بهترین زمان سفر به مصر

برای مدت‌های طولانی است که گردشگران به مصر سفر می‌کنند و از عظمت و زیبایی اهرام و معابد باستانی آن به وجد می‌آیند

بهترین زمان سفر به مصر

برای مدت‌های طولانی است که گردشگران به مصر سفر می‌کنند و از عظمت و زیبایی اهرام و معابد باستانی آن به وجد می‌آیند. این آثار باستانی از دوران فراعنه و یکی از بزرگترین تمدن‌های بشری روی زمین به جا مانده‌اند. جدا از بازدید از آثار تاریخی، در سفر به مصر می‌توان با فرهنگ این کشور در پایتخت آن یعنی قاهره آشنا شد و در سواحل زیبای آن گردش کرد یا اینکه در صخره‌های مرجانی و مشهور دریای سرخ به غواصی مشغول شد.

برای سفر به مصر باید به آب‌وهوا و فصل آن نیز توجه کرد. در زمستان یا اوایل بهار بین ماه‌های اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین) دمای هوا نسبت به بقیه ماه‌ها کمتر است و همین باعث می‌شود تا گشت و گذار و بازدید از جاهای دیدنی مصر راحت‌تر باشد. اوج فصل گردشگری مصر نیز دسامبر و ژانویه (دی و بهمن) است که در آن زمان گردشگران زیادی از جاهای دیدنی تاریخی آن همچون اهرام جیزه (Pyramids of Giza)، اقصر (Luxor) و ابوسمبل (Abu Simbel) دیدن می‌کنند. البته در این موقع از سال نیز هزینه سفر و اقامت بیشتر است.

آب‌وهوای مصر

یکی از نکات مهم که در هر سفری باید رعایت کرد، آگاهی از آب‌وهوای مقصد است. در تمام فصول سال، آب‌وهوای مصر گرم و آفتابی است و بارش بسیار کمی در آن می‌بارد. حتی در مرطوب‌ترین شهرهای مصر همچون اسکندریه و رفح نیز به طور میانگین در 46 روز سال بارندگی وجود دارد. در زمستان دمای هوا معتدل و در طول روز میانیگین 20 درجه سانتیگراد است. در قاهره پایتخت مصر به هنگام شب دمای هوا به زیر 10 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. در ماه‌های تابستانی نیز میانگین دمای هوا 35 درجه است که با رطوبت شدید همراه می‌شود.

نکته دیگری که باید توجه داشت، این است که بسیاری از جاذبه‌های مصر و به خصوص جاهای تاریخی آن در مکان‌های بیابانی و در نزدیکی رودخانه نیل قرار گرفته‌اند. مطمئنا گردش در بین این آثار تاریخی در دمای هوای بسیار بالا می‌توان طاقت‌فرسا باشد. برخی از جاهای دیدنی مصر نیز در جنوب قاهره قرار گرفته‌اند که در آنجا دمای هوا حتی داغ‌تر نیز می‌شود. پس بهتر است برای گردش خود در آنجا به هنگام صبح یا بعدازظهر حرکت کنید.

بهترین زمان قایق‌سواری در رود نیل مصر

بهترین زمان برای قایق‌سواری بر روی رودخانه نیل مصر نیز بین ماه‌های اکتبر تا آوریل است. در این موقع از سال، دمای هوا قابل تحمل است و به شما این امکان را می‌دهد تا بیشترین بهره را از سفر خود ببرید و از جاهای مختلف مصری همچون دره پادشاهان (Valley of the Kings) و معابد اقصر دیدن کنید. گشت و گذار در ماه‌های تابستانی در رودخانه نیل اصلا توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان ساحل‌گردی و غواصی در دریای سرخ مصر

از ماه ژوئن تا سپتامبر زمان بسیار خوبی برای لذت بردن از استراحتگاه و تفرجگاه‌های ساحلی دریای سرخ به شمار می‌رود. با وجود اینکه این موقع از سال اوج فصل تابستان است اما دمای هوا در ساحل نسبت به دیگر مناطق بسیار خنک‌تر است. میانگین دمای هوا در تفرجگاه ساحلی مشهور غردقه (Hurghada) در فصل تابستان به حدود 24 درجه سانتیگراد می‌رسد. دمای آب دریا نیز کمتر از 25 درجه است که برای غواصی بسیار عالی است. در ماه ژوئیه و اوت باید از مدت‌ها قبل اقدام به رزرو هتل و تفرجگاه‌ها کرد چراکه بسیاری از اروپایی در این زمان به آنجا سفر می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از صحرای غربی مصر

تابستان و ماه‌های گرم سال اصلا زمان مناسبی برای بازدید از بیابان‌ها و صحراها به شمار نمی‌رود چراکه در این موقع از سال دمای هوا به بالای 40 درجه سانتیگراد می‌رسد. در ماه‌های زمستانی و سرد سال نیز شب‌ها دمای هوا به زیر صفر درجه می‌رسد که بسیار سرد و یخبندان خواهد بود. پس بهتر است بهار یا پاییز را برای سفر به صحرای غربی مصر انتخاب کنید. از فوریه تا آوریل و از سپتامبر تا نوامبر، زمان‌های خوبی برای سفر به مناطق بیابانی هستند. البته در فصل بهار باید توجه داشت که امکان وجود طوفان‌های شنی وجود دارد.

ماه رمضان در مصر

ماه مبارک رمضان وابسته به تقویم قمری است و تاریخ آن هر ساله تغییر می‌کند. در این ماه مبارک بسیاری از ساکنین مصر روزه می‌گیرند و از همین رو خوردن و آشامیدن در ملاء عام ممنوع است. در این موقع از سال در بیشتر طول روز مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بسته هستند. بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها نیز تنها پس از غروب آفتاب فعالیت خود را شروع می‌کنند. در پایان ماه مبارک رمضان نیز چندین جشنواره و رویداد مختلف برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان