بهترین جاهای دیدنی فیلیپین

فیلیپین (Philippines) در لبه شرقی قاره آسیا قرار گرفته و در آنجا می‌توان بیش از هفت هزار جزیره را مشاهده کرد که قبیله‌های بومی مختلفی در آن‌ها زندگی می‌کنند

بهترین جاهای دیدنی فیلیپین

فیلیپین (Philippines) در لبه شرقی قاره آسیا قرار گرفته و در آنجا می‌توان بیش از هفت هزار جزیره را مشاهده کرد که قبیله‌های بومی مختلفی در آن‌ها زندگی می‌کنند. از سواحل بسیار زیبا تا شگفتی‌های طبیعی خارق‌العاده و بناهای تاریخی، فیلیپین سرشار از جاهای دیدنی است که در سفر به آنجا می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی فیلیپین می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. صخره زیردریایی توباتاها

Tubbataha Reef

Tubbataha Reef

صخره زیردریایی توباتاها (Tubbataha Reef) در دریای سولو (Sulu Sea) قرار دارد و به عنوان پارک دریایی و ملی صخره توباتاها، زیستگاه و حفاظتگاهی دریایی به شمار می‌رود. این صخره دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که در بین آن‌ها کانالی عمیق به عرض 8 کیلومتر قرار دارد. صخره‌های مرجانی و عمق بسیار کافی سبب شده تا اینجا به یکی از بهترین و محبوب‌ترین مکان‌های غواصی در فیلیپین تبدیل شود. در بین ماه‌های آوریل تا ژوئن، دریا موج‌های نسبتا آرامی دارد که برای موج‌سواری نیز مناسب هستند.

9. کلیسای سن آگوستین

San Agustin Church, Manila

San Agustin Church, Manila

کلیسای سن آگوستین (San Agustin Church) در شهر مانیلا قرار دارد و جاذبه‌ای به شمار می‌رود که در سفر به فیلیپین حتما باید از آن دیدن کرد. کلیسا در سال 1589 میلادی ساخته شده و در طی قرن‌های پس از آن نیز از هفت زمین لرزه و دو آتش‌سوزی جان سالم به در برده است. امروزه کلیسای سن آگوستین به عنوان قدیمی‌ترین کلیسای سنگی در فیلیپین شناخته می‌شود که در ورودی اصلی آن می‌توان درب‌هایی چوبی با کنده‌کاری‌های نفیس را مشاهده کرد.

8. آتشفشان مایون

Mayon Volcano

Mayon Volcano

آتشفشان مایون (Mayon Volcano) در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا قرار دارد و شکل مخروطی و متقارن آن منظره‌ای بسیار تماشایی و خارق‌العاده را ایجاد کرده است. بازدیدکنندگان از این آتشفشان می‌توانند فعالیت‌ها و تفریحاتی همچون کمپینگ،‌کوهنوردی، پیاده‌روی،‌ تماشای پرندگان و عکاسی را تجربه کنند. بهترین مکان برای تماشای آتشفشان «مایون» نیز در ویرانه‌های کاگساوا (Cagsawa) در همان نزدیکی است. «مایون» قدیمی‌ترین آتشفشان فعال در فیلیپین به شمار می‌رود که در طی 400 سال گذشته بیش از 49 مرتبه فوران کرده است.

7. جزیره مالاپاسکوآ

Malapascua Island

Malapascua Island

جزیره مالاپاسکوآ (Malapascua Island) جزیره کوچکی محسوب می‌شود که دارای چندین روستای ماهیگیری کوچک و خلوت است. این جزیزه مکان بسیار محبوبی برای غواصی است و تنها مکان در جهان است که می‌توان کوسه‌های دم‌دراز، سفره ماهی‌ها و کوسه‌های سرچکشی را به دفعات زیاد مشاهده کرد. یکی دیگر از ویژگی‎‌های برجسته جزیره «مالاپاسکوآ» نیز سواحل شنی، زیبا و سفید رنگ آن است که در یک سمتش آب‌هایی شفاف و در سمت دیگرش درختان نارگیل و باغ‌های سرسبز قرار گرفته‌اند.

6. پورتو گالرا

Puerto Galera

Puerto Galera

در جنوب مانیلا، شهر ساحلی زیبا و تماشایی پورتو گالرا (Puerto Galera) قرار دارد که دارای سوالی بسیار زیبا، نقاط غواصی ایدئال و تنوع گیاهی و جانوری دریایی بسیار بالا است. از جمله مشهورترین سواحل «پورتو گالرا» می‌توان به ساحل سفید (White Beach) و ساحل سابانگ (Sabang Beach) اشاره کرد که در آنجا می‌توان امکاناتی همچون فروشگاه، غذاخوردی و هتل‌های مجلل را مشاهده کرد. در همان نزدیکی نیز بندر خلیج موئل (Muelle Bay) قرار دارد که جاذبه گردشگری بسیار محبوبی به شمار می‌رود.

5. رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس

Puerto Princesa Underground River

Puerto Princesa Underground River

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس (Puerto Princesa Underground River) در خط ساحلی شمالی جزیره پالاوا (Palawa) قرار دارد و بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت محسوب می‌شود. مناظر طبیعی اینجا دست‌نخورده و بکر باقی مانده‌اند و شهر زیبای آن نیز یکی از منحصربه‎فردی پدیده‌های طبیعت را در خود جای داده است. در آنجا می‌توان رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسس را مشاهده کرد که در درون پارکی ملی قرار گرفته و یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های زیرزمینی قابل پیمایش است. تورهای قایق‌سواری مختلفی در این رودخانه برگزار می‌شوند و در آنجا می‌توان تجربه‌ای ماندگار را بدست آورد.

4. دونسول

Donsol

Donsol

دونسول (Donsol) در ایالت سورسوگون فیلیپین قرار گرفته و دارای سواحل عالی، آبشارهای خارق‌العاده و غارهای دست‎‌نخورده است. روستای ماهیگیری آرام و خلوت «دونسول» مکان بسیار خوبی برای مشاهده کوسه‌نهنگ‌ها در فیلیپین است. در بین ماه‌های نوامبر و ژوئن می‌توان این حیوانات غول‌پیکر را مشاهده کرد. با تورهای قایق‌سواری نیز می‌توان در رودخانه «دونسول» گردش کرد و از مناظر زیبا و تماشایی آن لذت برد.

3. تپه‌های شکلاتی

Chocolate Hills

Chocolate Hills

یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری فیلیپین، تپه‌های شکلاتی (Chocolate Hills) است که اشکال زمین‎شناسی غیرمعمولی محسوب می‌شوند. بیش از 1268 تپه در سراسر جزیره بوهول (Bohol) به صورت پراکنده به چشم می‌خورند. شکل این تپه‌ها متقارن و اندازه آن‌ها بین 30 تا 50 متر است و همگی آن‌ها پوشیده از چمن هستند. در فصل خشک، رنگ چمن به قهوه‌ای متمایل می‌شود که دلیل نام‌گذاری این مکان را مشخص می‌کند. در حال حاضر هیچ گونه دلیلی برای وجود این تپه‌ها توسط دانشمندان مشخص نشده است.

2. بوراکای

Boracay

Boracay

بوراکای (Boracay) ممکن است جزیره کوچکی باشد اما با داشتن سواحلی بسیار برجسته، تفرجگاه‌های زیبا و تفریحات مهیجی همچون غواصی، پاراسیلینگ، موتورسواری، اسب‌سواری،‌کایت‌سرفینگ و … مقصد گردشگری بسیار محبوبی در فیلیپین به شمار می‌رود. با تورهای گردشگری می‌توان سوار با قایق در رودخانه‌ها گردش کرد، به کاوش در غارهای آتشفشانی پرداخت یا در تالاب‌های دورافتاده شنا کرد.

1. شالیزارهای پلکانی بانائو

Banaue Rice Terraces

Banaue Rice Terraces

سفر به فیلیپین بدون بازدید از شالیزارهای پلکانی بانائو (Banaue Rice Terraces) کامل نمی‌شود. این شالیزارها حدود 2000 سال قبل و بدون هیچ گونه ابزار مدرنی توسط افراد قبیله ایفیوگا در دامنه‌های کوهستانی ساخته شده‌اند. این شالیزارها از دور شبیه به پلکانی غول‌پیکر هستند که به سمت آسمان می‌روند. با اینکه همچنان در این شالیزارها کشت انجام می‌شود اما بسیاری از جوانان قبیله دیگر به کشاورزی علاقه ندارند و به شهرها مهاجرت می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان