گزارش اختصاصی مشرق /

استعفایی که بوی ناآرامی و آشوب می‌دهد/ کاهش عمدی عرضه بنزین جرقه‌ای برای شعله ورکردن اعتراضات در عراق + عکس

کاهش عمدی توزیع بنزین و قطعی ناگهانی برق بدون دلیل مشخص نشان می دهد یک جریان خاص و نام آشنا تصمیم خود را برای عصبانی کردن مردم عراق و در نهایت ایجاد یک شبه کودتای خیابانی گرفته است.

سرویس جهان مشرق؛ از اعلام نتایج انتخابات مجلس عراق چند ماه گذشته و اختلاف میان احزاب مانع از توافق برای تشکیل دولت شد و در این شرایط سیاسی جریان مقتدی تصمیم برای خروج از پارلمان را با استعفای نمایندگانش اجرایی کند.

همزمان با استعفای نمایندگان مقتدی از پارلمان، خبرهای بیشتری از برنامه ریزی برخی جریان های سیاسی برای اردوکشی خیابانی و ناآرام کردن کشور عراق و تکرار سناریوی تشرین (سقوط دولت عادل عبدالمهدی در سال 2019) منتشر شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده این جریان های سیاسی در راستای انجام شبه کودتای خیابانی در تلاش هستند به بهانه های مختلف (بیکاری، کمبود بنزین، قطعی برق در اوج گرما و...) مردم مناطق مرکزی و جنوبی (شیعه نشین) را به خیابان ها بکشانند و در نهایت گروه «چارچوب هماهنگی شیعی» و بسیج مردمی عراق را عامل وضعیت فعلی عراق معرفی کنند.

البته باید توجه داشت تخریب و ناکارآمدن نشان دادن چارچوب هماهنگی شیعی و متهم کردن این گروه به ایجاد اخلال در روند سیاسی و تشکیل دولت عراق از چند ماه قبل آغاز شده و سر دسته این دروغ پراکنی ها جریان ائتلاف «مقتدی - حلبوسی - بارزانی» است.

تضعیف و حذف رقبای سیاسی (چارچوب هماهنگی شیعی) و انحلال سازمان بسیج مردمی (حشد الشعبی) هدف اصلی جریان های سیاسی نزدیک به آمریکایی ها در عراق به شمار می آید که از طریق کودتای خیابانی دنبال و پیگیری می شود.

استعفایی که بوی ناآرامی و آشوب می‌دهد/ کاهش عمدی عرضه بنزین جرقه‌ای برای شعله ورکردن اعتراضات در عراق + عکس

رصد و بررسی روند تحولات میدانی و سیاسی نشان می دهد جریان های سیاسی شناخته شده عراقی در روزهای گذشته سناریوی آشوب را با کمبود سوخت و برق (همزمان با استعفا و کناره گیری جریان مقتدی از پارلمان) در برخی استان ها آغاز کرده اند.

به گفته منابع میدانی، کمبود بنزین نخست در اقلیم کردستان اعلام شد و در مدت زمانی کوتاه گزارش هایی از کافی نبودن عرضه بنزین در سایر شهرهای عراق دریافت شد و قطعی گسترده برق در استان های جنوبی (بصره، ذی قار، میسان) بر ابهامات افزود.

کاهش توزیع بنزین و قطعی برق (در اوج گرما) بدون دلیل مشخص، نارضایتی و اعتراض مردم را در مناطق مختلف عراق به همراه خواهد داشت و این موضوع دقیقا همان هدفی است که جریان های ضد بسیج مردمی و چارچوب هماهنگی شیعی دنبال می کنند.

جریان های سیاسی که همسو بودن شان با محور غربی - عبری - عربی دیگر برای هیچ کسی پنهان نیست قصد دارند با تشدید عمدی برخی کمبودها، شهروندان عراقی را در تنگنا قرار دهند و راه را برای ورود آنان به اعتراض خیابانی هموار کنند.

استعفایی که بوی ناآرامی و آشوب می‌دهد/ کاهش عمدی عرضه بنزین جرقه‌ای برای شعله ورکردن اعتراضات در عراق + عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، این جریان ها مستقیم و غیر مستقیم با عوامل سرویس های جاسوسی بیگانه برنامه ریزی کرده اند نارضایتی ها را به سمت آشوب پیش ببرند و اعتراضات، مشکلات اقتصادی و تشکیل نشدن دولت را (مشابه کودتای اکتبر سال 2019) به چارچوب هماهنگی شیعی و حشدالشعبی نسبت دهند و هدایت کنند که ریشه در جامعه دارند و اعتبار خود را از خدمت و جان فشانی برای مردم کسب کرده اند.

جریان های سیاسی که تشنه قبضه قدرت به هر قیمتی هستند به آمریکایی ها تعهد و تضمین داده اند با ایجاد فتنه شیعی - شیعی (چارچوب هماهنگی شیعی و حشد الشعبی) موانع پیش روی آنان را برای غارت عراق حذف کنند و در نهایت این کشور را به طور کامل در اختیار (واشنگتن) قرار دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان