در پاسخ به یک پیشنهاد غیر عقلایی اشنا!/

رئیس کل دادگستری یزد در گفت‌وگو با میزان:مُر قانون در مقابله با گروهک‌های تروریستی اجرا می‌شود

رئیس کل دادگستری استان یزد در واکنش به برخی اظهارات که اجراى قانون در برابر جنایتکاران، را غیرعقلانى و انتقام‌جویانه دانسته‌‌اند، بر اجرای قانون به دور از برداشت‌های سیاسی تاکید کرد.

مُر قانون در مقابله با گروهک‌های تروریستی اجرا می‌شود/ قانون را نمی‌شود سلیقه‌ای تفسیر و اجرا کرد/دستگاه قضا در برخورد با اقدامات تروریستی و براندازی تردیدی نخواهد داشتمحمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی تهران برای مصدومان این واقعه آرزوی سلامتی کرد.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات کور و جنایتکارانه از دیدگاه همه مردم محکوم است، گفت: از نظر عقلی، منطقی، قانونی، حقوقی، انسانی و از هر دیدگاه و منظری اینگونه اقدامات در هر کجای دنیا که رخ دهد، محکوم می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در واکنش به برخی اظهارات که اجراى قانون در برابر جنایتکاران، را غیرعقلانى و انتقام‌جویانه دانسته اند، بر اجرای قانون به دور از برداشت‌های سیاسی تاکید کرد و افزود: این قبیل تجربه‌ها را از دهه 60 و بعد از پیروزی انقلاب هم داشته‌ایم و اگر برخورد قاطع دستگاه قضا در آن سال‌ها با امثال این اقدامات، هجمه گسترده‌ای که شروع شده بود و همچنین گروهک‌هایی که مثل قارچ سر در می‌آوردند، نبود، امروز اثری از نظام وجود نداشت و چه بسا سرنوشتی مثل کشورهایی که انقلاب کردند و به خاطر سهل انگاری‌ها و سازشکاری‌ها تداوم انقلابشان به چند ماه هم نکشید، در انتظار کشور ما نیز بود.

وی این قبیل تحلیل‌ها را غیرعاقلانه دانست و تصریح کرد: مباشرین حادثه تروریستی اخیر که در صحنه معدوم و به درک واصل شدند، ولی باید بررسی صورت گیرد تا دست‌های پنهان و افراد و گروه‌های که این قبیل اتفاقات را پشتیبانی و راهنمایی کردند، شناسایی شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: قطعا افراد و اشخاص دیگری که در هر قالبی تصمیم به مباشرت، مشارکت و یا معاونت با اینگونه اعمال ترورسیستی را داشته‌اند باید مطابق عناوین قانونی که در مورد آن‌ها مصداق پیدا می‌کند به اشد مجازات محکوم شده و مر قانون در مورد آن‌ها اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه قانون را نمی‌شود سلیقه‌ای تفسیر و اجرا کرد، ادامه داد: نباید اشخاص نوعی یا گروه‌های نوعی با تفکرات خاص و بر اساس برداشت‌های خودشان بگویند این قانون را در مورد فلان شخص اینگونه می‌توان اجرا کرد یا نمی‌شود اجرا کرد یا نباید اجرا کرد.

وی یادآور شد: اگر این موضوع بخواهد اتفاق بیفتد و اجرای قانون و مقررات کشور سلیقه‌ای و منوط به برداشت‌های سیاسی شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد موضع دستگاه قضایی در مقابله با اقدامات تروریستی را قاطع و محکم دانست و اظهار کرد: دستگاه قضایی در این خصوص تردیدی ندارد و نخواهد داشت و تا الان نیز نشان داده است که در برخورد با بحث‌های مقابله‌ای با نظام، اقدامات تروریستی و براندازی تردیدی نداشته است و با کسانی که قصد برهم زدن امنیت و آرامش کشور را دارند قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند و خواهد کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: با تحلیل‌های سیاسی و برخوردهای اینچنینی نمی‌توان با این مسائل روبرو شد و باید مر قانون و مجازات در مورد اینگونه افراد و گروه‌ها اعمال شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر