گزارش اختصاصی مشرق /

پشت پرده حملات راکتی به تاسیسات شرکتی اماراتی در شمال عراق

وضعیت عراق در روزهای گذشته متفاوت شده و به ضرر ائتلاف غربی - عبری - عربی پیش می رود و حالا رژیم هایی که نقش اسرائیل دوم را بازی می کنند با سناریوی خودزنی قصد دارند آرایش جدید سیاسی را تغییر دهند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته تأسیسات شرکت اماراتی «دانا گاز» در شمال عراق (محدوده شهرستان چمچمال در غرب استان سلیمانیه و نزدیکی مرز استان کرکوک) چندین مرتبه هدف حملات راکتی قرار گرفت.

راکت های شلیک شده به تأسیسات گازی امارات از نوع کاتیوشا بوده اند و به گفته منابع میدانی پس از این حملات، دود از آسمان برخاسته اما هنوز جزئیات دقیقی از خسارت های وارد شده به این شرکت منتشر نشده است.

میدان گازی «کومور» در منطقه «قادرکرم» از توابع چمچمال (حدفاصل جاده کرکوک - سلیمانیه) یکی از مقصدهای راکت های شلیک شده بوده است؛ همزمان با حملات، آژیرهای خطر در مجمتع مسکونی شرکت اماراتی به صدا در آمده است.

دفتر مرکزی انرژی «دانا گاز» در الشارقه امارات واقع شده و حق بهره برداری از میادین «خورمور و چمچمال» به این شرکت داده شده است؛ این دو میدان (خورمور و چمچمال) از بزرگترین میادین گازی عراق به شمار می آیند.

پس از هدف قرار گرفتن شرکت انرژی دانا گاز، رسانه های وابسته به ائتلاف ائتلاف غربی - عبری - عربی به سرعت یک خط خبری مشترک را در پیش گرفتند و نیروهای سازمان بسیج مردمی و رزمندگان مقاومت را عامل این حملات معرفی کردند.

پشت پرده حملات راکتی به تاسیسات شرکتی اماراتی در شمال عراق/ «خودزنی» سناریوی نیروهای خدماتی آمریکا برای کودتا خیابانی علیه نیروهای مقاومت + نقشه میدانی و عکس

رسانه های نزدیک به محور آمریکایی - صهیونیستی - اماراتی در حالی مدعی هستند نیروهای بسیج مردمی این حملات را انجام داده اند که گروه های مقاومت به صورت رسمی اعلام کردند در هدف قرار دادن تاسیسات این شرکت هیچ نقش و دخالتی نداشته اند.

تجربه سال های اخیر به خوبی نشان داده هر زمان نیروهای مردمی مقاومت عراق عملیاتی را علیه آمریکایی ها و صهیونیست ها یا عوامل آنان انجام دهند مسئولیت را به طور رسمی می پذیرند و هیچ  ترس و واهمه ای از جریان یا گروهی ندارند.

یک منبع میدانی آگاه که تحولات را در عراق از نزدیک دنبال می کند هدف قرار دادن تاسیسات شرکتی اماراتی و جنگ رسانه ای پس از حملات را یک سناریو مشترک از پیش هماهنگ شده دانست و گفت: امارات و ترکیه به عنوان نیروهای خدمات آمریکایی ها و صهیونیست ها پشت پرده این حملات هستند.

این منبع میدانی افزود: در روزهای اخیر وضعیت سیاسی عراق به سمتی پیش رفته که آمریکا و رژیم صهیونیستی احساس خطر کرده اند و حالا با کمک عوامل خود (امارات و ترکیه) در تلاش هستند شرایط را با خودزنی تغییر دهند.

وی با بیان این که سناریوی نخ نما شده خودزنی در سال های گذشته هم دنبال و اجرا شده بود، تصریح کرد: رسانه های این جریان پس از حملات، مظلوم نمایی را در دستور کار قرار دادند و به افکار عمومی عراق این گونه القا کردند که امارات برای اشتغال زایی و افزایش درآمد مردم تلاش می کند و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار گرفته اما نیروهای مقاومت مخالف این روند و موافق ناامن جلوه دادن عراق هستند.  

پشت پرده حملات راکتی به تاسیسات شرکتی اماراتی در شمال عراق/ «خودزنی» سناریوی نیروهای خدماتی آمریکا برای کودتا خیابانی علیه نیروهای مقاومت + نقشه میدانی و عکس

این جریان رسانه ای در سناریوی خودزنی که مانند گذشته یک نمایش تکراری بود کوشش کرد امارات را ضامن و ناجی ملت عراق معرفی کند و بسیج مردمی را عامل خرابی و ناامنی و مخالف سرمایه گذاری خارجی نشان دهد اما همان گونه که گفته شده وضعیت و تحولات سیاسی عراق در روزهای گذشته متفاوت شده و همه چیز از جمله روند تشکیل دولت به ضرر ائتلاف غربی - عبری - عربی پیش می رود و همین مسئله باعث شده این جریان برای رسیدن به منافعش جنگ ترکیبی را که از چند سال قبل علیه نیروهای مردمی مقاومت شروع کرده با شدت بیشتری ادامه دهد.

محور آمریکایی - صهیونیستی و عواملش از جمله رژیم سعودی، امارات، ترکیه و ... در این جنگ ترکیبی تلاش می کند زمینه را برای کودتای خیابانی علیه گروه های مقاومت فراهم کند تا به هدف اصلی یعنی انحلال سازمان بسیج مردمی دست یابد.

امارات و ترکیه که با هدایت آمریکایی ها نقش اسرائیل دوم را در منطقه ایفا می کنند در سال های گذشته هم در عراق با حمایت از داعش، انتقال منابع گازی و نفتی از برخی مناطق به ویژه اقلیم کردستان به فلسطین اشغالی، ایجاد ناآرامی و کشتار در اکتبر سال 2019 و حالا با وارد کردن این کشور به بن بست سیاسی و بحران های ساختگی ناشی از این وضعیت در خدمت صهیونیست ها هستند و در ماه های اخیر هم با هماهنگی برخی جریان های عراقی بر میزان تلاش ها برای قبضه کردن قدرت در این کشور افزودند اما بسیج مردمی مانع اصلی پیش روی آنان بوده و به همین دلیل ائتلاف غربی - عبری - عربی با مجموعه امکاناتی که در اختیار دارد تمام توان را برای تخریب و نابودی این سازمان به کار گرفته است.

عرضه تقریبا رایگان نفت و گاز عراق به صهیونیست ها با واسطه گری امارات و ترکیه و تجزیه این کشور به سه اقلیم کردی - سنی - شیعی فقط بخشی از اهداف محور غربی - عبری - عربی است اما وجود سازمان بسیج مردمی همه این برنامه ریزی را ناکام گذاشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان