ماهان شبکه ایرانیان

تحولات روز صد و پانزدهم جنگ اوکراین؛

فرار مزدوران خارجی از جبهه نبرد شرق اوکراین/ امکان بازگشت اوکراین به مذاکرات با روسیه تا پایان تابستان +تصاویر

رزنیکوف می‌گوید: برآورد کشورهای غربی متحد اوکراین نیز تقریبا مشابه بود؛ آنها به ما گفتند که نهایتا ظرف مدت ۷۲ ساعت پایتخت شما سقوط خواهد کرد.

سرویس جهان مشرق _ با گذشت 115 روز از آغاز جنگ در خاک اوکراین، ارتش روسیه همچنان به پیشروی کند خود در جبهه شرقی و منطقه دونباس ادامه می‌دهد.

تحولات روز صد و دوازدهم جنگ اوکراین:

پوتین بودجه ارتش را افزایش می‌دهد/ پیشروی روس‌ها در عمق خارکیف/ هشدار مسکو به انگلیس و آمریکا + نقشه و تصاویر

به مانند هفته های گذشته درگیری سنگین شهری در سورودونتسک جریان دارد و قوای اوکراینی هنوز کنترل بخشی از این شهر را در اختیار دارند. ارتش روسیه در تلاش است تا با پیشروی از سایر جبهه ها نظیر جنوب شهر ایزیوم و شرق باختموت، مسیرهای ارتباطی و پشتیبانی از مدافعین اوکراینی در استان لوهانسک را قطع کرده و آنها را ناچار به عقب نشینی از دو شهر سورودونتسک و لیسیچانسک کند.

 ارتش روسیه قصد داشت 12 ساعته کی‌یف را تصرف کند

به تازگی آلکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی CNN انجام داده که حاوی نکات جالبی است.

این مصاحبه با سوال خبرنگار در خصوص عملیات لشکر هوابرد ارتش روسیه در روز نخست جنگ برای تصرف پایتخت اوکراین آغاز می‌شود؛ رزنیکوف مدعی است طرح اولیه ارتش روسیه تصرف شهر کی‌یف در 12 ساعت نخست و اتمام نبرد در کلیه جبهه ها ظرف 72 ساعت بوده است. وی تاکید می کند دست نوشته هایی که همراه سربازان کشته شده روسی در شمال کی‌یف دیده شده است نشان می دهد برآورد ارتش روسیه تصرف کلیه مناطق حساس پایتخت از جمله ستاد مرکزی ارتش اوکراین، کاخ ریاست جمهوری و پارلمان اوکراین در همان ساعات نخست نبرد بوده است.

در ادامه رزنیکوف می‌گوید: برآورد کشورهای غربی متحد اوکراین نیز تقریبا مشابه بود؛ آنها به ما گفتند که نهایتا ظرف مدت 72 ساعت پایتخت شما سقوط خواهد کرد.

وزیر دفاع اوکراین: ارتش روسیه قصد داشت 12 ساعته کی‌یف را تصرف کند/ فرار مزدوران خارجی از جبهه نبرد شرق اوکراین +تصاویر

خبرنگار از وزیر دفاع اوکراین می پرسد که آیا از ادامه حمایت نظامی و ارسال کمک های تسلیحاتی غرب اطمینان دارید؟ رزنیکوف پاسخ می دهد: بله، در صحبت هایی که با وزرای دفاع امریکا، بریتانیا و برخی دیگر از متحدان خود داشته ایم آنها به ما اطمینان خاطر داده اند که ارسال کمک های تجهیزاتی برای ارتش اوکراین تا زمان پایان جنگ ادامه خواهد داشت.

رزنیکوف در خصوص طرح ارتش اوکراین برای ادامه جنگ و چگونگی بازپس گیری خاک اشغال شده این کشور می‌گوید: ما در شرایطی هستیم که باید استراتژی جنگی خود را پله به پله جلو ببریم؛ پله اول این است که ما شرایط فعلی را تثبیت کنیم، در ادامه تلاش خواهیم کرد تا ارتش روسیه را از مناطقی که از شروع جنگ در 24 فوریه اشغال کرده است عقب برانیم؛ ما قطعا به بازپسگیری تمامی خاک خود مصمم هستیم که این موضوع شامل شبه جزیره کریمه که در سال 2014 اشغال شد نیز خواهد بود.

فرار مزدوران خارجی از جبهه نبرد شرق اوکراین

 بنا به گزارشات مخابره شده از اوکراین تعداد نفرات سازماندهی شده تحت عنوان "لژیون خارجی اوکراین" که در ماه های گذشته به نزدیک 22 هزار نفر رسیده بود، هم اکنون به 3500 نفر رسیده و عمده این کاهش به دلیل بازگشت این افراد به کشور خودشان اتفاق افتاده که برخی دلایل این بازگشت را می‌توان به شکل زیر برشمرد.

وزیر دفاع اوکراین: ارتش روسیه قصد داشت 12 ساعته کی‌یف را تصرف کند/ فرار مزدوران خارجی از جبهه نبرد شرق اوکراین +تصاویر



1- لژیون های خارجی معمولا به دلیل طیف ماموریت های سپرده شده به آنها تلفات بیشتری به نسبت سایر یگان ها متحمل می‌شوند.

2- با هر چه بیشتر فرسایشی شدن جنگ اوکراین و مواجهه تمام قد نیروی زمینی اوکراین با توپخانه روسیه، شرایط جنگ مطابق انتظار شخصی این افراد پیش نمی‌رود.

3- با طولانی شدن جنگ انگیزه اکثر این افراد برای جنگیدن در اوکراین کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

امکان بازگشت اوکراین به مذاکرات با روسیه تا پایان تابستان

دیوید آراخامیا، نماینده حزب حاکم در پارلمان و رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراینی با طرف روسی امروز شنبه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کی‌یف ممکن است تا پایان ماه آگوست (شهریور ماه) به مذاکرات با مسکو بازگردد، برای اینکه مقامات این کشور انتظار دارند در برخی مناطق عملیات ضد تهاجمی علیه روس‌ها انجام شود و بدین ترتیب، مواضع اوکراین بر سر میز مذاکره تقویت شود.

آراخامیا تاکید کرد که مقامات کی‌یف "از دست دادن هر منطقه‌ای از خاک کشور را نخواهد پذیرفت، برای اینکه این مسئله از لحاظ قانونی غیرممکن است". وی افزود: البته ما می‌توانیم دست یابی به یک توافق سیاسی مانند آنچه که برای بررسی در استانبول پیشنهاد کردیم، را بررسی کنیم، ولی  موضوع کریمه را مطرح نخواهیم کرد. ‎

واشنگتن پست:  آمریکا برای درگیری درازمدت در اوکراین آماده شده است

روزنامه "واشنگتن پست" امروز، شنبه، به نقل از منابع خبری خود نوشت: ایالات متحده و متحدانش برای درگیری طولانی در اوکراین آماده می‌شوند.

به گفته یکی از این منابع این نشریه در وزارت امور خارجه، احتمال درگیری‌های طولانی مدت در کاخ سفید حتی قبل از شروع عملیات ویژه روسیه و، زمانی که رسانه‌ها شروع به گزارش درباره احتمال وقوع جنگ در اوکراین کردند، مورد بحث قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین دقیقاً با هدف جلوگیری از طولانی شدن جنگ صورت می‌گیرد، توضیح داد: واشنگتن در تلاش است تا مسکو را از ادامه جنگ منصرف سازد و در عین حال موقعیت کی‌یف را در مذاکرات صلح تقویت کند.

به گفته یک مقام وزارت خارجه، مقامات واشنگتن بر این عقیده هستند که دستیابی روسیه به اهدافش در اوکراین برای ایالات متحده، متحدانش و جامعه بین المللی "بسیار بد" خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان