پس از کرونا نوبت به «اپیدمی حاد روده» رسید

بیماری اسرارآمیز در کره‏ شمالی

دنیای‌اقتصاد : رسانه‌های دولتی روز یکشنبه گزارش دادند، کره‌‌شمالی، خدمه پزشکی و محققان اپیدمیولوژیک را به استانی که با شیوع یک بیماری روده‌‌ای مبارزه می‌‌کند، اعزام کرده است.

به گزارش سی‌‌ان‌‌ان، حداقل 800 خانواده به‌دلیل آنچه کره‌‌شمالی آن را «اپیدمی حاد روده» می‌خواند، در استان هوانگهای جنوبی کمک پزشکی دریافت کرده‌‌اند. پیونگ‌‌یانگ به دستگاه گوارش اشاره دارد و مقامات کره‌‌جنوبی می‌‌گویند که ممکن است وبا یا تیفوئید باشد. شیوع جدید که اولین‌بار در روز پنج‌شنبه گزارش شد، فشار بیشتری را بر این کشور منزوی وارد می‌‌کند؛ زیرا با کمبود مزمن غذا و موجی از عفونت‌‌های تازه کووید-19 مبارزه می‌‌کند. روز یکشنبه، خبرگزاری دولتی کره‌‌شمالی جزئیات اقدامات پیشگیرانه از جمله قرنطینه، «غربالگری فشرده برای همه ساکنان» و درمان و نظارت ویژه افراد آسیب‌‌پذیر مانند کودکان و سالمندان را به تفصیل انجام داد. خبرگزاری دولتی کره‌‌شمالی گفت که یک تیم تشخیص و درمان سریع ملی با مقامات بهداشتی محلی کار می‌‌کند و اقداماتی در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که کشاورزی در منطقه کلیدی کشاورزی مختل نمی‌‌شود.

در این گزارش آمده است که کار ضدعفونی از جمله فاضلاب و سایر زباله‌ها برای اطمینان از ایمنی آب آشامیدنی و خانگی در حال انجام است. به گزارش اسکای‌‌نیوز و به نقل از خبرگزاری دولتی این کشور، رهبر کره‌شمالی از نزدیک در حال رصد این بیماری و نحوه مبارزه با آن است. این خبرگزاری می‌‌افزاید: «کیم جونگ اون داروهای تهیه‌شده توسط خانواده خود را به شهر های‌‌جو در استان هوانگهای جنوبی ارسال کرده است.» در خبر منتشرشده آمده است: «کیم جونگ اون بر لزوم مهار این بیماری اپیدمی در کمترین زمان ممکن، با اتخاذ یک اقدام خوب همچون قرنطینه موارد مشکوک در جهت مهار کامل شیوع آن تاکید کرد.» در این گزارش آمده است که مردم در هنگام دریافت داروهای کیم جونگ‌اون از خوشحالی گریه می‌‌کردند. در ادامه گزارش اشاره شده است: «مردم شهر های‌‌جو فریاد می‌زدند زنده باد رفیق کیم جونگ‌اون و به نشانه سپاس گریه می‌کردند.» همچنین سازمان بهداشت کره‌شمالی در یک گزارش اشاره کرده است که یک تیم تشخیص و درمان سریع ملی با مقامات بهداشتی محلی کار می‌‌کند و اقداماتی در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که کشاورزی در منطقه کلیدی کشاورزی مختل نشود.

تب ساده یا کووید؟

خبرگزاری دولتی کره‌‌شمالی همچنین 19هزار و 310مورد جدید تب دیگر را روز یکشنبه گزارش داد؛ بدون اینکه بگوید تست کرونای چند نفر از این بیماران مثبت بوده است. به‌طور کلی بیش از 6/ 4میلیون نفر از زمانی که شیوع کووید-19 برای اولین بار در اواسط ماه مه شناسایی شد، علائم تب را نشان داده‌‌اند. این در حالی است که در بهار امسال بعد از مدت‌ها بالاخره کره‌‌شمالی اعتراف کرد که در کشورش موارد بالایی از کووید مشاهده شده است. تا پیش از آن کره‌‌شمالی از هرگونه شیوع این بیماری در داخل کشورش خودداری می‌‌کرد. با وجود شیوع این بیماری، تاکنون کره‌‌شمالی از پذیرش کمک‌‌های بین‌‌المللی امتناع کرده و دست رد به واکسیناسیون زده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان