طرز تهیه شربت جلاب نوشیدنی سنتی خوشمزه و خنک

در این بخش طرز تهیه شربت جلاب که یکی از انواع شربت های خانگی است را مطالعه می کنید. این شربت طعمی عالی داشته و در تابستان و فصل گرما بسیار مناسب خواهد بود.

طرز تهیه شربت جلاب نوشیدنی سنتی خوشمزه و خنک

یکی از نوشیدنی های خنک و سنتی که می توانید در تابستان ها سرو کنید، شربت جلاب می باشد. مصرف این شربت در روزهای گرم تابستان موجب از بین رفتن افسردگی می شود. در این بخش با طرز تهیه شربت جلاب این نوشیدنی پر خاصیت آشنا می شوید.

مواد اولیه شربت جلاب

جلاب یک نوشیدنی اعلا است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این نوشیدنی بسیار ساده تهیه می شود و یکی از انواع شربت های تابستانی است. شما علاقمندان به نوشیدنی های سرد می توانید ضمن تهیه شربت جلاب، به راحتی شربت کیوی و شربت توت سیاه را تهیه و سرو نمایید.

  •  تصفیه آب خانگی
  •  بلیط کیش

مواد لازم

  • نبات سفید: 1 کیلو
  • گلاب: 3 کیلو
  • زعفران: نیم مثقال

طرز تهیه شربت جلاب

طرز تهیه شربت جلاب

برای تهیه این شربت فوق العاده باید ابتدا نبات و گلاب را در ظرفی بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از جوش آمدن شربت کف های روی مواد را برداشته و اجازه دهید، موادتان شفاف تر شود. این مخلوط به حدی باید جوش بیاید که مواد به نصف برسند.

زعفران سابیده شده را با مقداری گلاب حل کرده و به مواد گلاب و شربت اضافه کنید. حالا شربت قوام آمده و باید زمان دهید تا خنک شود. شربت را در بطری های مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید. این شربت را می توانید در تابستان به راحتی مصرف کنید. مقداری از شربت را در لیوان ریخته و مقداری آب سرد نیز روی آن بریزید. این شربت را می توانید در کنار عرقیجات نیز استفاده کنید.

طرز تهیه شربت جلاب بسیار ساده و در این بخش یکی از طرز تهیه های راحت و فوری این شربت خانگی را برای شما عزیزان قرار داده ایم. این شربت را در کنار انواع کیک ها نیز می توانید سرو کنید. در صورت دلخواه می توانید از مقداری عسل در این شربت نیز استفاده نمایید. استفاده از هل و دیگر ادویه های معطر در این شربت دلخواه بوده و می توانید استفاده کنید. این شربت گزینه مناسبی برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس می باشد.

مواد لازم شربت جلاب

خواص شربت جلاب:

این شربت دارای خواص بسیار عالی بوده و برای فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی است. از مهم ترین خواص مصرف این شربت می توان به درمان افسردگی، بهبود اعصاب و تقویت قلب اشاره نمود. این شربت در کاهش وزن نیز تاثیر زیادی دارد. شما می توانید این شربت تقویتی را در وعده های افطار و سحری نیز مصرف کنید.

این شربت فوری و راحت تهیه شده و دارای خواص بسیار بالایی است. استفاده از زعفران در این ترکیب موجب شادابی و نشاط می شود. این شربت کم هزینه بوده و می توانید از ترکیبات خاکشیر و تخم شربتی در آن استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان