از موفقیت مربی لژیونر تا پیروزی تاریخ‌ساز هندبال

زنان؛ ستارگان این روزها

دنیای اقتصاد : تیم ملی هندبال دختران جوان ایران در ادامه بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان در اسلوونی مقابل مکزیک به میدان رفت و موفق شد نخستین پیروزی تاریخ زنان هندبالیست ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان را رقم بزند

در پایان دیدار هم هانیه کریمی ملی‌پوش ایران عنوان برترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. دختران ملی‌پوش ایران در مرحله گروهی این مسابقات مقابل گینه به تساوی رسیدند ولی مقابل تونس و سوئد تن به شکست دادند. آنها برای قرار گرفتن در جایگاه‌ 17 تا 32 راهی رقابت‌های پرزیدنت کاپ قهرمانی جهان شدند که مقابل هند و اسلواکی شکست خوردند، اما مقابل مکزیک به برتری رسیدند. تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران با کسب عنوان نایب‌قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، برای نخستین‌بار به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرد‌. این پیروزی قطعا نقطه عطفی در کارنامه هندبالیست‌های جوانی است که در آینده باید شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل بدهند.

موفقیت در سایر رشته‌ها

البته این تنها خبر خوبی نبود که در روزهای اخیر از ورزش بانوان به گوش رسیده است. دوشنبه هفته گذشته، درحالی رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی به پایان رسید که تیم ملی بانوان کشورمان موفق شد با کسب سه مدال طلا، ‌دو نقره و یک برنز، بر بام آسیا بایستد. این درحالی است که تیم ملی مردان ما در کسب حتی یک مدال طلا در این رقابت‌ها ناموفق بود! دیگر تصویر زیبایی که از ورزش بانوان مخابره شد، مربوط می‌شود به جشن قهرمانی تیم فوتبال خاتون بم در لیگ برتر بانوان. جشنی که البته چند روز پس از قهرمانی این تیم برگزار شد، اما حضور 30 هزار نفر از مردم بم در استادیوم فجر این شهر، آن هم فارغ از جنسیت و حساسیت‌های نامتعارف، نشان داد که ورزش بانوان این قابلیت را دارد که در یک شهر کوچک همزیستی مسالمت‌آمیزی به وجود بیاورد. قطعا کمتر رویدادی قدرتی مشابه دارد که چنین اثری در جامعه بگذارد. توفیقات اخیر که در پی سیاست رسانه ملی با بی‌مهری مواجه شد، نشان داد ورزش بانوان چه پتانسیل بزرگی دارد. امیدواریم با موفقیت‌های اخیر توجه به این حوزه روزبه‌روز بیشتر شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان