۱۰ کشور با سالم‌ترین رژیم غذایی

در ادامه به معرفی ۱۰ کشور از سراسر جهان می‌پردازیم که رژیم غذایی بسیار سالمی دارند. همراه با ما باشید.

10 کشور با سالم‌ترین رژیم غذایی

رژیم غذایی کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و مردم هر کشوری از مواد متفاوتی برای طبخ غذاها استفاده می‌کنند.

در ادامه به معرفی 10 کشور از سراسر جهان می‌پردازیم که رژیم غذایی بسیار سالمی دارند. همراه با ما باشید.

ژاپن

Japanese miso salmon with rice and salad. Photo: Joyce Mar/Shutterstock

Japanese miso salmon with rice and salad. Photo: Joyce Mar/Shutterstock

از ژاپن همیشه به عنوان یکی از تندرست‌ترین کشورهای جهان یاد می‌شود و جمعیت آن نیز یکی از پیرترین جمعیت‌های جهان محسوب می‌شود. رژیم غذایی سالم نقش بسیار مهمی در این موضوع ایفا می‌کند. ژاپن کشوری جزیره‌ای است و در منوی غذایی مردم آن ماهی فراوانی به چشم می‌خورد که در کنار سبزیجات، میوه و گوشت سرو می‌شود. جدای از این موارد، فرهنگ چگونگی و به چه اندازه غذا خوردن در بین مردم ژاپن به خوبی جا افتاده است.

اسپانیا

Cooking up a tantalising seafood paella. Photo: avs/Shutterstock

Cooking up a tantalising seafood paella. Photo: avs/Shutterstock

کسانی که به اسپانیا سفر کرده‌اند، حتما طعم غذایی به نام پائیا را چشیده‌اند که بسیار خوشمزه و لذیذ است. اینکه این غذا یکی از سالم‌ترین غذاها در جهان به شمار می‌رود، ممکن است تصورش سخت باشد اما در کل، رژیم غذایی مدیترانه‌ای بسیار سالم است و در آن موادی شامل روغن زیتون، سبزیجات تازه محلی، گوشت‌های بدون چربی و مواردی از این دست دیده می‌شود.

فلسطین اشغالی

Beetroot falafel served with salad in a pita. Photo: Elena Veselova/Shutterstock

Beetroot falafel served with salad in a pita. Photo: Elena Veselova/Shutterstock

در فلسطین اشغالی (اسرائیل) کمترین میزان مرگ بر اثر رژیم غذایی نامناسب در مقایسه با دیگر نقاط جهان وجود دارد. در اینجا اکثر غذاها از سبزیجات، ماهی و چربی‌های اشباع‌نشده بهره می‌برند که به خوش‌طعم و سالم بودن آن‌ها کمک شایانی می‌کند. استفاده از حبوبات، روغن زیتون و بادمجان در غذاهای اسرائیلی منعکس‌کننده رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و ادویه‌های مختلف نیز غذاها را لذیذتر می‌کنند.

هند

Moong dhal makhani. Photo: Food Photography for Biz/Shutterstock

Moong dhal makhani. Photo: Food Photography for Biz/Shutterstock

جدای از غذاهای مختلف سرخ‌کردنی که در سراسر هند به چشم می‌خورند، اکثر غذاها و خوراکی‌های اصیل هندی از سبزیجات به عنوان بخش اصلی خود استفاده می‌کنند. این غذاها اغلب با ادویه‌های مختلف و تند طعم‌دار می‌شوند که خاصیت بسیار زیادی دارند و برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان مفید هستند.

ایسلند

Iceland's mackerel sandwich. Photo: Elena Trukhina/Shutterstock

Iceland’s mackerel sandwich. Photo: Elena Trukhina/Shutterstock

دسترسی آسان به منابعی بسیار بزرگ و تازه از ماهی‌ها و گوشت سبب شده‌ است تا رژیم غذایی مردم ایسلند بسیار سالم باشد. رژیم غذایی سالم نیز باعث شده تا مردم این کشور از تناسب اندام خوبی برخوردار باشند و وضعیت سلامت خوبی داشته باشند. در رژیم غذایی ایسلندی چربی اشباع‌شده بسیار کم است و امگا 3 به مقدار زیاد وجود دارد. مقدار ماهی موجود در سر سفره‌های مردم ایسلند نسبت به دیگر کشورهای جهان حدود چهار برابر است.

ویتنام

Pho Bo - Vietnamese fresh rice noodle soup with beef, herbs and chilli. Photo: CheDima/Shutterstock

Pho Bo – Vietnamese fresh rice noodle soup with beef, herbs and chilli. Photo: CheDima/Shutterstock

یکی از غذاهای برجسته ویتنام، فو (Pho) نام دارد که پس از خوردن آن در عین داشتن احساس سیری، سبک و راحت خواهید بود. غذاهای ویتنامی سرشار از گیاهان و فلفل قرمز هستند که در آن‌ها انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن وجود دارند. «فو» غذای ملی ویتنام و سوپ نودل برج است که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است و میزان چربی کمی در آن به چشم می‌خورد. خوردن غذای فو با چوب‌ غذاخوری و در فضایی سنتی می‌تواند بسیار لذت‌بخش و جالب‌توجه باشد.

سوئد

Swedish meatballs with cream sauce and parsley. Photo: Brent Hofacker/Shutterstock

Swedish meatballs with cream sauce and parsley. Photo: Brent Hofacker/Shutterstock

سوئدی‌ها از امید به زندگی بسیار بالایی برخوردار هستند و جدای از اینکه مردمانی فعال به شمار می‌روند، غذاهای سالم آن‌ها در حفظ تندرستی و طول عمرشان بسیار موثر است. در مقایسه با دیگر کشورهایی که در این فهرست نام آن‌ها برده شده است، در رژیم غذایی مردم سوئد میزان میوه و سبزیجات تازه کمتری به چشم می‌خورد؛ اما آن‌ها از انواع توت‌ها، ماهی، لبنیات، نان‌های چاودار و گوشت‎‌های باکیفیت در غذاهای خود استفاده می‌کنند. در رژیم غذایی مردم سوئد مواد حاوی کربوهیدرات کمتر اما چربی‌های مناسب و مفید فراوان هستند که به تندرستی و سلامت مردم این کشور کمک شایانی می‌کند.

چاد

Breakfast bouille, rice and peanut butter porridge. Photo: Fanfo/Shutterstock

Breakfast bouille, rice and peanut butter porridge. Photo: Fanfo/Shutterstock

اینکه کشورهای ثروتمند از رژیم غذایی سالم‌تری برخوردار هستند، تصوری کاملا اشتباه است. در حقیقت در کشوری همچون چاد، مردم به جای استفاده از غذاهای بسته‌بندی و ناسالم که سرشار از چربی‌های اشباع‌شده و مواد نگهدارنده هستند، از خوراکی‌های طبیعی و غیرفرآوری‌شده بهره می‌برند. مردم چاد مواد و خوراکی‌های مورد نیاز خود همچون میوه‌ها، سبزیجات، گوشت، آجیل و غلات سبوس‌دار را به صورت محلی تهیه می‌کنند و در رژیم غذایی آن‌ها اکثر مواد اولیه تازه هستند. بویلی (Bouillie) یکی از غذاهای ملی چاد به شمار می‌شود که به نظر خوشمزه می‌آید.

فرانسه

Coq au vin. Photo: Dream79/Shutterstock

Coq au vin. Photo: Dream79/Shutterstock

در رژیم غذایی مردم فرانسه شیرینی و پنیر دیده می‌شود و در نگاه اول ممکن است چندان سالم به نظر نرسد؛ اما آن‌ها رویکرد جالبی برای این موضوع دارند و در رژیم غذایی خود از موادی همچون شیرینی و پنیر و دیگر موارد به اندازه کافی استفاده می‌کنند؛ علاوه بر آن، از مواد اولیه کاملا تازه بهره می‌برند. در حقیقت، رژیم غذایی مردم فرانسه بر پایه اعتدال است و تا زمانی که اعتدال در همه چیز رعایت شود، غذاها سالم خواهند بود. جدای از این مورد، بیشتر مردم فرانسه از خوردن غذاهای فرآوری شده و فست‌فودها دوری می‌کنند.

تایلند

Thai chicken and mushroom broth. Photo: bitt24/Shutterstock

Thai chicken and mushroom broth. Photo: bitt24/Shutterstock

غذاهای تایلندی علاوه بر داشتن طعمی لذیذ، به همان اندازه سالم نیز هستند. در غذاهای مردم تایلند همچون سوپ تایلندی یا نودل مواد تازه سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های حیاتی وجود دارند که به سالم‌تر شدن آن‌ها کمک می‌کنند. زنجبیل، زردچوبه، علف لیمو و گشنیز از جمله ادویه و گیاهانی است که در اکثر غذاهای تایلندی به مقدار زیادی اضافه می‌شوند که در تقویت سیستم ایمنی بدن، گوارش و همچنین محافظت از سرطان بسیار موثر هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان