چیدمان ترکیبی اتاق کار و خواب در منزل

یک پژوهشگر دارای استعداد و نبوغ فکری ذاتی است که برای پرورش و شکوفایی این هنر هوشی باید توانایی‌های بیشتری را به‌صورت اکتسابی آن هم با تلاش و کوشش فراوان به دست آورد.

چیدمان ترکیبی اتاق کار و خواب در منزل

ملیحه احمدبیگی : طراح و مبتکر طب دکوراسیون

@maliheahmadbeigi

 

تحریریه زندگی آنلاین : یک پژوهشگر دارای استعداد و نبوغ فکری ذاتی است که برای پرورش و شکوفایی این هنر هوشی باید توانایی‌های بیشتری را به‌صورت اکتسابی آن هم با تلاش و کوشش فراوان به دست آورد.

طراحی اتاق پژوهشگران پروسه خاصی را نیازمند است زیرا آنها به دلیل هوش بالا، ناخودآگاهشان فعالیت بیشتری انجام می‌دهد و جو و احساسی که از فضای اطرافشان دریافت می‌کنند مستقیماً بر جسم، روح و روانشان تأثیر بیشتر و بسزایی خواهد داشت تا جایی که اگر این تأثیرات مطلوب نباشند موجب کاهش عملکردشان در تحقیقات و پژوهش‌هایشان می‌گردد.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

ادغام اتاق کار و خواب در خانه

معمولاً اتاق کار و خواب یک پژوهشگر باهم ادغام شده است مگر آنکه از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد که بتواند یک اتاق کار، مستقل از اتاق خوابش داشته باشد... بنابراین علاوه بر طراحی حرفه‌ای و اصولی یک اتاق کار باید محل مناسبی برای استراحت نیز در نظر گرفت.

 

شرایط ویژه

اثاثیه و لوازم باید آنقدر کم حجم و کاربردی باشند که فضای کمتری را اشغال و از طرفی کارایی بیشتری را ارائه دهند و در یک کلام از اثاثیه‌های کم جا باید کمک گرفت به‌طور مثال تخت خواب او می‌تواند از مبلمان تختخواب‌شو باشد تا هر موقع که بخواهد بتواند اتاق خوابش را به اتاق کار و البته بلعکس اتاق کارش را به اتاق‌خواب تبدیل کند و یا از کمدها، میز و صندلی کار و حتی کتابخانه کم‌جا بهره ببرد زیرا هرچه اتاق خلوت‌تر به نظر بیاید ذهن و اندیشه یک پژوهشگر در آرامش بیشتری خواهد بود...

 

انباشته نسازید

تصور کنید ذهن پژوهشگر با انبوهی از سؤالات، اطلاعات، راهکارها و پاسخ‌های گوناگون مواجه است که به اندازه کافی این انباشتگی‌ها در ذهنش جای گرفته‌اند بنابراین فضای اطرافش را با اثاثیه و لوازم غیر ضروری انباشته نسازید حال بماند که ممکن است ابزار خود پژوهشگر اتاق را مملو از وسایل سازد.

 بیشتر بخوانید:

با قدرت رنگ ها در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید!

رنگ قرمز در دکوراسیون جادو می کند!

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب زن و شوهر

کیفیت+زیبایی+کارایی

به یاد داشته باشید کیفیت و نوع کم جا بودن خصوصاً طراحی این‌گونه اثاثیه و لوازم بسیار حائز اهمیت است و اگر مرغوب نباشند و از طراحی مناسب و حرفه‌ای برخوردار نباشند از دردسرهایی که برایتان ایجاد می‌کنند می‌توان 7 جلد کتاب به رشته تحریر درآورد پس با دقت و توجه بسیار آنها را انتخاب نمایید.

 

  انتخاب صحیح

درست است که اشیاء را بی‌جان توصیف می‌کنیم و لوازمان را اشیاء می‌دانیم اما هرگز نمی‌توانیم منکر تأثیرات سازنده اشیاء خوب طراحی شده و اثرات مخرب طراحی‌های بد را در اثاثیه و لوازم زندگی‌مان شویم انتخاب صحیح را می‌توان داشتن یک حس خوب و آرامشی را تعریف کرد که از دیدن و به کار گرفتن اکسسوارها و المان‌های دکوراسیون‌تان به دست می‌آورید...

 

نباتات را فراموش نکنید

از هرگونه تزئینی‌های غول‌پیکر، تیره و زنگار بپرهیزید و گزینه گیاهان گل‌دار و سبزینه را جایگزین نمایید چرا که طراوت و شادابی نباتات بر روح و جان آدمی القاء می‌گردد که توانایی مقابله با اضطراب‌ها و تنش‌های یک پژوهشگر برای رسیدن به پاسخ سؤال‌هایش را خواهد داشت. استفاده از گیاهان خوراکی همچون پونه، جعفری، شاهی و حتی فلفل سبز که عطر دلپذیری در محیط منتشر می‌کنند نشاط خاصی را در شما و جو دکوراسیون ایجاد خواهد کرد، کافیست یک باکس گلدانی با خاک مرغوب و مناسب همراه با بذر سبزیجاتی که نام بردم تهیه نمایید و یک باغچه مینیاتوری در اتاقتان بنا کرده و از رشد روزافزون محصول‌تان و رنگ سبزینه و عطر دوست‌داشتنی و خاطره سازش لذت ببرید.

 

عقل سالم در بدن سالم

نورپردازی مناسب و اصولی یکی دیگر از موارد مهم اتاق کار و خواب است. هرگز در تاریکی مطلق نخوابید زیرا ممکن است به دلایلی همچون ترس، تشنگی و گرسنگی از خواب بیدار شوید بدین‌صورت بودن در تاریکی مطلق بلافاصله پس از بیدار شدن حتی برای چند ثانیه شما را دچار تشویش خواهد کرد بنابراین یک آباژور با سوئیچ گردان که توانایی تنظیم نور را داشته باشد و یا نورپردازی‌های کف که حاشیه‌ای از اتاق و مسیر خروج از اتاق را در بر می‌گیرد بهترین طراحی ممکنه برای فرار از تاریکی‌های مطلق اتاق‌خواب‌ها است...

یک نورپردازی کوچک و کم‌مصرف در آشپزخانه در طول ساعات شبانه بسیار حیاتی و مهم است چرا که اگر تشنگی، گرسنگی و ترس شما را از خواب بیدار کند آشپزخانه محل امنی برای شما محسوب می‌گردد.

نور طبیعی روز نقشی مهم و حیاتی در شادابی انسان دارد بنابراین هنگام کار پس از حفظ حریم شخصی اتاق و خودتان پرده‌ها را توسط مدال یا گل‌میخ‌ها کاملاً جمع و به کناری بزنید و از لحظه لحظه نور طبیعی روز و آفتاب بهره ببرید زیرا یک پژوهشگر ساعات زیادی را برای بودن در نور طبیعی روز از دست می‌دهد فراموش نکنید که عقل سالم در بدن سالم است و شما هرقدر هم باهوش و نابغه باشید در برابر ناملایمات و ناپرهیزی‌هایی که موجب خستگی جسم و آشفتگی روح، اعصاب و روان می‌گردد آسیب‌پذیر هستید و همین امر سبب شکست شما در کارتان می‌گردد پس در حفظ سلامتی خود کوشا باشید.

 

کارگاهی به اندازه یک دیوار

اگر ابزارآلات خاصی برای تحقیقات نیاز دارید و آنها سبک، کوچک و قابل حمل می‌باشند یک تخته از دیوار را برای نصب آنها اختصاص دهید، به یاد داشته باشید باید از رول پلاک‌های پیچی استفاده کنید در غیر این صورت به مرور زمان به دلیل گذاردن و برداشتن وسایل مورد نیازتان از میخ‌های کوبیده شده بر دیوار شاهد سقوط یک به یک آنها از دیوار خواهید بود...

اگر ابزارآلات‌تان سنگین است و نمی‌توانید بر دیوار نصب نمایید به یک میز کاری احتیاج دارید که متناسب با ابزار کار و پژوهش‌هایتان باشد...

چنانچه تعداد لوازم‌تان زیاد و عرض‌شان کم است باید یک میز با فرمولی که در اختیارتان قرار می‌دهم سفارش دهید:

درصورتی‌که می‌خواهید از هر دو طرف میز بهره ببرید بدین‌صورت عمل کنید...

عرض لوازم+70 سانتی‌متر و به طول اتاق‌تان تا جایی که دررفت و آمد و یا باز و بسته کردن در اتاق مختل نشود...

ابزارآلات‌تان باید در وسط عرض میز قرار بگیرد تا از هر دو طرف میز فضایی مساوی در اختیارتان قرار بگیرد.

درصورتی‌که می‌خواهید از یک طرف میز بهره ببرید این شیوه را به کار گیرید...

عرض لوازم +35 سانتی‌متر و طبق گفته متن بالا به طول اتاقتان تا جایی که در رفت‌وآمد و یا باز و بسته کردن در اتاق مختل نشود...

نکته: چند سانتی‌متری که به عرض لوازم کارتان اضافه کردم کاملاً متغیر است زیرا من تنها به اندازه‌ی یک قلم و سررسید برای یادداشت‌های تحقیقاتی‌تان و یک فنجان و یا لیوان برای نوشیدن انواع دم‌نوش‌ها، قهوه و یا آب در نظر گرفته‌ام بنابراین می‌توانید برحسب نیازتان و محدودیت فضایتان این اندازه‌ها را تغییر دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان