بهترین زمان سفر به عمان

زمستان‌ها دمای هوا نسبت به بقیه سال حرارت و گرمای کمتری دارد و از همین رو، برای سفر به عمان بهتر است ماه‌های سرد سال را انتخاب کنید تا بهتر بتوانید از جاهای دیدنی آن دیدن کنید و لذت ببرید

بهترین زمان سفر به عمان

عمان کشوری جذاب و با جاذبه‌های گردشگری مختلفی است که در جنوب خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته است. عمان همانند کشورهای همسایه خود، آب‌وهوایی گرم و خشک دارد و بخش عظیمی از آن را نیز بیابان‌ها فرا گرفته‌اند. با این وجود، جاذبه‌های طبیعی مختلفی را در این کشور می‌توان مشاهده کرد.

زمستان‌ها دمای هوا نسبت به بقیه سال حرارت و گرمای کمتری دارد و از همین رو، برای سفر به عمان بهتر است ماه‌های سرد سال را انتخاب کنید تا بهتر بتوانید از جاهای دیدنی آن دیدن کنید و لذت ببرید. انجام فعالیت‌های تفریحی مختلف در فضای باز همچون پیاده‌روی، کمپینگ و ساحل‌گردی در سواحل زیبای عمان در ماه‌های سرد دلپذیرتر است. البته باید توجه داشت که زمستان عمان نیز آن چنان سرد و خنک نیست اما دمای آن نسبت به تابستان بسیار پایین‌تر است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بهترین زمان سفر به عمان آگاه کنیم.

آب‌وهوای عمان

در تمام فصول سال، آب‌وهوای عمان نسبتا گرم یا بسیار داغ است. برای کسانی که به آب‌وهوای گرم و سوزان بیابانی عادت ندارند، ماه‌های تابستانی در عمان می‌تواند غیر قابل تحمل باشد. ایدئال‌ترین زمان سفر به عمان نیز در ماه‌های پاییزی یعنی از ماه اکتبر تا دسامبر (مهر تا آذر) است. در این موقع از سال دمای هوا بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است که نسبت به دمای 40 درجه‌ای تابستان بسیار دلپذیرتر است.

رویدادها و فستیوال‌های مشهور عمان

در تمام سال در عمان فستیوال‌های و رویدادهای مختلفی برگزار می‌شوند که شرکت در آن‌ها می‌تواند سفر شما به این کشور را جذاب‌تر کند. فرهنگ مردم عمان به نحوی است که در مناسبت‌های مختلف همچون عید، ماه رمضان یا روز استقلال و ملی عمان گردهم جمع می‌شوند و این مناسبت‌ها را جشن می‌گیرند.

در ماه‌های زمستانی نیز رویدادهای مختلفی در عمان برگزار می‌شوند که یکی از آن‌ها نیز رژه بسیار بزرگی است که برای جشن تولد سلطان قابوس فقید در تاریخ 18 نوامبر هر سال برگزار می‌گردد. فستیوال مسقط (Muscat Festival) نیز هر ساله در ماه ژانویه (دی ماه) برگزار می‌شود که بهترین زمان ممکن برای برگزاری فستیوالی در فضای باز به شمار می‌رود. در این موقع از سال، دمای هوا کمتر از 20 درجه سانتیگراد است که برای همه افراد مطبوع خواهد بود. فستیوال مسقط یکی از بزرگترین رویدادها در عمان است که فرهنگ و تاریخ این کشور در آن جشن گرفته می‌شود.

به هنگام سال نو نیز نسبت به دیگر زمان‌ها، هتل‌ها بسیار شلوغ‌تر هستند، پس اگر قصد سفر به عمان در این موقع ازسال را دارید، بهتر است از قبل محل اقامت خود را تعیین و رزرو کنید. تور دوچرخه‌سواری در عمان نیز هر ساله در ماه فوریه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این تور دوچرخه‌سواری از مسیرهای کوهستان از مسقط تا نزوی (Nizwa) ادامه دارد. در ماه مارس نیز مسابقه شترسواری (Sultan Camel Race Cup) برگزار می‌شود که علاقه‌مندان خاص خود را دارد و در بین ساکنین محلی از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی دیگر از رویدادهای برجسته عمان نیز فستیوال صلاله (Salalah Festival) نام دارد که در شهری به همین نام برگزار می‌شود. این جشنواره در ماه ژوئیه برگزار می‌شود که در آن موقع از سال، شهر صلاله بسیار سرسبز و خرم است.

جاهای دیدنی عمان

عمان سرشار از جاذبه‌های مختلف است که در تمام فصول سال می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. مکان‌های تاریخی، بناهایی با معماری خارق‌العاده و مواردی از این دست، جاذبه‌هایی هستند که به راحتی می‌توان در هر زمانی از آن‌ها دیدن کرد. گشت و گذار در تل‌ماسه‌های غول‌پیکر عمان یا بازدید از حفاظتگاه لاکپشت‌های راس‌الجینز (Ras Al Jinz Turtle Reserve) نیز به دلایل گرمای هوا یا تحت حفاظت قرار داشتن حیوانات، در تمام فصول سال امکان پذیر نیست.

جدا از گرمای هوا و دلایل محیط زیستی، در برخی از مراسم‎‌ها و تعطیلات مذهبی نیز انجام برخی از تفریحات یا بازدید از جاذبه‌های گردشگری ممکن نیست که شامل ماه مبارک رمضان و اعیاد اسلامی می‌شود. در ماه رمضان، رستوران‌ها بسته هستند و اجازه نوشیدن آب یا خوردن غذا در ملاء عام تا غروب آفتاب وجود ندارد. حجاب نیز یکی دیگر از نکاتی است که در این ماه مبارک در عمان باید رعایت کرد. پس قبل از سفر به عمان حتما این موارد را بررسی کنید. در سفر خود به عمان حتما از مسجد بزرگ سلطان قابوس (Sultan Qaboos Grand Mosque) نیز دیدن کنید که واقعا تماشایی و خیره‌کننده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان