ساخت کاردستی هلیکوپتر به ۲ روش فنی و ساده

از جمله اسباب بازی هایی که کودکان بخصوص پسران به آن علاقه مند بوده هلیکوپتر می باشد که می توانید در صورت تمایل با استفاده از وسایل دور ریختنی یک کاردستی هلیکوپتر زیبا و جذاب در منزل بسازید و فرزندتان را بدین طریق سرگرم و خوشحال نمایید.

ساخت کاردستی هلیکوپتر به 2 روش فنی و ساده

یکی از وسایل سرگرم کننده و آموزشی که کودکان علاقه زیادی به ساخت آن دارند انواع کاردستی بوده که با استفاده از وسایل گوناگون و ساده ای که در دسترس می باشد می توان هر مدلی از آن را که مدنظر داشت طبق روشی آسان و راحت درست کرد و مورد استفاده قرار داد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به جهت یادگیری و ایده گرفتن شما عزیزان نحوه ساخت کاردستی هلیکوپتر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مراحل ساخت هلیکوپتر با وسایل اضافی

آموزش ساخت کاردستی هلیکوپتر

به طور کلی می توان گفت ایده ها و روش های مختلفی برای درست کردن کاردستی وجود دارد که با ساده ترین ابزار و وسایل همراه با کمی خلاقیت و هنر می توان اقدام به انجام این کار نمود. ساخت کاردستی هلیکوپتر همچون ساخت اوریگامی هواپیما و کاردستی هواپیما نیز از جمله این موارد بوده که با وسایل اضافی و صرف کمی وقت و حوصله می توانید مدل زیبایی از آن را به همراه فرزندتان در منزل بسازید و برای بازی در اختیار او قرار دهید.

  •  بلیط کیش
  •  چکاد بام

در دنیای گسترده ساخت وسایل با دور ریختنی ها درست کردن انواع اسباب بازی با وسایل اضافی از جمله اقدامات جالب و هیجان انگیز می باشد که می توان از این طریق با همکاری و مشارکت کودکان در ساخت سازه مورد علاقه شان قوه تخیل و خلاقیت آن ها را افزایش داد و زمینه را برای شادی و سرگرمی آن ها فراهم ساخت.

طریقه ساخت کاردستی هلیکوپتر

از جمله این اسباب بازی ها که می توان با وسایل ساده ای که در اختیار دارید به ساخت آن بپردازید هلیکوپتر بوده که در ادامه طریقه درست کردن آن را به دو روش ساده بیان کرده ایم.

وسایل مورد نیاز

  • نی پلاستیکی سر کج 3 عدد
  • سوزن ته گرد فانتزی 1 عدد
  • بطری پلاستیکی 1 عدد
  • قیچی 1 عدد
  • توپ پینگ پنگ 1 عدد

هنردستی به شکل هلیکوپتر برای کودکان

مراحل ساخت

در ابتدا با کمک قیچی یا هر وسیله نوک تیزی که در اختیار دارید درپوش پلاستیکی را سوراخ نمایید. سعی کنید سوراخی که به وجود می آورید به طور کامل در قسمت مرکز در باشد.

کار دست ساز به شکل هلیکوپتر

بطری را به دو بخش تقسیم بندی نمایید و از محلی برش بزنید که به اندازه قطر توپ موردنظر باشد به گونه ای که درون آن قرار بگیرد و خیلی راحت نیز خارج نگردد. سپس یک نوار به شکل نیم دایره از بطری جدا نمایید.

مراحل ساخت کار هنری به شکل هلیکوپتر

اکنون 3 عدد نی را برش بزنید و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید سه بخشی که حالت سرکج دارند سایز کوتاه تری دارند.

انواع هنردستی زیبا به شکل هلیکوپتر

یک نی سرکج را به عنوان دم هلیکوپتر درون سوراخ درپوش فرو نمایید. در گام بعدی دو تکه نی را به صورت ضربدری با سوزن ته گرد به یکدیگر وصل نمایید. در صورت لزوم سوزن را کوتاه کنید. دو تکه نی سرکج دیگر را نیز همچون تصویر با استفاده از منگنه به تکه نیم دایره ای که از بطری برش زدید وصل نمایید.

آموزش ساده درست کردن کاردستی هلیکوپتر

به همان صورت که در تصویر مشاهده می کنید مرکز قسمت نیم دایره یعنی پایه های فرود هلیکوپتر را به بطری منگنه بزنید.

مراحل درست کردن هنردستی به شکل هلیکوپتر

توپ پینگ پنگ را که به عنوان کابین خلبان در نظر گرفته شده در محل موردنظر آن بگذارید.

انواع کارهنری جالب به شکل هلیکوپتر

روش دوم درست کردن هلیکوپتر

وسایل و ابزار مورد نیاز برای درست کردن این کاردستی جالب به دو گروه وسایل الکترونیکی و بازیافتی قسمت بندی می شود. ابزار بازیافتی شامل 2 عدد چوب بستنی و 3 عدد قوطی کبریت می باشد و وسایل الکترونیکی را در ادامه نام برده ایم.

ابزار الکترونیکی

  • پروانه و ملخ رباتیک
  • موتور آرمیچر
  • سیم افشان
  • باتری لیتیوم پلیمر
  • کلید راکر

نحوه درست کردن کاردستی

باید قبل از شروع این نکته را در نظر داشت که اتصالات درست و دقیق پایه و اساس هر پروژه و کاردستی به حساب آمده و باعث می شود به نتیجه دلخواه دست یابید. اگر چه این نوع کاردستی اتصالات ساده و راحتی داشته ولی در صورتی که دقت و توجه کافی نداشته باشید نتیجه ایده آل به دست نخواهد آمد.

در ابتدای کار یک قوطی کبریت را خالی کرده و قوطی را برای استفاده آماده نمایید. نقطه مرکزی آن را تعیین کرده و شفت موتور DC را داخل حفره بگذارید. اندازه دور تا دور موتور را بر روی قوطی کبریت نشانه گذاری نمایید و مطابق الگوی موردنظر آن را ببرید. موتور آرمیچر را از آن رد کنید.

آموزش ساخت کاردستی هلیکوپتر

یک قوطی کبریت دیگر شبیه و هم سایز قوطی کبریت قبلی یک طرف آن را به اندازه موتور آرمیچر ببرید. دو سیم افشان به پایه های موتور DC لحیم نمایید. از الگوی بریده شده بر روی قوطی کبریت دوم بگذرانید و با استفاده از چسب حرارتی هر دو را به هم وصل نمایید.

روش ساده درست کردن هلیکوپتر با وسایل اضافی

همانند تصویر اتاق خلبان را طراحی و وصل کنید. دو سیم افشانی که از یک طرف به موتور آرمیچر وصل بود از طرف دیگر به پایه های کلید راکر لحیم نمایید. در ادامه کار اتصالات سیم افشان به باتری را انجام بدهید. تا این مرحله از ساخت کاردستی هلیکوپتر برق رسانی و قطع و وصل آن را انجام دادید.

نحوه ساخت کاردستی هلیکوپتر

پس از آن باتری را داخل قوطی کبریت بگذارید. با استفاده از چسب قطره ای یا حرارتی کل اتصالات را در محل خو محکم و ثابت نمایید و با برشی از قوطی کبریت دیگر قسمت انتهایی آن را بپوشانید که طرح و ساختار یکدستی داشته باشد. در اینجا بدنه هلیکوپتر آماده شده است.

آموزش ساخت هنردستی به شکل هلیکوپتر

آموزش ساخت کارهنری به شکل هلیکوپتر

در گام بعدی یک چوب بستنی به اندازه حدودا 7 سانتی متر برش بزنید و قسمت انتهای آن را به صورت 3 پره از جنس بدنه کاردستی بچسبانید. در ادامه کار 4 عدد چوب بستنی به اندازه یک سانتی متر ببرید و یک چوب را که مقداری نوک آن را انحنا داده اید را بر روی دو چوب کوچک بگذارید.

هنردستی زیبا به شکل هلیکوپتر

بعد از آن هر دوی آن ها را به عنوان پایه های هلیکوپتر بر روی بخش زیری بدنه هلیکوپتر بگذارید. نکته قابل توجه این است که شما می توانید از قوطی های دست ساز با طرحی منحصر به فرد و مقواهای متفاوت طراحی نمایید.

طریقه درست کردن هلیکوپتر با وسایل دور ریختنی

سپس یک چوب به شفت موتور آرمیچر وصل نمایید.

نحوه ساخت هنردستی به شکل هلیکوپتر

پره ها نیروی انتقال یافته از موتور را می گیرند و حرکت هلیکوپتر را امکان پذیر می سازند.

آموزش ساخت هلیکوپتر با وسایل دور ریختنی

در این مطلب نحوه ساخت کاردستی هلیکوپتر را به دو روش متفاوت آموزش دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید و بتوانید با آموزش ارائه شده این کاردستی زیبا را برای فرزندتان در منزل بسازید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان