید در وهله اول فکر کنید که این نوارها کار زیادی از دست شان بر نمی آید؛ اما وقتی که این کار را انجام دادید آن وقت متوجه می شوید که این نوارهای رنگی بسیار قدرتمند تر از ان چیزی هستند که به نظر می آید. نمونه ای از قدرت نمایی این نوارهای رنگی را در عکس بالا می توانید ببینید. 

6. طرح های راه راه برای پرده ها 

طرح های راه راه از محبوب ترین طرح ها برای پرده های خانه هستند. این طرح ها به دلیل این که نمونه ای از تضاد رنگ های روشن و تیره را به دکوراسیون داخلی خانه می آورند باعث می شوند که پرده ها به نوعی عناصر برجیته تری نمایان شوند. 

7. پرده های دکوری برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه 

در فضاهای داخلی ای که حفظ حریم چندان مهم نیست، پرده ها می توانند ماهیتی دکوری داشته باشند. یعنی می توان آن ها را در طراحی دکوراسیون داخلی فضا مورد استفاده قرار داد، اما به شکل وسیله هایی که در فضا وجود دارند نه کاربری. 

در این بخش می خواهیم به بررسی پرده های شید بپردازیم و ببینیم برای تغییر چهره این نوع پرده ها چه کاری از دستمان بر می آید. 

1. ست کردن پرده های شید با رو تختی ها و بالش ها 

به گفته کارشناسان و طراحان گروه پرده کرکره سان وی ایران، برای ایجاد هماهنگی در طراخی دکوراسیون داخلی می توانید پارچه های پرده های شیدتان را با پارچه های رو تختی و پارچه هایی که برای بالش ها استفاده می کنید را یکی در نظر بگیرید. حتی اگر نتوانستید که آن ها را یکی کنید سعی کنید پارچه هایی با یک ترکیب رنگی را انتخاب کنید، طرح ها خیلی مهم نیستند. 

2. پرده شیدهایی با رنگ های خنثی 

اگر دوست ندارید که پرده های تان خیلی به چشم بیاید می توانید برای آن ها رنگ های خنثی در نظر بگیرید. رنگ های خنثی در فضاهایی که رنگ در آن ها زیاد است خیلی به چشم نمی آید. 

3. پرده شیدهایی شبیه رومبلی ها 

خیلی از وقت ها ست کردن پارچه های رومبلی و پارچه پرده شید می تواند گره گشا باشد. وقتی این کار را انجام می دهید جو و انرژی خوبی در دکوراسیون داخلی خانه تان به وجود می آید. چرا که دو عنصر مهم و اساسی خانه یک شکل هستند و در هماهنگی کامل با هم به سر می برند. نمونه ای از این حس خوب را در عکس بالا می توانید ببینید. 

4. تکرار یک طرح در پرده های شید 

اگر از تعداد زیادی از پرده های شید در طراحی دکوراسیون داخلی فضای تان استفاده می کنید، سعی کنید همه آن ها را به صورت یکسان و یک شکل استفاده کنید. تکرار یک طرح واحد قطعا تاثیر گذار تر است و به نوعی هماهنگی جالبی را در فضا ایجاد می کند. 

5. پرده های شید، عناصری فراتر از یک پرده 

پرده های شید در واقع انعطاف پذیرترین نوع پرده ها هستند، آن ها این قابلیت را دارند که در انواع مدل ها روی دیوار نصب شوند. آن ها دیدی فراتر از یک پنجره را در اختیار شما قرار می دهند و وقتی ان ها را به مدل های مختل نصب می کنید هر بار می توانید دید متفاوتی به نسبت دفعه قبل به بیرون از خانه تان داشته باشید. 

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و به دستاوردن اطلاعات تماس این گروه می توانید به پروفایل اهالی فن گروه پرده کرکره سان وی ایران در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

منبع: houzz ؛ نویسنده: شمیم آقازاده؛ تحریریه چیدانه 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان