موفق‌ترین فیلم‎های دوران کرونا

با گسترش همه‌گیری کرونا تولید بسیاری از آثار سینمایی نیمه‌تمام باقی ماند و به وقت دیگری موکول شد. با این حال، برخی از آثار در همان دوران به صورت همزمان روی پرده سینماها و سرویس‌های آنلاین پخش شدند و توانستند توجه بینندگان زیادی را به خود جذب کنند. در ادامه به معرفی موفق‌ترین فیلم‌های دوران کرونا از لحاظ مالی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

موفق‌ترین فیلم‎های دوران کرونا

با گسترش همه‌گیری کرونا تولید بسیاری از آثار سینمایی نیمه‌تمام باقی ماند و به وقت دیگری موکول شد. با این حال، برخی از آثار در همان دوران به صورت همزمان روی پرده سینماها و سرویس‌های آنلاین پخش شدند و توانستند توجه بینندگان زیادی را به خود جذب کنند. در ادامه به معرفی موفق‌ترین فیلم‌های دوران کرونا از لحاظ مالی می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم واندر وومن 1984 166 میلیون دلار

Wonder Woman 1984 — $166 million

Wonder Woman 1984 — $166 million

فیلم واندر وومن 1984 (Wonder Woman 1984) با بازی گل گدوت (Gal Gadot) و کریستن ویگ (Kristen Wiig) در نقش‌های اصلی است و دنباله‌ای برای فیلم قبلی به شمار می‌رود. این اثر به هنگام پخش خود با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان روبه‌رو شد و به صورت همزمان روی پرده سینماها و سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس پخش شد و بدین ترتیب نیز سبک نوینی از پخش آثار سینما را آغاز کرد.

فیلم جوخه انتحار 167 میلیون دلار

The Suicide Squad - $167 million

The Suicide Squad – $167 million

فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) به کارگردانی جیمز گان (James Gunn) است و همین سبب شد تا جان تازه‌ای به دنیای سینمایی دی‌سی داده شود. این فیلم بازسازی‌ای از فیلمی به همین نام محصول سال 2016 میلادی بود و توانست تحسین منتقدان و بینندگان را بدست بیاورد. این فیلم نیز روی سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس پخش شده بود و در گیشه فروش نسبتا خوبی داشت. نسخه‌ای فرعی از این فیلم تحت عنوان سریال پیس‌میکر (Peacemaker) با بازی جان سینا (John Cena) ساخته شده است.

فیلم یک مکان ساکت 2 297 میلیون دلار

A Quiet Place Part II - $297 million

A Quiet Place Part II – $297 million

کارگردانی فیلم یک مکان ساکت 2 (A Quiet Place Part II) را همانند فیلم قبلی جان کرازینسکی (John Krasinski) در دست دارد. او همچنین در این فیلم در کنار همسر خود یعنی امیلی بلانت (Emily Blunt) نقش‌آفرینی کرده است. این اثر ترسناک مدرن به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد و توانست فروش بیشتری نسبت به اثر قبلی داشته باشد و آینده‌ای روشن را برای این فرنچایز رقم بزند.

فیلم تنت 363 میلیون دلار

Tenet - $363 million

Tenet – $363 million

فیلم تنت (Tenet) با بازی جان دیوید واشنگتن (John David Washington) و رابرت پتینسون (Robert Pattinson) در نقش‌های اصلی است و جدیدترین اثر به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) به شمار می‌رود. فیلم با موضوع عجیب، غیرمنتظره و متفکرانه خود، برداشتی متفاوت از موضوع سفر در زمان را ارائه کرده بود و با اکشن جذاب خود توجه بینندگان زیادی را جذب کرده بود.

فیلم تل‌ماسه 400 میلیون دلار

Dune - $400 million

Dune – $400 million

فیلم تل‌ماسه (Dune) جدیدترین برداشت از رمانی علمی-تخیلی و حماسی به همین نام نوشته فرانک هربرت (Frank Herbert) به شمار می‌رود که نقش اصلی آن را تیموتی شالامی (Timothée Chalemet) بازی می‌کند. از جمله دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان به اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، جاش برولین (Josh Brolin) و جیسون موموآ (Jason Mamoa) اشاره کرد. این فیلم نامزد ده جایزه اسکار شده بود و توانست در چندین بخش برنده شود.

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه 432 میلیون دلار

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings - $432 million

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings – $432 million

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) فاصله زیادی با آثار پرفروش و بالای یک میلیارد دلاری دیگر مارول دارد اما با وجود کرونا توانسته توجه بینندگان زیادی را به خود جذب کند. این فیلم انحصارا در سینماها اکران شده بود و نقش اصلی آن را سیمو لیو (Simu Liu) بازی کرده بود. از جمله دیگر بازیگران فیلم می‌توان آکوافینا (Awkwafina)، تونی لیونگ (Tony Leung) و میشل یئو (Michelle Yeoh) را نام برد.

فیلم گودزیلا دربرابر کونگ 468 میلیون دلار

Godzilla vs. Kong — $468 million

Godzilla vs. Kong — $468 million

فیلم گودزیلا دربرابر کونگ (Godzilla vs. Kong) دنباله‌ای برای فیلم کونگ: جزیره جمجمه (Kong: Skull Island) محصول سال 2017 و فیلم گودزیلا: شاه هیولاها (Godzilla: King of Monsters) محصول سال 2019 به شمار می‌رود و نبرد این هیولاهای غول‌پیکر را به نمایش در می‌آورد. این فیلم با وجود اینکه به صورت همزمان روی پرده سینماها و سرویس آنلاین اچ‌بی‌او پخش شده بود اما توانست فروش نسبتا قابل توجهی در گیشه داشته باشد.

فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید 506 میلیون دلار

Venom: Let There Be Carnage - $506 million

Venom: Let There Be Carnage – $506 million

فیم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom Let There Be Carnage) دومین فیلم سینمایی بر اساس این شخصیت و با بازی تام هاردی (Tom Hardy) در دنیای سینمایی مرد عنکبوتی کمپانی سونی به شمار می‌رود. این فیلم شخصیت سلتوس کسدی با بازی وودی هارلسون (Woody Harrelson) را نیز معرفی کرده بود. این فیلم همانند اثر قبلی توانست توجه مخاطبان را به خود جذب کند و داستانی سرگرم‌کننده را به نمایش بگذارد.

فیلم سریع و خشن 9 726 میلیون دلار

F9: The Fast Saga - $726 million

F9: The Fast Saga – $726 million

فیلم سریع و خشن 9 (F9: The Fast Saga) فاصله بسیار زیادی از ریشه‌های این مجموعه گرفته و داستان را به مسیرهای جداگانه‌ای برده است. این فیلم به معرفی شخصیت‌ها و بازیگران جدیدی پرداخته که از جمله آن‌ها می‌توان به کاردی بی (Cardi B)، هلن میرن (Helen Mirren)، کرت راسل (Kurt Russell)، شارلیز ترون (Charlize Theron) و جان سینا اشاره کرد.

فیلم زمانی برای مردن نیست 774 میلیون دلار

No Time To Die - $774 million

No Time To Die – $774 million

فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) جدیدترین اثر از فرنچایز جیمز باند به شمار می‌رود که سرانجام حضور دنیل کریگ (Daniel Craig) در نقش مامور 007 را پس از سال‌ها به پایان رسانده است. از جمله دیگر بازیگران این فیلم نیز می‌توان به رامی ملک (Rami Malek) و لاشانا لینچ (Lashana Lynch) اشاره کرد. آنا د آرماس (Ana de Armis) نیز نقش جاسوسی تازه‌کار را به نمایش می‌گذارد و از جمله جذابیت‌های این فیلم محسوب می‌شود.

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست 1.8 میلیارد دلار

Spider-Man: No Way Home - $1.8 billion

Spider-Man: No Way Home – $1.8 billion

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) در اواخر دوره کرونا اکران شد و شروعی بر بازگشت به حالت قبلی به شمار می‌رفت. این فیلم جدید دنیای سینمایی مارول توانست فروش خارق‌العاده‌ای در گیشه داشته باشد. این فیلم سومین اثر از مرد عنکبوتی با بازی تام هالند (Tom Holland) در دنیای سینمایی مارول است و موضوع مولتی‌ورس و همچنین حضور شخصیت‌های مختلفی از آثار قبلی مرد عنکبوتی، از جمله دلایل موفقیت این اثر سینمایی محسوب می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان