پیروزی والیبال ایران برابر کانادا

پایان خوش هفته دوم

دنیای اقتصاد : تیم ملی والیبال کشورمان در روز پایانی از هفته دوم مسابقات لیگ ملت‌ها، دیروز به مصاف کانادا رفت و با نتیجه ۳برصفر به پیروزی دست یافت

تیم ایران که بازی قبلی خود را به برزیل باخته بود در این دیدار و از همان ابتدا با تکیه بر حملات بهتر، تیم برتر میدان بود و در ست نخست یا نتیجه 25‌بر‌21 برنده شد. امتیاز 25 ایران با سرویس بدون بازگشت میلاد عبادی‌پور به دست آمد. بازیکنان کانادا در ست دوم برای عبور از مدافعان ایران به اسپک‌های سرعتی روی آوردند. با این حال، بازی با اختلاف کمی در امتیازات پایانی پیگیری شد و در نهایت بازی کم اشتباه ایران، نتیجه این ست را نیز 27 بر 25 به سود ایران رقم زد. امتیاز 27 با سرویس بدون بازگشت امیرحسین اسفندیار برای ایران به دست آمد. سرویس‌‌های خوب و دریافت‌های موثر، نکته‌ای بود که آمار بازی آن را تایید می‌کرد. تیم ایران در ست سوم هم 25‌بر‌18 برنده شد تا در 3 ست متوالی حریف خود را شکست داده باشد. تیم ملی ایران با ثبت این نتیجه از 4 پیروزی و 4 شکست، صاحب 12 امتیاز شد. کانادا نیز از 2 پیروزی و 6 شکست، 6 امتیازی باقی ماند.

جزئیات پیروزی

تیم ملی والیبال ایران در این بازی از حمله 40 امتیاز کسب کرد و این درحالی بود که تیم ملی والیبال کانادا در این بخش هم توانست 40 امتیاز به دست آورد. در دفاع روی تور، تیم ملی والیبال ایران تیم برتر میدان بود و 4 امتیاز از این آیتم به دست آورد درحالی که کانادا در این بخش 3 پوئن کسب کرد. در امتیاز سرویس، دو تیم موفق شدند 4 امتیاز مستقیم کسب کنند. تیم والیبال کشورمان از اشتباه فردی در تیم کانادا توانست 29 امتیاز کسب کند در حالی که کانادا از اشتباهات ملی‌پوشان والیبال ایران 17 امتیاز به دست آورد. باتوجه به آمار نزدیک دو تیم، اشتباهات پرشمار کانادا باعث شد که این تیم مقابل بلندقامتان ایران شکست بخورد. امتیاز‌آورترین بازیکن ایران در این دیدار، امین اسماعیل‌نژاد با 15 پوئن بود. برای تیم ملی کانادا هم، تیموتی مار 18 امتیاز کسب کرد.

آن پیروزی شگفت‌انگیز

عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها اما به‌طور کامل تحت تاثیر پیروزی شگفت‌انگیز و باورنکردنی 3برصفر برابر آمریکا قرار گرفت. در شرایطی که به واسطه شکست در مسابقات قبلی و مخصوصا باخت بد به بلغارستان خیلی‌ها از عملکرد تیم ملی ناامید شده بودند، شاگردان بهروز عطایی در سه ست پیاپی ایالات متحده را شکست دادند و نخستین باخت حریف قدرتمند خود را به آنها تحمیل کردند. این پیروزی باعث افزایش چشمگیر اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی شد؛ به‌طوری که سروقامتان ایرانی برابر برزیل دو ست کاملا پایاپای داشتند، اما در نهایت 3برصفر شکست خوردند. بعد از آن هم تیم ملی موفق به شکست کانادا شد. به‌طور کلی برتری بر آمریکا باعث افزایش اعتماد به نسل تازه والیبال ایران شد. آن برد حتی تحسین رقبا را هم به همراه آورد؛ به‌طوری که ریکاردو لوکارلی ستاره برزیل پس از بازی با ایران گفت: «برای ما شگفت‌انگیز بود که چگونه ایران پیروزی فوق‌العاده‌ای برابر آمریکا به دست آورد. قطعا این نتیجه نشان‌دهنده سطح بسیار بالای والیبال ایران است.» هفته سوم لیگ ملت‌ها از روز 14 تیر آغاز خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان