حفظ مربی به خاطر فقر!

دنیای اقتصاد : تیم‌های حاضر در جام‌جهانی با جوش و خروش فراوان و بهره‌مندی حداکثری از زمان باقی‌مانده به دنبال آماده‌سازی خود و حضوری آبرومندانه در این تورنمنت هستند. در ایران اما، هنوز نمی‌دانیم سرمربی فعلی تیم ملی سر جایش باقی خواهد ماند یا نه! حتی ارکان رسمی این فوتبال هم گاهی حرف‌هایی می‌زنند که حیرت‌آور است.

مثلا این بخش از سخنان ابراهیم قاسمپور، عضو کمیته فنی فدراسیون را بخوانید: «من خودم یکی از مخالفان حضور اسکوچیچ در رأس کادر فنی تیم ملی ایران بودم، اما الان زمان، مهم‌تر از هر اسم و فاکتور دیگر است. اکنون هر کس دیگری هم بهتر از اسکوچیچ باشد زمان برای کار کردن ندارد. فوتبال ملی ایران نیاز به پول برای جذب مربی دارد، ولی به نظرم پول هم در حال حاضر علاج موضوع نیست. اگر کارلوس کی‌روش را با پول وزارت ورزش می‌خواستند بیاورند، چرا زودتر سراغش نرفتند؟ حالا اصلا زمان نداریم و دلیلش را نمی‌دانم چرا می‌خواهند سراغ او یا هر فرد دیگری بروند. ضمن اینکه به نظرم کی‌روش امتحان خودش را پس داده است. او تنها برتری که نسبت به اسکوچیچ دارد شناخت کافی از بازیکنان تیم ملی ایران است.»

این حرف‌ها یعنی آنکه اگر وقت و پول داشتیم، اسکوچیچ را بیرون می‌کردیم و یک مربی دیگر می‌آوردیم. تصویری که کمیته فنی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم ملی، آن هم در فاصله پنج ماه تا جام‌جهانی برای شاگردانش می‌سازد این است، بعد واقعا چطور انتظار دارید بازیکنان از سرمربی خودشان حساب ببرند و او را محترم بشمارند؟ ‌گیریم که اصلا اسکوچیچ را به زور نگه داشته‌اید، خب چرا این‌قدر رسمی و علنی آن را فریاد می‌زنید؟ خود مربی کروات در مصاحبه این هفته‌اش با عادل فردوسی‌پور گفته بود: «این حرف‌های همیشگی در مورد برکناری من، فقط اعتبارم را زیر سوال می‌برد.» ما در مصاف‌های سخت جام‌جهانی نیاز داریم بازیکنان از کادرفنی تیم ملی حساب ببرند، الان شما این شرایط را در تیم می‌بینید؟ اوضاع لحظه به لحظه هم در حال بدتر شدن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان