شهردار اصفهان:

منش اجتماعی آیت‌الله مستجابی دستمایه ای برای ساخت جهان کنونی است

اصفهان - شهردار اصفهان گفت: روش فردی و منش اجتماعی آیت‌الله مستجابی کارنامه‌ای بس بلند از این پیر فرزانه و مجاهد فرهیخته ساخته که می تواند دستمایه و دست نامه‌ای برای ساخت جهان کنونی باشد.

منش اجتماعی آیت‌الله مستجابی دستمایه ای برای ساخت جهان کنونی است

به گزارش خبرنگار ، مهدی جمالی‌نژاد شامگاه جمعه در مراسم بزرگداشت آیت الله مستجابی که در کاخ موزه چهلستون برگزار شد، اظهار داشت: جهان شهر اصفهان به خود می بالد که گلستان چمن آرا و بوستان عنبرخیزش همواره محل رویش درختان و گل‌هایی بوده است که هریک با نقش و بویی زینت افزای این باغ کهن سال بودهاند.

وی افزود: در این میان کم نبوده‌اند سروقدان تاریخ سازی که آن همه نقش و نگار را یک جا داشته‌اند و از این باب سراسطوره گشته و باعث افتخار این باغ و آن باغبان شده‌اند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه آیت الله حاج سید مرتضی مستجابی نیز در شمار همان سروقدانی است که جلال و کمال و جمال را یکجا دارند و به جمیع محسنات و کمالات آنان متصف اند، بیان داشت: ایشان با وجود طی مدارج عالی روحانی، به زیور هنر خطاطی و شاعری آراسته است و نامی مانا در ورزش پهلوانی و منش قهرمانی کشور دارند.

وی اضافه کرد:  برخورداری از این همه محسنات است که از ایشان عالمی وارسته، حکیمی شایسته، مبارزی با تجربه، شهروندی جهان دیده، پهلوانی آرسته و کریمی نمونه ساخته است.

 کوشش قریب به یک قرن آیت الله مستجابی دایره‌المعارف تاریخی و پرخاطره است

جمالی نژاد پویش و کوشش قریب به یک قرن این پیر روشن ضمیر و دل آرا را خود دایره‌المعارف تاریخی و پرخاطره  توصیف کرد که یادآور رویدادهایی خطیر و بسی سترگ از این کهن سرزمین است و تاکبد کرد: از نهضت ملی و فداییان اسلام گرفته تا انقلاب شکوهمند اسلامی، به نحوی چهره نورانی این روحانی آیینه تمام نمایی است که می توان سرمایه های معنوی دینی چون آقا سید ابولحسن اصفهانی، آیت الله کاشانی، آیت الله خوانساری، امام موسی صدر و نواب صفوی و بسیار کسان دیگر را در آن به وضوح دید و تداعی نمود.

وی ادامه داد: این روش فردی و این منش اجتماعی کارنامه‌ای بس بلند از این پیر فرزانه و مجاهد فرهیخته ساخته است که می تواند و باید دستمایه و دست نامه‌ای برای ساخت جهان کنونی باشد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در این شب رحمت و کرامت کمر همت به تجلیل ابرمردی از مردان این بوم برخواسته ایم که وجود ذی‌جودش کانون عشق، مناعت طبعش بی نظیر و کوچه باغهای خاطراتش معطر و با طراوات از باران رحمت است.

وی ادامه داد: به عنوان شهردار شهر شهیدان مقام شامخ و رفیع این یگانه مجتهد پهلوان را به عنوان سرمایه ای معنوی و نمادین نکو می دارم و امید صادق دارم که این محفل و مجلس انس سرآغازی باشد برای روشن نگه داشتن مشعل تابانی که او در این راه برافروخت.

گفتنی است مراسم تجلیل از مقام علمی و معنوی عالم و مجتهد برجسته جهان اسلام، آیت الله سید مرتضی مستجابی به همت شهرداری اصفهان در کاخ موزه چهلستون برگزار شد گفتنی است در این مراسم آیت الله مهدوی و رسول زرگرپور استاندار اصفهان از مهمانان ویژه این مراسم هستند.همچنین آیت الله ناصری استاد برجسته اخلاق نیز  در این مراسم حضور داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان