جلال چراغپور:

تاروپود تیم ملی در خطر است/ یاد ۱-۸ عربستان یا ۱-۷ برزیل می‌افتم!

کارشناس فوتبال کشور گفت: در جام جهانی با فوتبال فیزیکی مسابقه داریم اما با فوتبال ضد فیزیک، پاس‌های کوتاه و زیاد، فرارهای کوتاه و مالکیت توپ بازی کردیم با این شرایط فوتبال خودمان را هم گم می‌کنیم.

به گزارش مشرق، جلال چلاغپور در خصوص دیدار شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل الجزایر برای آماده سازی جام جهانی اظهار داشت: با این شرایط تیم ملی علاوه بر اینکه راه را پیدا نکرده، راه خودش را هم گم گرده است. بازی تدارکاتی باید با شکل و استایل گروه شما جور باشد. خوشبختانه هر سه تیم همگروه ما در جام جهانی یک استایل دارند.  ولز و آمریکا شکلی مانند انگلیس دارند.

باید برای پرش با هری کین و سانترهای بلند شبیه سازی کنیم

وی افزود: اگر بازی تدارکاتی در جهت استایل گروه بود، حداقل از این باخت یک تطبیق با گروه را به دست می‌آوردیم. لااقل بازیکنان یک شبیه سازی را دیده بودند اما علاوه بر اینکه این بازی تدارکاتی هیچ سودی برای ما نداشت، استایل تیم خودمان هم به هم خورد. در واقع می‌توانیم بگوییم این بازی منفی تدارکاتی و منفی آمادگی بود. چون هیچ چیزی در جهت نیازهای ما نبود.

کارشناس فوتبال کشور با اشاره به اینکه در جام جهانی باید ابتدا به مصاف تیم ملی انگلستان برویم، گفت: در این بازی باید حداقل روی 8 تا 10 سانتر یا کاشته بلند را در مرکز دفاع سرزنی کنیم. لااقل باید 8-7 پرش با هری کین انجام بدهیم. لااقل روی 3-2 کرنر دفاع میانی آن‌ها می‌آید و سرزنی می‌کند. شبیه سازی باید شبیه اتفاقی باشد که برای شما می‌افتد اما با الجزایر بازی کردیم و باختیم، تبدیل به پتانسیل منفی شد. الان باید یک بازی کنیم این باخت جبران شود. باخت تدارکاتی خیلی عواقب دارد.

وی افزود: الان برای ما کاملا مسلم شد اشکالات کجاست. معلوم شد دو دفاع وسط ما نمی‌توانند در آنجا بازی کنند. چند بار یک-دو شد و توپ از آنجا عبور کرد؟ همان ابتدای بازی چندبار یک-دو کردند، از مرکز زمین توپ را مثل آب خوردن، می‌دادند و عبور می‌کردند. مشکلات خیلی زیاد بود و بیشتر شد. این راه درستی نیست.

تاروپود تیم ملی در خطر است/ یاد 1-8 عربستان یا 1-7 برزیل می‌افتم!

در بازی‌های انگلیسی با نبرد هوایی روبرو هستیم نه فوتبال ضدفیزیک الجزایر

چراغپور در مورد اینکه ما به شدت از کمبود بازی تدارکاتی دچار مشکل هستیم و باید از یک مورد هم بهترین استفاده را داشته باشیم، عنوان کرد: این بازی به عنوان یک بازی منفی برای تدارکات محسوب می‌شود. ما با فوتبال انگلیسی بازی داریم، با تیم آفریقایی بازی می‌کنیم. مثل اینکه می‌خواهیم به شمال برویم، در جاده جنوب حرکت کنیم! در جام جهانی سه بازی با شکل انگلیسی داریم. در این بازی‌ها به طور مسلم جنگ هوایی داریم. با سنتر فوروارد کلاسیک مواجه می‌شویم اما با فوتبال ریزنقش الجزایر بازی کردیم. از لحاظ فیزیکی از خودمان ریزتر هستند.

وی افزود: با فوتبال فیزیکی مسابقه داریم اما با فوتبال ضد فیزیک، پاس‌های کوتاه و زیاد، فرارهای کوتاه و مالکیت توپ بازی کردیم. فوتبال خودمان را هم گم می‌کنیم. الان باید یک بازی تدارکاتی انجام بدهیم که تیم به خط اول خودش برگردد. البته اگر بازی تدارکاتی گیرمان بیاید! اصلا بازی تدارکاتی نمی‌خواهیم. باید به همان نظمی که داشتیم برگردیم. به عنوان مثال همان نظم بازی با کره را می‌خواهیم. هرچند در آن بازی شکست خوردیم اما همان چیزی که هستیم را نباید نابود کنیم چون نمی‌توانیم بازی تدارکاتی داشته باشیم.

مقابل تیم‌های داخلی، حداقل عیار مدافعین روی نبردهای هوایی مشخص می‌شود

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه در این شرایط بهتر است رویکرد داخلی داشته باشیم، گفت: الان تیمی در لیگمان داریم که 30 بازی شکست نخورده، یک بازی با این تیم انجام بدهیم ببینیم آیا زورمان می‌رسد؟ یا با پرسپولیس یا سپاهان بازی کنیم. فولاد در آسیا حضور داشته، با این تیم بازی کنیم. منافع این بازی‌ها این است که شکل تیم ما را به هم نمی‌زند. اگر می‌خواهیم فقط بازی کنیم. بازی با استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد این حسن را دارد که به هرحال مهاجمشان یکی دو سر می‌زند و ما می‌فهمیم مدافعین تیم ملی روی نبرد هوایی چکاره هستند.

چراغپور گفت: ما بازی کردیم و باختیم اما یک ضربه سر در مرکز دفاع نزدیم. یک سانتر از کنار نداشتند اما در جام جهانی با ضربه سر در مرکز محوطه جریمه و سانترهای تیز، روبرو هستیم. این بازی هیچ منفعتی که نداشت به کنار، آدرس غلط به فوتبال ما داد. بازهم آقایانی که با افتخار می‌گویند این بازی را ما فراهم کردیم، متوجه نیستند؟! دیکته غلط می‌نویسید. آنچه که بودیم هم در حال فراموش شدن است. با اینحال الان هم می‌توانیم جلوی این شرایط را بگیریم. حدود 3ماه فرصت است. اگر زورشان نمی‌رسد بازی تدارکاتی فراهم کنند، رویکرد داخلی داشته باشند. با این روش می‌توانیم تا حدی مشکل را حل کنیم و نباید عزا بگیریم.

تاروپود تیم ملی در خطر است/ یاد 1-8 عربستان یا 1-7 برزیل می‌افتم!

اگر انگلیس تیم ما را مانند آلمان پرس کند چه اتفاقی می‌افتد؟

وی تصریح کرد: سه تیم فوتبال درست و حسابی در داخل داریم. از تیم‌های داخلی و داشته‌هایمان کمک بگیریم. بریم ببینیم چرا استقلال نباخته است. برویم با پرسپولیس و سپاهان و فولاد بازی کنیم. بالاخره فولاد چیزی دارد که درآسیا بازی می‌کند. نباید استایل تیم را گم کنیم. ممکن است در جام جهانی اتفاق بدی بیفتد. تاروپود تیم ملی در خطر است. بد راهی را می‌رویم.

کارشناس فوتبال افزود: روی گل دومی که خوردیم، توپ برای ما بود، ما را پرس کردند و توپ پرس را لو دادیم. نتوانستیم توپ را از نیمه خودمان خارج کنیم. این کار را انگلستان مقابل آلمان بسیار عالی انجام داد. اگر انگلستان آنطور پرس از جلو با 6 نفر در زمین ما بگذارد، چه کسی می‌خواهد توپ را از زمین ما بیرون ببرد؟ الجزایر فقط دوبار این کار را انجام داد. ببینید انگلیس مقابل آلمان برای بیرون نرفتن توپ چکار می‌کرد.

 یاد 1-8 عربستان یا 1-7 برزیل می‌افتم!

چراغپور تصریح کرد: سرعت استرلینگ و سایر نفرات تیم ما را بیچاره می‌کند. بهتر است بازی داخلی کنیم و از حریف بخواهیم پرس از جلو انجام بدهند. الگوسازی کنیم با ایجاد فشار برای بیرون آوردن توپ برای شروع بازی. باید توپ را خارج کنیم تا بتوانیم بازی کنیم. بیرون آوردن توپ، بازی کردن نیست. ما در همین کار مقدماتی، گل دوم را خوردیم. دقیقه 40 بازی تیم ما برید! 10روز به قطر رفتند و فقط تمرین کردند. هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روحی تیم دچار مشکل شده است. آب بدن به شدت در تمرین از دست رفته و خشکی بافت عضلانی به جود آمده است! همه این مصیبت‌ها را سر تیم آوردیم که برویم با تیمی بازی کنیم که با شکل خودمان هم بازی نکنیم. در طول بازی هم در بیرون آوردن توپ دچار مشکل شدیم. مردم هم ناراحت شدند.

وی افزود: از وزیر ورزش تشکر می‌کنیم. لطف کرد و در اردوی تیم ملی حاضر شد اما آیا دردی دوا شد؟ طرح رویکرد داخلی پیشنهاد شد، همان موقع قبول می‌کردید. نه هزینه اضافی می‌دادیم، نه اردوی غلط می‌رفتیم، نه استایل غلط انتخاب می‌شد و نه راه غلط می‌رفتیم. اصلا آینده خوبی در پیش نیست. به خصوص اینکه بازی اولمان با انگلیس است. آن‌ها مقابل آلمان نشان دادند در راه تیم شدن هستند. فوتبال مدرن دنیا هستند. بازی‌هایش را ببینند و متوجه شوند حریفشان چکار می‌کند. اگر گل زود هنگام بخوریم چه می‌شود؟

چراغپور گفت: من با این شرایط یاد 1-8 عربستان یا 1-7 برزیل می‌افتم! ما در همین مسیر هستیم و باید حواسمان را جمع کنیم. چهار تیم قوی و فوتبال بازی کن داریم. این‌ها بهتر می‌توانستند در آماده سازی کمک کنند. این کار را در گذشته هم انجام می‌دادیم. در آن سال‌ها که مرسوم نبود با تیم‌های خارجی بازی کنیم، تیم را با بازی‌های داخلی آماده می‌کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان