بهترین هتل‌های یخی

هتل‌های یخی در سال‌های اخیر به محبوبیت بیشتری در بین گردشگران دست پیدا کردند و روز به روز نیز به تعداد آن‌ها در کشورهای سردسیر افزوده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین هتل‌های یخی جهان بپردازیم.

بهترین هتل‌های یخی

هتل‌های یخی در سال‌های اخیر به محبوبیت بیشتری در بین گردشگران دست پیدا کردند و روز به روز نیز به تعداد آن‌ها در کشورهای سردسیر افزوده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین هتل‌های یخی جهان بپردازیم.

10. دهکده برفی هتل کیتیلا

Snow Village Hotel Kittila

Snow Village Hotel Kittila

دهکده برفی هتل کیتیلا (Snow Village Hotel Kittila) در بالای مدار قطب شمال قرار دارد و اتاق‌هایی دارد که با اثاثیه‌های یخی ساخته شده‌اند. برخی از تزییات اتاق‌ها نیز به صورت یخ و برف هستند. مهمانان این هتل می‌توانند از رستوران و کلاب شبانه این هتل نیز استفاده کنند. فعالیت‌ها و تفریحات مختلفی را می‌توان در اینجا تجربه کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به ماهیگیری، سورتمه‌سواری با سگ و اسنومبویل اشاره کرد.

9. اقامتگاه آلفا تومامو

Hoshino Resort Tomamu The Tower

Hoshino Resort Tomamu The Tower

اقامتگاه آلفا تومامو (Alpha Resort Tomamu) در ژاپن شامل روستای یخی مختص خود است که در آنجا، مهمانان می‌توانند در هتلی یخی اقامت کنند که شامل اتاق غذاخوری، اتاق خواب و حمام است که همگی از یخ ساخته شده‌اند. حتی غذاها در این هتل نیز در بشقاب‌های یخی سرو می‌شوند. هر شب اقامت در این هتل حدود 50 هزار ین حدود 600 دلار هزینه دارد که تقریبا دو نیم برابر اتاق‌های اقامتگاه‌های دیگر است.

8. دهکده برفی

Snow Village Canada

Snow Village Canada

دهکده برفی (Snow Village) در کانادا و در جزیره «سنت هلن» قرار دارد و فاصله آن از مرکز شهر مونترال حدود 5 کیلومتر است. هر ساله، این هتل، شهری متفاوت و خیره‌کننده از یخ و برف تولید می‌کند که با نورهای رنگارنگی، جذابیت آن دو چندان می‌شود. تمام اتاق‌های این هتل از یخ ساخته شده‌اند و تخت خواب‌ها متشکل از یخ با قابی چوبی و تشک هستند. کیسه خواب حرارتی در اتاق‌ها وجود دارد که به هنگام شب شما را گرم نگه می‌دارد.

7. دهکده اسکیمویی کاکسلاتانن

Igloo Village Kakslauttanen

Igloo Village Kakslauttanen

دهکده اسکیمویی کاکسلاتانن (Igloo Village Kakslauttanen) در بالای مدار قطب شمال در لپلند فنلاند قرار دارد و دارای خانه‌های اسکیمویی یخی و شیشه‌ای است. این دهکده همچنین دارای بزرگترین سونای دود در جهان است. در این دهکده چهار رستوران دیده می‌شود که یکی از آن‌ها غذاهای سنتی این منطقه را سرو می‌کند. رستوران‌های دیگر نیز غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای را به مهمانان ارائه می‌کنند. مهمانان در اینجا می‌توانند از انواع تفریحات برفی لذت ببرند.

6. هتل یخی بالئا

Balea Ice Hotel

Balea Ice Hotel

هتل یخی بالئا (Balea Ice Hotel) تنها هتل یخی رومانی به شمار می‌رود که در ارتفاع دو هزار متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این هتل هر ساله با طراحی تازه بازسازی می‌شود و یخ‌های مورد نیاز آن نیز از دریاچه بالئا در همان نزدیکی تامین می‌شود. تمام اتاق‌ها دارای تخت‌خواب‌هایی یخی با تشک‌های راحت هستند. تنها با استفاده از یک تله‌کابین می‌توان به این هتل دسترسی داشت و رستوران آن نیز غذاهای مختلف بین‌المللی را سرو می‌کند.

5. هتل برفی

Snow Hotel

Snow Hotel

هتل برفی (Snow Hotel) در فنلاند کاملا از یخ و برف ساخته شده است و بخشی از قلعه برفی‌ای به نام «کمی» به شمار می‌رود که بزرگترین قلعه برفی در جهان است. از سال 1996 میلادی، این مکان هر ساله با طراحی‌ای تازه بازسازی می‌شود. با وجود تغییر در جزییات قلعه، این مکان همیشه شامل کلیسا، رستوران و هتل است و دمای هوا در اینجا به حدود منفی پنج درجه می‌رسد.

4. هتل برفی کرکنس

Kirkenes Snowhotel

Kirkenes Snowhotel

هتل برفی کرکنس (Kirkenes Snowhotel) برای اولین بار در سال 2006 میلادی افتتاح شد و از آن زمان نیز میزبان مهمانان است. مهمانان این هتل تجربه‌ای شگفت‌انگیز در یکی از زیباترین مناطق نروژ را بدست می‌آورند. هتل در شهر قطبی کرکنس در نزدیکی مرز با روسیه قرار دارد و هر زمستان نیز بازسازی می‌شود و در تاریخ 20 دسامبر به روی مهمانان باز می‌گردد. در کنار هتل نیز سرویس بهداشتی و رستورانی عجیب با گرمایش کافی وجود دارند.

3. هتل یخی

Hotel de Glace

Hotel de Glace

هتل یخی (Hotel de Glace) در فاصله 5 کیلومتری شمال شهر کبک (Quebec City) کانادا قرار گرفته است که بسیار نزدیک به دامنه‌های کوهستان لورنتین است. «هتل یخی» به عنوان اولین هتل یخی در آمریکای شمالی شناخته می‌شود و از زمان افتتاح خود در سال 2001 میلادی، میزبان میلیون‌ها نفر از سراسر جهان بوده است. این هتل هر ساله در ماه ژانویه باز می‌شود و به مدت سه ماه خدمات ارائه می‌کند تا اینکه در ماه آوریل کار خود را به پایان می‌رساند. تنها حمام‌ و سرویس بهداشتی گرمایش دارند و در خارج از ساختمان قرار گرفته‌اند. کلیسای هتل نیز مکان محبوبی برای برگزاری عروسی به شمار می‌رود.

2. هتل اسکیمویی آلتا

Alta Igloo Hotel

Alta Igloo Hotel

هتل اسکیمویی آلتا (Alta Igloo Hotel) یکی دیگر از هتل‌های یخی نروژ به شمار می‌رود که به طور کامل از یخ و برف ساخته شده است و هر ساله نیز بازسازی می‌شود و به مهمانان تجربه‌ای بسیار منحصربه‌فرد در شمالی‌ترین نقطه نروژ را ارائه می‌کند. دمای اتاق‌ها به زیر صفر می‌رسد اما کیسه‌خواب‌هایی گرم وجود دارند که خوابی راحت را برای شما رقم خواهند زد. هتل همچنین دارای سونایی است که می‌تواند برای آسایش و استراحت مهمانان هتل عالی باشد.

1. هتل یخی

Icehotel

Icehotel

هتل یخی (Icehotel) سوئد در روستایی کوچک در شمال این کشور قرار دارد و اولین هتل یخی جهان به شمار می‌رود که در سال 1990 میلادی افتتاح شده بود. هتل هر ساله بازسازی می‌شود و مدت زمان فعالیت آن نیز از ماه دسامبر تا آوریل است. کل هتل از یخ‌های رودخانه یخ‌زده «تورن» ساخته می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان