واکنش متقاضیان خرید مسکن به قیمت‌های جدید

دنیای اقتصاد : در حالی که فروشندگان مسکن قیمت‌های پیشنهادی خود را نسبت به چند هفته قبل قدری تغییر داده‌اند، متقاضیان خرید در واکنش به قیمت‌های اعلامی جدید دچار تردید در معامله شده‌اند.

10

به گزارش «دنیای اقتصاد»، واسطه‌های ملکی می‌گویند ظرف سه هفته اخیر برخی فروشندگان نسبت به افزایش قیمت پیشنهادی اعلامی خود اصرار داشته‌اند، طوری که حتی با وجود تقاضای قطعی از ناحیه خریداران با قیمت قبلی، از فروش با آن قیمت منصرف شده‌اند. رشد نرخ ارز در هفته‌های اخیر و به دنبال آن التهاب در بازار سکه و طلا سبب شده بازار مسکن نیز مثل چهار سال گذشته با حساسیت بالا نسبت به این شرایط واکنش نشان دهد و این واکنش به شکل افزایش قیمت‌های پیشنهادی فروش در بازار منعکس شده است.

با این حال اولین واکنش متقاضیان خرید به قیمت‌های جدید این است که با چانه‌زنی و اعلام شرایط پرداخت نسبتا مطلوب، سعی می‌کنند فروشنده را از افزایش قیمت منصرف کنند؛ اما هنگامی که با اصرار به افزایش قیمت از ناحیه فروشنده روبه رو می‌شوند، اغلب در صورتی که ناگزیر به معامله نباشند، تصمیم به ادامه جست‌وجو می‌گیرند. این گروه از خریداران معتقدند با توجه به اینکه آینده نرخ ارز مشخص نیست و نمی‌توانند با قطعیت ادامه التهاب ارزی را پیش‌بینی کنند، دلیل کافی برای تن دادن به قیمت‌های پیشنهادی افزایش یافته ندارند.

با این حال یک گروه از خریداران، از جنس تبدیل به احسنی‌ها هستند و چون تلاش می‌کنند دو معامله فروش ملک قبلی و خرید خانه جایگزین را همزمان انجام دهند، در نتیجه حتی با وجود خلف وعده فروشنده در قیمت نهایی، بعضا حاضر به انجام معامله می‌شوند، چراکه شرایط ایده‌آل برای آنها انجام دو معامله همزمان است که به سختی حاصل می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان