بهترین جاهای دیدنی سریلانکا

سریلانکا بسیار محسورکننده است و با جاذبه‌های گردشگری مختلف خود، توجه هر فردی را به خود جذب می‌کند. این کشور جزیره‌ای و کوچک سرشار از جاهای دیدنی و تفریحات مختلفی همچون موج‌سواری است.

بهترین جاهای دیدنی سریلانکا

سریلانکا بسیار محسورکننده است و با جاذبه‌های گردشگری مختلف خود، توجه هر فردی را به خود جذب می‌کند. این کشور جزیره‌ای و کوچک سرشار از جاهای دیدنی و تفریحات مختلفی همچون موج‌سواری است.

در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی سریلانکا می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. پارک ملی اوداوالاوه

Udawalawe National Park

Udawalawe National Park

پارک ملی اوداوالاوه (Udawalawe National Park) یکی از معدود جاهایی در سراسر جهان است که در آنجا فیل‌ها به کرات دیده می‌شوند. جدای از فیل‌ها نیز حیواناتی همچون بوفالو، کروکدیل، میمون، آهو، طاووس و شغال در اینجا دیده می‌شوند. سافاری به هنگام صبح در این پارک ملی می‎‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. تنوع زیست محیطی در اینجا زیاد است که از جمله بخش‌های آن می‌توان کوهستان‌ها در سمت شمال، باتلاق‌ها و مراتع و جنگل‌ها در دامنه کوهستان اشاره کرد.

9. آبشار راوانا

Ravana Falls

Ravana Falls

آبشار راوانا (Ravana Falls) بسیار تماشایی است و شنا در ماه‌های گرم تابستان در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. در فصول بارندگی، جریان آب بسیار قوی است و منظره‌ای خارق‌العاده شکل می‌گیرد. این آبشار بخشی از پناهگاه حیات وحش راوانا الا به شمار می‌رود و در نزدیکی آنجا نیز مجموعه غاری دیدنی وجود دارد. آبشار «راوانا» در جاده اصلی به سمت شهر الا قرار دارد و در مسیر نیز اکثر گردشگرها از این غارها نیز دیدن می‌کنند.

8. معبد غار دامبولا

Dambulla Cave Temple

Dambulla Cave Temple

معبد غار دامبولا (Dambulla Cave Temple) مکانی مقدسی در بین بوداییان به شمار می‌رود و در روزهای ماه کامل هیچ گونه هزینه‌ای برای ورود به آن گرفته نمی‌شود؛ البته این روزها بسیار شلوغ است و زائران از مناطق مختلف به آنجا سفر می‌کنند. بیش از 80 غار در این منطقه به ثبت رسیده‌اند اما مشهورترین آن‌ها، پنج غاری است که با مجسمه‌ها و نقاشی‌های تحسین‌برانگیز آراسته شده‌اند. قدمت برخی از این غارها به 1000 سال پیش از میلاد باز می‌گردند که در آن‌ها سریلانکایی‌های ماقبل تاریخ زندگی می‌کردند.

7. میریسسا

Mirissa

Mirissa

میریسسا (Mirissa) بهترین مقصد ساحلی در سریلانکا به شمار می‌رود. این ساحل طولانی و زیبا در کنار خود درختان نخل و همچنین رستوران‌ها و هتل‌های مدرن و لوکس را دارد. رستوران‌ها غذاهای مختلفی از جمله غذاهای سبک غربی را سرو می‌کنند که قیمت مناسبی دارند. در نزدیکی ساحل نیز Parrot Rock قرار دارد که پلکانی کوچک است و در بالای آن می‌توان نمایی بسیار زیبا نسبت به ساحل و اقیانوس را مشاهده کرد. از جمله تفریحاتی که می‌توان در میریسسا انجام داد، می‌توان به تماشای نهنگ‌ها، غواصی و موج‌سواری اشاره کرد.

6. خلیج آروگام

Arugam Bay

Arugam Bay

خلیج آروگام (Arugam Bay) در بین موج‌سواران از احترام بسیار زیادی برخوردار است و در آنجا شهری کوچک در ساحل شرقی سریلانکا وجود دارد که توجه افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. در فاصله کوتاهی از مرکز شهر می‌توان به محل اصلی موج‌سواری در خلیج آروگام رسید اما موج‌سواری در آنجا تنها به افراد باتجربه و حرفه‌ای توصیه می‌شود. دیگر سواحل خلیج آروگام نیز برای موج‌سواری مناسب هستند و در آن‌ها نیز گاهی اوقات فیل‌ها یا طاووس‌ها به چشم می‌خورند.

5. معبد دندان

Temple of the Tooth

Temple of the Tooth

معبد دندان (Temple of the Tooth) مکانی بسیار مقدس است و در آنجا یکی از دندان‌های بودا نگهداری می‌شود. افسانه‌ها حاکی از آن هستند که این دندان در بستر مرگ بودا از او جدا و سپس از هند به سریلانکا آورده شده است. این دندان سپس در سریلانکا ارزش و اهمیت زیادی پیدا کرد و در گذر زمان، بسیار مقدس شمرده شد. البته ناگفته نماند که تلاش‌های زیادی برای سرقت و نابودی آن صورت گرفته است.

4. قله آدام

Adam's Peak

Adam’s Peak

در بالای قله آدام (Adam’s Peak) ردپایی وجود دارد که از اهمیت بسیار زیاد در مذهب‌های مختلف برخوردار است. در آنجا صومعه‌ای بودایی قرار دارد و برای بودایی‌ها، این ردپایی از بودا است. برای مسیحیان، این ردپا متعلق به آدام و برای هندوها متعلق به شیوا است. این مکان از اهمیت بسیار زیادی در سریلانکا برخوردار است و برای آنکه به بالای قله رسید باید 5000 هزار پله را پشت سر گذاشت. در بین مسیر نیز غرفه‌های چای و غذا وجود دارند که مکان خوبی برای استراحت در بین راه به شمار می‌روند. بسیاری از افراد صعود خود را از ساعت 2:30 شروع می‌کنند تا به هنگام طلوع خورشید در بالای قله باشند.

3. قلعه گالی

Galle Fort

Galle Fort

راه‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش زیادی درون قلعه گالی (Galle Fort) وجود دارند و به راحتی می‎‌توان در آنجا گم شد. امروزه در این منطقه رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های مدرنی ساخته شدند که گردش در آنجا را بسیار جذاب‌تر کرده‎اند. این قلعه، سازه‌ای معمولی بوده که در سال 1505 میلادی توسط پرتغالی‌ها ساخته شده بود؛ آن‌ها در آن زمان برای اولین بار در سریلانکا پا گذاشتند. زمانی که کنترل قلعه به دست هلندی‌ها افتاد، آن‌ها توسعه‌هایی در قلعه انجام دادند که شامل دیوارهای ساحلی آن می‌شود.

2. پارک ملی یالا

Yala National Park

Yala National Park

پارک ملی یالا (Yala National Park) حیات وحشی فراوان و خارق‌العاده دارد و بیشترین تراکم پلنگ‎ها در جهان در اینجا به چشم می‌خورند و از همین رو شانس شما برای تماشای آن‌ها بسیار زیاد است. جدا از پلنگ‌ها، در این پارک ملی می‌توان حیواناتی همچون کروکدیل، خرس و فیل را نیز مشاهده کرد. این پارک ملی در سال 1938 میلادی شکل گرفته بود و قبل از آن در بخش‌هایی از آن شکار آزاد بوده است.

1. قلعه سیگیریا راک

Sigiriya Rock Fort

Sigiriya Rock Fort

قلعه سیگیریا راک (Sigiriya Rock Fort) واقعا تماشایی و تحسین‌برانگیز است. پرتگاه‌های پیرامون این صخره به حدود 200 متر از سطح زمین می‌رسند و در بالای آن نیز فلاتی نسبتا صاف وجود دارد که قلعه در آنجا ساخته شده است. پلکانی شیبدار برای رسیدن به بالای این قلعه وجود دارد و در مسیر نیز نقاشی‌های دیواری چشم‌گیری دیده می‌شوند. در بالای این صخره نیز می‌توان باقی‌مانده تمدنی باستانی از جمله آثاری از کاخ و صومعه را مشاهده کرد. ساخت چنین مکانی در بالای این صخره بزرگ در قرن‌ها قبل واقعا تحسین‌برانگیز است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان